Chiptuning nieuwste 2.0 tsi

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik ben niet tevreden over het schakelprogramma van mn DSG na stage 2. Hij schakelt veel te laat door naar een hogere versnelling. Hij gaat bij 78km naar 6 en bij 94km naar 7. Ik heb dit moment van schakelen getest met de cruise controll waarbij ik steeds 1 km versnelde met tussenpozen van 10 seconden. Ook het terugschakelen doet de DSG te snel. Bij 85km alweer terug naar 6. Dit betekend dat je op een 80km weg waar de snelheid iets onder de 80 zit de DSG in zn 5 blijft en onnodig veel toeren en geluid maakt. Zelfs in de Sport stand schakelde de DSG eerder door. Bij 73km naar 6 en bij 80km naar 7. Wat is jullie ervaring? @Corné de Kluijver jij hebt de DSG elders laten doen en @Rosinfield wel bij VAG techniek net als ik. Hebben jullie een programma wat beter schakelt? Bij flink belasten van de motor (snelle acceleratie) is het late overschakelen wel prettig maar nog later dan de Sportstand niet. De auto rijdt nu onrustig en ben weer mij E stand gaan gebruiken. Ik ga er zeker mee terug. (De genoemde snelheden zijn vanaf mijn navigatie afgelezen)
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Dit is heel merkwaardig. Om een idee te geven, op 80 wegen moet ik eerst even door naar rond de 90 km/u om hem in 6 te krijgen (en dan weer laten zakken, dan blijft hij in 6). Anders rijd ie gewoon 80/85 in 5. Let wel, ik heb DSG 6. Je kunt dus simpel dit "probleem" omzeilen, door even te versnellen tot hij in de gewenste hogere versnelling gaat en dan de snelheid weer terug laten lopen.
 
Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
@RonaldSkodiaq

Gewoon even teruggaan naar VAGTechniek en je ervaringen vertellen. Ik ben er van overtuigd dat ze je helpen. Leveren normaal gesproken superservice is mijn ervaring.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
@Rosinfield mijn DSG schakelt terug van 7 naar 6 als ik onder de 85km kom. Kan dus niet in 7 rijden op een 80km weg. Jou manier lukt wel in de sportstand en natuurlijk in Eco.
@Jewepe VAG techniek heeft aangegeven dat als het schakelprogramma me niet bevalt ik altijd terug mag komen en ze het aanpassen zonder kosten. Het is voor mij een rit van 250km en een halve dag dus daarom wil ik wat ervaringen horen. Ik wacht nog ff op de ervaring van @Corné de Kluijver voordat ik een afspraak maak.
@Corné de Kluijver benieuwd naar jou gegevens.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jewepe

Forumguru
@RonaldSkodiaq

Ik zou gewoon op mijn eigen ervaringen afgaan. Niet iedereen heeft dezelfde rijstijl en/of overschakelmomenten. Ik zou de bak laten programmeren naar mijn voorkeuren. Los van de ervaring van anderen. Enne ............................ die 250 km is toch gewoon genieten in die schitterende Kodiaq van jou ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Men vertelde mij dat bij VT ook met daarbij de kanttekening dat de meesten uiteindelijk toch het meest tevreden waren met de oorspronkelijke aanpassing.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Nee is zeker geen straf als ik een afspraak maak met VAG techniek buiten de spits met droog weer en die 80 euro aan brandstof kan er ook nog wel bij. :) Ik vond de normale stand van de DSG bak voor de aanpassing naar stage 2 prima en had ergens gelezen dat door het extra hoge koppel en meer pk's de DSG eerder kon doorschakelen naar een hogere versnelling. Leek mij een logisch verhaal omdat de kracht van de motor 25% verhoogd is en dus met lagere toeren al doorgeschakeld kon worden.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
De toeren/kmh verhouding wil ik nog is een tabel van maken maar weet ik nu niet. Voor de aanpassing schakelde de E stand heel snel door. Al met 55km naar 7. Daarna kwam de Normale stand met 66km naar 7 en de S stand bij 73km. Nu is de Normaalstand 94km. Dit is voor de Normaalstand 28km hoger en zelfs 21km hoger dan in S. ( S & E stand zijn niet aangepast dus die werken hetzelfde als voorheen) De N stand lijkt nu een Supersport stand die alleen leuk is op het circuit.
 

Cordoba

Forumguru
..... Net launge control bij een verkeerslicht gedaan en mn 4 wielen slipten door op het vochtige asfalt.

:pieker: Tjah, het is al een hele kunst om met een lounge set weg te komen bij het stoplicht.

suns-blue-ferro-loungeset-05-rgb-z.jpg


Of bedoelde u launch control?;)
 
Laatst bewerkt:

RonaldSkodiaq

Donateur
@Corné de Kluijver bedankt voor je duidelijke lijst. Ik zie dat jou Kodiaq eerder naar een hogere trap gaat en bijna gelijk is aan de Sportstand.
Ik denk dat het voor jou niet uit maakt of je in D of S rijdt en vraag me dan af of de DSG aanpassen het geld waard was. Ik wil mijn D instelling weer tussen mijn E en S stand terug laten zetten. Als ik met de schakelmomenten zoals jij wil rijden zet ik hem in S. Het is dan weer mogelijk om er rustig mee te rijden op 80km wegen. Maandag stuur ik een mail naar VAG techniek voor een afspraak. Bedankt allemaal voor het meedenken.
 

CDK

Forumguru
Uhhh nou mijn D programma is zeker niet gelijk aan m’n S programma en ja dat was het geld zeker wel waard. Op een later tijdstip wil ik anders de schakel momenten van het S programma hier nog wel eens posten.
 
Bovenaan Onderaan