Chiptuning nieuwste 2.0 tsi

Rosinfield

† In Memoriam
Hij is ietsje minder zuinig sinds de tuning. Kan natuurlijk ook liggen aan de lagere temperaturen en/of misschien toch iets ander rijgedrag. Afwachten hoe het er over langere tijd uitziet.
 

CDK

Forumguru
Ik had laatste tankbeurt weer 11.38km op 1 liter E5 (V-Power) de Kodiaq is fors zuiniger sinds de tuning, 10km op een liter was alleen mogelijk op langere ritten en nu doe ik er ruim 11 op m’n woon werkverkeer van 25km met zeer regelmatig filerijden.
 

CDK

Forumguru
Haha ja dat zal het zijn! Zo’n hok nodigt natuurlijk ook wel uit om als een bejaarde te gaan rijden @EdK ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rosinfield

† In Memoriam
Jazeker. Aan het nieuwe pand wordt nog gewerkt maar het is prachtig. Hoop snel te kunnen testen op de Duitse autobahn op een droge rustige dag.

Zondagochtend is ideaal. Op de A31 is de op/afrit Meppen tot eind van het jaar afgesloten en een km of 20 tot aan Meppen (als je noordwaarts gaat) is het 80 km/u. Dit door schade en schande afgelopen zondag geleerd.
 
Verkeerde Topic waarschijnlijk, maar wat zijn de ervaringen met tuning van zowel het 1.5 TSI blok en de DQ381 versnellingsbak? Is het verschil tussen Stage 1 en Stage 1+ bij Vag Techniek het prijsverschil waard?
 

CDK

Forumguru
Als je geen waarde hecht aan een tastbaar bewijs en je wilt gewoon meer vermogen en niet het maximaal haalbare dan is een stage 1 prima.
 
Als je geen waarde hecht aan een tastbaar bewijs en je wilt gewoon meer vermogen en niet het maximaal haalbare dan is een stage 1 prima.

Ik wil best het extra geld uitgeven, maar dat moet het wel merkbaar iets toevoegen. als dat niet is dan betaal ik extra + leg ik mezelf de 98 bezine verplichting op.
 

CDK

Forumguru
98 E5 is sowieso beter voor je auto én zuiniger in verbruik. Ja een 1+ tuning voegt iets toe, je hebt meer rendement qua vermogen én je verbruik zal ook een fractie gunstiger zijn. Maatwerk is altijd het allerbeste.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Er zit een groot prijsverschil in stage 1 en 1+ . Geen idee hoeveel Nm & PK je met 1+ meer hebt. Ze hebben van 9 tot 5 aan de motor en DSG gewerkt. Voordeel van stage 1 is dat je erop kan wachten. Dat is binnen een half uur gebeurt. Net launge control bij een verkeerslicht gedaan en mn 4 wielen slipten door op het vochtige asfalt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, een twijfelachtig genoegen, die launch control. Ik hou het na 1 x voor gezien.
Overigens duurde bij mij de stage 1 ook de hele dag vanwege het feit dat er bij deze motor niet via OBD gechipt kan worden, maar dat men direct op de ecu moet ingrijpen. Dat vergde de nodige testritjes en aanpassingen daarna. Neem aan dat het nog een ontwikkelingsfase was en dat het na verloop van tijd wel vlotter gaat.
Maar verder wel tevreden?
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ben nog niet in de gelegenheid geweest om goed te testen maar merk wel dat hij erg vlot versneld in het gebied boven de 120km. Ook deze zondag is het weer niet best in Duitsland om te testen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, dit is niet de meest geschikte tijd van het jaar. Ik heb ook weken moeten wachten op een geschikte zondag. Maar dat versnellen gaat idd erg rap; leuk als je even wordt opgehouden op de linkerbaan en dan weer door kunt. Dan zie je de achterliggers erg snel uit beeld verdwijnen en moet je al snel weer inhouden om geen rijbewijs-verlies te riskeren
 
Bovenaan Onderaan