Chiptuning nieuwste 2.0 tsi

leon-cupra

Forumguru
Motor karakter verandert niet bij chippen, natuurlijk als je het gas dieper duwt komen er veel paardjes los, en wat betreft die grip verhalen....geen last bij droog weer, en als het nat is, moet je doseren, maar dit moet je OEM bij een rs ook al,
Ontdoe je RS eens van je stage 1, je zal direct merken wat ik bedoel.
Een stage 1 rijdt gewoon veel bruter, bij het minste beetje gas geven voel je de extra pks wat zorgt voor een "nerveuzere" wagen. Mijn RS gewoon continue het gevoel van "gas, gas, meer gas". Moeilijk uit te leggen hoor maar na mijn RS te ontdoen van de stage 1 besefte ik waar ik mij de voorbije maanden meer en meer aan ergerde.
Ik heb nadat ik mijn RS ontdaan had van de stage 1, nog 20km mee gereden. Het "epo"-gehalte was terug uit de wagen. Op dat moment had ik even spijt dat ik hem verkocht had ...

@Rosinfield , je kan steeds chippen, tijdje mee rijden en evalueren. Bevalt het, laat je de stage 1 erop. Bevalt het niet, stage 1 is er op 5min af.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik neig momenteel idd naar het laten zoals het is; de behoefte is een stuk minder sterk dan bij mijn vorige auto's (1.2, 1.0). Dan voegt het echt substantieel iets toe aan het rijplezier. Of dat in dit geval met mijn rjjstijl, zo zou zijn, is maar zeer de vraag
 

CDK

Forumguru
Een mening!

@Rosinfield, de bewering van @leon cupra ben ik het volledig mee oneens.
DVX is een tuner die vrijwel altijd voor de max gaat, dan kan het karakter inderdaad totaal veranderen, maar als je aangeeft bij DVX en dus ook bij JD dat je het karakter en dus de opbouw van het vermogen wil laten zoals het is en alleen bij hogere toerentallen meer koppel wil hebben dan is dat prima te doen. Het is maatwerk, dus niet het standaard programma er in raggen en dan finetunen. @leon cupra is kennelijk niet duidelijk geweest met z’n wensen naar DVX toe.... Hij is zolang hij de RS in bezit heeft gehad negatief geweest, maar de Octavia heeft sowieso een belabberde grip, in een Polo en een Golf is dat vele malen beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Iemand op het Polo forum had het erover dat hij bij zijn Golf GTI het originele programma had laten wegschrijven onder het eco rijprofiel. Ik heb wel driving modes, maar daarbij gaat het om zaken als demping, sturen, gasrespons. Ik heb dus zo mijn twijfels hierbij, al zou het mooi zijn als dat zou kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Het weerleggen van een mening.

@Rosinfield, de bewering van @leon cupra ben ik het volledig mee oneens.
DVX is een tuner die vrijwel altijd voor de max gaat, dan kan het karakter inderdaad totaal veranderen, maar als je aangeeft bij DVX en dus ook bij JD dat je het karakter en dus de opbouw van het vermogen wil laten zoals het is en alleen bij hogere toerentallen meer koppel wil hebben dan is dat prima te doen. Het is maatwerk, dus niet het standaard programma er in raggen en dan finetunen. @leon cupra is kennelijk niet duidelijk geweest met z’n wensen naar DVX toe.... Hij is zolang hij de RS in bezit heeft gehad negatief geweest, maar de Octavia heeft sowieso een belabberde grip, in een Polo en een Golf is dat vele malen beter.
Wat weet jij nu wat ik afgesproken heb met DVX op het moment van het chippen? Was je erbij mss? Dus heel je reactie is puur gebasseerd op speculaties en dus volledig verkeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Dit schiet verder niet op mannen. Iemand nog een idee wat betreft het wegschrijven van de standaard motor software onder één van de driving modes? Klinkt mij in de oren als te mooi om waar te zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
Dit schiet verder niet op mannen. Iemand nog een idee wat betreft het wegschrijven van de standaard motor software onder één van de driving modes? Klinkt mij in de oren als te mooi om waar te zijn.
In de tijd van de RS was het niet mogelijk. Ik had dit toen ook nagevraagd bij dvx omdat ik toen ook verschillende "standen" wou.
Mss dat het bij de Polo nu wel lukt
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb de vraag bij JD neergelegd. Het lijkt me sterk, omdat die rijstanden niets doen met de motorsoftware op zich, lijkt me. Maar wie weet kun je dat er ook onder programmeren. Als het al kan, zullen daaraan ook wel extra kosten zijn verbonden
 

Octavia32

Forumguru
Heb de vraag bij JD neergelegd. Het lijkt me sterk, omdat die rijstanden niets doen met de motorsoftware op zich, lijkt me. Maar wie weet kun je dat er ook onder programmeren. Als het al kan, zullen daaraan ook wel extra kosten zijn verbonden

Dat zou zeker moeten kunnen bij BMW kun je namelijk ook de extra pk’s wegschrijven onder sportplus.

Ik heb het een keer nagevraagd bij vagtechniek of dit kon en daar werd mij gezegd dat dit niet kon inderdaad.
Vind dat wel vreemd omdat met je driving mode selectie namelijk andere instellingen kan gebruiken mbt stuurrespons enz.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

leon-cupra

Forumguru
dan is het dus dat veel tuners er niet voor open staan (teveel werk mss?) en dus gewoon doorgeven dat het niet mogelijk is. Bij mijn O3 was het zogezegd niet mogelijk.
 

leon-cupra

Forumguru
in mijn geval DVX, toch wel dé referentie in BE voor VAG. Denk bij hen eerder een kwestie van teveel werk hebben en het reguliere werk snel (maar goed uiteraard) willen afwerken en alle "brol"-opdrachten links te laten liggen.
 
Bovenaan Onderaan