Chiptuning nieuwste 2.0 tsi

sitechris

Donateur
Wat betreft extra koppel. Dat was precies het fundamentele verschil dat een Golf GTD met chip zo fijn maakt. Net wat makkelijker alles in je 6 kunnen doen. Of in geval van DSG. Net wat minder onrust bij halfgas omdat de bak niet terugschakelt maar gewoon in dezelfde versnelling blijft. Dat is echt heerlijk.
 

dirkie996

Forumguru
@Rosinfield : Ik ben echt benieuwd, wat het uiteindelijk zal worden. Ik zit 'n beetje in 'n gelijkaardige situatie: Ben ook al bij de oudere leden hier op dit forum en rijd ook met de 2.0tsi.
Eerst dacht ik van te chippen, maar als ik bekijk, hoe weinig ik alle pk's aanspreek. Invoegen en inhalen en dat is het zowat, daardoor ook mijn verbruik van minder dan 10 liter/100km.
Dat macho petjes gedrag aan de stoplichten ( daarom zijn 't stoplichten, en geen "kerstboom" op de dragstrip:D) hoeft voor mij niet meer zonodig. Ik gebruik het vermogen, vooral als we op reis gaan naar de Pyreneeën. Daar is het 'n echt plezier om bergop te accelereren.
Kan het beter? Vast wel. Heb ik het nodig? Voorlopig niet. Daarom ben ik benieuwd wat uw uiteindelijke keuze zal zijn.
Ik weet niet of het 'n verschil uitmaakt, dat m'n RS 230pk heeft, maar wel 'n stuk zwaarder zal zijn dan de Polo? Qua prestaties, zal dit niet zoveel verschil uitmaken, denk ik?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Scheelt maar 50 kg als ik dat zo even snel check.
Lijkt me idd dat wij overeenkomen qua rijgedrag en manier waarop van het vermogen gebruik wordt gemaakt. Ik ben er nog niet uit, hink voortdurend op twee gedachten. Waarbij de één door de ratio en de ander door emotie (doe eens gek) wordt bepaald. Nog maar een tijdje verder broeden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar @dirkie996 , jij zou dan uitkomen op 310 pk en 440 Nm. Dergelijke waarden zouden mij ook wel wat huiverig maken. Ook gezien het tractieprobleem van de RS, als het klopt wat ik hier daarover lees. Niet huiverig in de zin van valt er wel mee te rijden, maar meer tov de vraag of het dan wel de investering waard is.
Als de Polo al 230 pk had standaard, zou ik het zeker zo laten (denk ik).
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Eens de pk-microbe je pakken heeft .... hopeloos. :nono:
Straks heeft Rosinfield sneller +400pk dan Corné :D
Het begint bij stage 1, daarna intercooler en stage 2, daarna andere turbo , ... :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan