Chiptuning nieuwste 2.0 tsi

EdK

Forumguru
Lekker zuur als je 2 weken terug je Polo hebt laten tunen........
Voor die extra 100 eurie had je een leuk ritje in Germany kunnen maken.....:pardon:

Fmoon

Forumguru
Als je het vraagt zou je die €100,- zo terug krijgen. Maargoed wat is €100,- tegenwoordig nog.

Rosinfield

† In Memoriam
Als je het vraagt zou je die €100,- zo terug krijgen. Maargoed wat is €100,- tegenwoordig nog.

Wie weet, maar het is mijn eer te na om daarom te gaan vragen. Ik betwijfel dat overigens. Dan zou men nooit en te nimmer kortingsacties kunnen houden, want er zijn natuurlijk altijd mensen die net daarvoor het product of de dienst hebben afgenomen. Dan zou het eind snel zoek zijn. Gebeurt natuurlijk wel vaker zoiets; je koopt iets en even later is het in de aanbieding. Jammer dan. Such is life in the colonies.

De Stip

Forumguru
@Vagtechniek maakt het wel heel erg aantrekkelijk momenteel om je 1.5 of 2.0 TSI MG1 te chippen.

https://www.facebook.com/113085872111854/posts/2483147675105650?sfns=mo

@De Stip je kan voor een spreekwoordelijk dubbeltje op de eerste rang gaan zitten met je Karoq. Eigenlijk hoort dat er nog wel bij om het af te maken ;)

Dank voor de tip! Ik heb ze meteen een mail gestuurd. Door de verlenging van deze actie kan ik de auto eerst goed inrijden, alvorens de tuning uit te laten voeren. Wel heb ik ze gevraagd of de korting ook word doorgevoerd in de stage 1 +, want daar gaat mijn voorkeur naar uit. Wellicht indien noodzakelijk, met DSG aanpassingen. Word vervolgd....

De Stip

Forumguru
@Corné de Kluijver Pffffff, tunen van onze Karoq gaat niet lukken. Zojuist antwoord gehad van VAG techniek. Onze Karoq beschikt over een nieuwer type motorcomputer binnen de MG1 serie. Deze moet eerst weer gekraakt worden. Afgelopen zaterdag stond er ook al een klant met de nieuwe variant beteuterd te kijken. Vanaf juli 2019 zijn deze nieuwe varianten geleverd aldus de contactpersoon.

Even afwachten dus maar weer......

Rosinfield

† In Memoriam
Net op een rustig weggetje de launch control uitgeprobeerd. Eerste kennismaking met het fenomeen wheel hop. Dat houdt wel op had ik de indruk. verder ging het ontzettend snel. Helaas heeft de GPS Race Timer app geen 0-100 meting gedaan. Dat zou die toch automatisch moeten doen? Topsnelheid wel vastgelegd. Iemand ervaring met deze app en een verklaring? Misschien wegvallende GPS verbinding gehad?

dirkie996

Forumguru
Flitsmeister lijkt me wat al te optimistisch geweest, slechts 2 seconden
@Rosinfield op speed ;):tegek:.
Ik heb die launch control ook al eens uitgeprobeerd met m'n octi, maar, als liefhebber van mechaniek, krijg ik toch medelijden met m'n wagen.
Als je dat veelvuldig doet, kan dit toch niet goed zijn, voor koppelingen ( zelfs als die in olie draaien), steekassen, versnellingsbak, ...e.d, denk ik.
Ik vind het wel eens leuk om uit te proberen, maar zie mezelf, aan de verkeerslichten, toch niet 'n opstartprocedure hiervoor uit te voeren, om de wagen, naast mij, eruit te rijden, wanneer de kerstboom op groen springt.:pieker::maakmegek:

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, idd niet te vaak doen zoiets. Ik weet nu dat het snel gaat, denk idd iets van 6 sec (deze weg was droog). Ben ook meer benieuwd naar 100-200 eigenlijk.

EdK

Forumguru
Maw de hele rit blijven planken @Rosinfield

Hardrijder mogelijk vrijuit doordat flitspaal niet werkt boven 250 km/u

Een man uit Tsjechië gaat mogelijk vrijuit nadat hij met een snelheid van meer dan 250 kilometer per uur werd geflitst in Duitsland. De maximumsnelheid ter plaatse was 100 km/u, maar de flitspaal registreert boven de 250 km/u geen snelheid.

Het voorval vond plaats in het Beierse district Straubing-Bogen, zo meldt de politie van Deggendorf in een persbericht. Het incident vond plaats om 23.15 uur bij de Duitse plaats Ascha. Volgens de politie is het geflitste voertuig een supersnelle VW Golf met Tsjechisch kenteken. Ondanks de hoge snelheid van de bestuurder was de bestuurder op de foto goed te herkennen.

Getuigenoproep
Het probleem is dat er geen snelheid geregistreerd staat bij de overtreding. Daardoor is het wellicht lastig om hem te vervolgen. Volgens de politie hangt de man een boete van 1200 euro boven het hoofd, maar de agenten zijn voor verdere vervolging afhankelijk van getuigen en roept omstanders dan ook op om zich te melden. Dit ondanks de foto waar de man goed herkenbaar op staat.

Rosinfield

† In Memoriam
Je weet toch dat ik me netjes aan de max snelheid houd? Op af en toe een bescheiden uitspattinkje na dan (die launch control van hedenmorgen bv)

Bovenaan Onderaan