Chiptuning nieuwste 2.0 tsi

RonaldSkodiaq

Donateur
Mijn Drive stand is opnieuw aangepast door VAG techniek naar mijn wensen. Het aantal toeren waar de DSG naar 6 en 7 schakelt is in de software verlaagt.
Nu kan ik op een 80 km weg bij 80km/u in 7 rijden waar hij voorheen in 5 of 6 bleef hangen. Ik vind de auto nu prima rijden en de acceleratie boven de 130 gaat erg snel.
Heb op de A30, 217 km/u gereden (GPS) voordat ik moest inhouden en vond dat hij daar erg snel naar toe ging. Voorheen duurde het erg lang voordat de 205km/u die hij moest kunnen halen volgens het boekje gehaald werd.
Half december een lang weekend naar Rudesheim Duitsland en als de weersomstandigheden en verkeer het toelaten zal ik kijken wat de topsnelheid is.
VAG techniek doet alleen de Drive stand aanpassen bij stage 1 & 2. Wil je de E en S stand aangepast hebben dan moet je dus niet bij VAG techniek zijn maar bij de DSG dokter. Andere tuners ken ik niet maar die doen misschien ook alle standen aanpassen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Klopt, mij werd het zo uitgelegd: de zaak is nu zo aangepast en afgestemd, dat je alleen nog maar in D moet willen rijden (of woorden van gelijke strekking). Overigens gebruik ik S (in nu 4 auto's met motor en DSG tuning), eigenlijk alleen in bergachtig terrein om wat meer op de motor te remmen bij het dalen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Laatst in Duitsland wel in S gezet met 100-200 sprint en top, maar betwijfel of dat nou echt scheelt. Binnenkort nog maar eens doen in D ;)
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb het schakelmoment laten aanpassen. Zie 2 berichten terug. De schakelmomenten van 1 t/m 5 vond ik prima maar 6 en 7 niet. Daarom heeft VAG techniek een week later op mijn verzoek aanpassingen gedaan. Het is nu goed.
Excuses, ik dacht dat je bij TVS was geweest Nu lees ik dat je bij VT bent geweest.... Ik zal mijn post verwijderen.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
In de vagskoda PDF de tabel van VAG techniek met daarbij de snelheden per versnelling.
 

Bijlagen

  • VAGSKODA.pdf
    422,9 KB · Weergaven: 100
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan