Binnenspiegel verplaatsen naar boven?

chris2709

Senior Member
Zijn er nog gegadigden voor een nieuwe bestelronde? Mogelijk zijn er na de enthousiaste berichten nog meer mensen die interesse hebben en ik wil nog wel één keer e.e.a. regelen. De spiegelverhoger is overigens altijd nog wel te krijgen via mijn "shopje" bij imaterialise.com, alleen is die dan wit en moet je 'm zelf kleuren (wat overigens prima zelf te doen is met voldoende Rit kleurstof, water en een kookpannetje). Ook is ie dan duurder omdat imaterialise (terecht) nog wat commissie wil...

Er is al 1 belangstellende voor bestelronde 2.:jaja:

Ik zet versie 1.0 binnenkort ook nog even te koop in het daarvoor bestemde deel op de website.
 

mikehotel

Actief lid
Zo, even deze topic weer bovenaan zetten :-)

Afgelopen week de modificatie doorgevoerd. Klusje is - met de handleiding bij de hand - in no-time uitgevoerd. Het losmaken van het stekkertje (zonder deze te slopen) was nog het lastigste deel. Gelijk maar de verhoging op maximaal gezet en ben erg tevreden over het resultaat: Geen fietsers en invoegende auto's meer die ineens achter de spiegel vandaan komen, mar gewoon goed zicht. Spiegel zit trillingsvrij gemonteerd (erg belangrijk!!) en ook het zicht naar achteren is niet slechter geworden. Kortom, een modificatie die zijn geld meer dan waard is!
 

chris2709

Senior Member
Doet me goed deze berichten te horen! Blij dat jullie er veel plezier aan beleven!

Het valt me op dat veel Superb rijders erg lang zijn (what's new) en ik zie regelmatig collegarijders ook bukken tijdens bochten. Heb bijna de neiging te gaan flyeren.

Zit er zelf aan te denken om (ooit) nog iets van die ronde steunpropjes tegen het raam af te halen, de spiegel zal dan nog weer iets naar boven komen. Je introduceert dan natuurlijk wel weer een kans op trilling :nailbiting: doordat de spiegel minder strak tegen het raam gedrukt wordt...
 
Zo, even deze topic weer bovenaan zetten :-)

Afgelopen week de modificatie doorgevoerd. Klusje is - met de handleiding bij de hand - in no-time uitgevoerd. Het losmaken van het stekkertje (zonder deze te slopen) was nog het lastigste deel. Gelijk maar de verhoging op maximaal gezet en ben erg tevreden over het resultaat: Geen fietsers en invoegende auto's meer die ineens achter de spiegel vandaan komen, mar gewoon goed zicht. Spiegel zit trillingsvrij gemonteerd (erg belangrijk!!) en ook het zicht naar achteren is niet slechter geworden. Kortom, een modificatie die zijn geld meer dan waard is!

Ik dacht vanochtend ook een poging te doen tot montage, maar ik loop al vast bij het stekkertje losmaken. Op welk punt moet je precies kracht zetten? Het lipje wat bovenaan zit bij de draden is bij mij nu al iets gebroken doordat ik dacht dat daar kracht uitgeoefend moest worden.

yhuqanur.jpg
 

mikehotel

Actief lid
Ik dacht vanochtend ook een poging te doen tot montage, maar ik loop al vast bij het stekkertje losmaken. Op welk punt moet je precies kracht zetten? Het lipje wat bovenaan zit bij de draden is bij mij nu al iets gebroken doordat ik dacht dat daar kracht uitgeoefend moest worden.

yhuqanur.jpg
Met een klein schroevendraaiertje heel voorzichtig over het metalen deel een stukje onder het kunststoffen deel schuiven (dus op foto van rechts naar links) hielp bij mij. Voor de volledigheid: dit is geheel voor je eigen risico (heb geen zin in mogelijk gezeur achteraf)
 

chris2709

Senior Member
Zelf vond ik het gemakkelijk om eerst wat meer ruimte te geven aan de stekker door hem iets uit de sleuf te halen. Hoe ik hem losgemaakt heb weet ik eerlijk gezegd niet meer... :pieker: Ik kan me niet herinneren dat ik ergens een schroevendraaier tussen heb gestoken, hoewel ik wel weet dat dat doorgaans wel handig is...
 

Noord26

Forumguru
Ik merk dat ik regelmatig juist boven de spiegel door kijk naar een verkeerslicht tussen spiegel en daklijn door. Ga mij meer storen als hij hoger zou zitten dan?
 

mikehotel

Actief lid
Ik merk dat ik regelmatig juist boven de spiegel door kijk naar een verkeerslicht tussen spiegel en daklijn door. Ga mij meer storen als hij hoger zou zitten dan?
Misschien wel, maar je moet je eerst afvragen of de spiegel voor jou nu gevoelsmatig te laag zit. Met andere woorden: heb je het gevoel dat de spiegel je in bepaalde situaties het zicht ontneemt? Ik merkte zelf dat bijvoorbeeld op de snelweg het invoegend verkeer dat op de invoegstrook rijdt, letterlijk achter de spiegel zat en vrij laat werd opgemerkt.
 

chris2709

Senior Member
Je moet je afvragen waar je prioriteit aan geeft: of het gemak van het incidenteel tussen de spiegel door kijken naar een stoplicht of het gemak dat je continu beter zicht hebt op het verkeer (met de kanttekening die mikehotel erbij aangeeft natuurlijk). Waarbij ik persoonlijk liever meer zicht heb om onverwachte situaties het hoofd te kunnen bieden, dan in verwachte situaties (je ziet een stoplicht in 99% van de gevallen wel aankomen) gemakkelijk over de spiegel te kunnen kijken.

Overigens kun je met de aanpassing ook wat beter links om de spiegel heen kijken :cool:. De spiegel komt namelijk naast alleen hoger, ook wat verder het interieur in (leve de schuine voorruit)...
 

Noord26

Forumguru
Dan denk ik dat ik lager zit als menigeen. Want ik heb niet het gevoel dat hij lager zit als in in een Fabia, Swift, Polo of Alto. Zit precies goed in ieder geval.
 

chris2709

Senior Member
Ik mis nog twee verhalen van geslaagde montage. @christiand: Is het nog gelukt? en @Corné de Kluijver: het is stil aan de overkant...

Voor ronde 2 heb ik inmiddels 2 aanmeldingen en een twijfelaar.

Printprijzen zijn helaas wel iets hoger geworden inmiddels. Reken op circa 3-4 Euro extra.

1 stuks: € 110
2 stuks: € 99
5 stuks: € 95

incl. BTW, inclusief kleuren, exclusief verzenden.

Zoals het nu lijkt ga ik ronde 2 rond Sinterklaas bestellen. Dus wie ook interesse heeft, melde zich uiterlijk 5-12.

Voor de duidelijkheid: dit is de laatste bestelronde, daarna alleen nog via iMaterialise en daarbij zelf nog zwart te kleuren.
Dat kleuren is overigens een vies klusje (denk om je kleren en absoluut niet binnen doen!), maar stelt eigenlijk maar weinig voor: ziehier mijn kleuropstelling:
P1040903kl.jpg
 

Joske

Forumguru
je hebt alvast ook aan de brandveiligheid gedacht ;) :thumbsup:

P.S. onze Corné is net vader geworden, die zal voorlopig even geen tijd hebben om een spiegel te plaatsen :D

(hij is nog volop aan het oefenen met de pampertjes)
 

CDK

Forumguru
Ik moet idd nog zo'n 700 berichten doorlezen tzt.... maar @Antera gaat hem er voor me inzetten, daarna volgt idd een review ;) nu eerst weer een pamper verschonen..... :)
 

Cordoba

Forumguru
je hebt alvast ook aan de brandveiligheid gedacht ;) :thumbsup:

P.S. onze Corné is net vader geworden, die zal voorlopig even geen tijd hebben om een spiegel te plaatsen :D

(hij is nog volop aan het oefenen met de pampertjes)


Niet echt Joske, met water blussen bij electriciteit is vragen om ook nog geëlektrocuteerd te worden. Ik denk dat de tuinslang er ligt, om zichzelf af te spoelen na het kleuren, anders mag ie het huis niet in van moeder de vrouw. :D
 

chris2709

Senior Member
Als je eenmaal met een zwart druppend onderdeel heen en weer hebt gelopen, zorg je de volgende keer wel dat je het zo snel mogelijk afspoelt nadat je het uit de pan haalt. Dus druppen in het gras in plaats van op de trui :mad:.
 

Antera

Donateur
Ach zal wel een aardlekker achter hangen, dus navertellen zal hij het wel hoor


mits je net als vele mensen niet doen de aardlek regelmatig testen om hem gangbaar te houden zodat hij niet vast komt te zitten. Helaas kom ik dit vaak genoeg tegen in me dagelijkse job
 
Bovenaan Onderaan