Binnenspiegel verplaatsen naar boven?

Cordoba

Forumguru
heb je trouwens geen last met naar verkeerslichten kijken? ik kwam er vandaag achter dat ik vaak tussen de spiegel en het dak door kijk om te zien of het al groener wordt....

Dat kan wel eens meevallen Corné, als ik het goed heb begrepen, gaat de spiegel niet alleen omhoog, maar ook wat naar achteren, waardoor je makkelijker onder de spiegel doorkijkt, of misschien erlangs (door de verplaatsing naar achteren).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

chris2709

Senior Member
Chris: is het een idee om dit ook op andere VAG-fora te zetten, zodat je grotere aantallen krijgt?
Ik denk hierbij aan:
- SO (Seat-Online)
- Team Ibiza (ondanks de naam heel veel andere Seat modellen)
- VW forum
- en er zal ook nog wel een Audi forum zijn, maar dat ken ik niet.
Is een mogelijkheid, maar ik heb geen idee of daar dezelfde houders voor op het ruit gebruikt worden. Daarnaast loop je nog het risico dat de bolling/helling van het voorruit voor ongewenste effecten zorgt...

@snelle : het gebruikte materiaal is Polyamide (PA). Het onderdeel wordt daarna gepolijst en door mijzelf geïmpregneerd. Deze combinatie is vreemd genoeg af-leverancier niet mogelijk...

@Corné de Kluijver: de spiegel zit hoger en komt (doordat het voorruit schuin omhoog loopt) ook wat verder het interieur in. Het wordt dus moeilijk om nog tussen die ruimte door te koekeloeren, hoewel ik daar nog wel degelijk tussendoor kán kijken. Je kunt er wel weer makkelijker omheen kijken. Elk nadeel heeft z'n voordeel..

Tot nu toe heb ik al 5 afnemers! De prijs zit dus in ieder geval al op 92 Euro!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

chris2709

Senior Member
Nou, ik heb een redesign uitgevoerd met een ronding aan de onderzijde. Wat vinden jullie ervan (zie pdf)? Knip desnoods even 1:1 uit en hou het op z'n plek. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik dat zelf nog niet heb gedaan: heb last van enig tijdgebrek... Ik heb de maatvoering aangehouden van het sierkapje voor de spiegelsteun.

Ik heb e.e.a nu zo getekend dat de spiegel nog verder naar het dak kan. Maar ook de oude stand is voor zover ik nu kan zien nog mogelijk: voor de mensen die wat kleiner van stuk zijn ;). E.e.a wil niet zeggen dat de spiegel nu verstelbaar is: ik zou 'm in één stand laten staan.

Vinden jullie het wat zo? Dan ga ik de maatvoering controleren in de auto en de boel bestellen voor de gegadigden. Zijn er intussen nog meer geïnteresseerden: opgave kan nog een paar dagen! (de teller staat nog steeds op 5).
Hoop niet dat jullie het erg vinden dat e.e.a. een weekje langer duurt ...:dankje:
 

Bijlagen

  • 502709-10-005.pdf
    144,7 KB · Weergaven: 83

andrehj

Forumguru
Ik weet niet precies wat het 3D printen ook al weer kostte, maar wij hebben vorige week hier wat laten printen:
http://www.huureen3dprinter.nl/
Ik zag in een vorige post een prijs van 100 euro, maar denk dat het hier wel voor de helft kan, zeker als je wat aantallen maakt. (Uiteraard afhankelijk van het gewicht).

Het is maar een tip, en misschien heb je er wat aan.
 

chris2709

Senior Member
Ik weet niet precies wat het 3D printen ook al weer kostte, maar wij hebben vorige week hier wat laten printen:
http://www.huureen3dprinter.nl/
Ik zag in een vorige post een prijs van 100 euro, maar denk dat het hier wel voor de helft kan, zeker als je wat aantallen maakt. (Uiteraard afhankelijk van het gewicht).

Het is maar een tip, en misschien heb je er wat aan.

Altijd interessant, deze ontwikkelingen! Ik volg ze ook op de voet. Alleen is het procede (stl - stereolithografie) en daarmee de materiaaleigenschappen van het materiaal van deze printer wezenlijk anders als dat van de printer van het bedrijf waar ik het laat printen. Dat gebeurt dmv laser sintering. Het eerste materiaal is meer voor prototyping met lage belastbaarheid, het tweede is mechanisch veel flexibeler en hoger belastbaar. Ik zou het niet aandurven om de klikverbindingen die in het model zitten met stl uit te voeren...
 

andrehj

Forumguru
Ok, duidelijk. Dat wist ik niet, ik kom beroepshalve weinig in aanraking met 3D printen, bij ons maken we de meeste onderdelen van staal, RVS en aluminium. En de enkele keer dat er iets van kunststof wordt gemaakt, wordt dat uit POM verspaand.
 

chris2709

Senior Member
Het onderdeel is gecheckt en klaar voor bestelling! De spiegel kan op twee standen worden geplaatst (dus 15 mm onder het plafond) of nog circa 5 mm verder naar het plafond. Voor deze laatste stand moet je eenvoudigweg een stukje kunststof uitbreken wat als aanslag voor de "lage" stand dient.

Mochten er vandaag of morgen nog belangstellenden zijn (buiten de mensen die zich reeds hebben aangemeld): het kan nog. Na die tijd kan de steun natuurlijk ook nog besteld worden, maar dan is 'ie sowieso 25 Euro duurder...
 

chris2709

Senior Member
Bestelling is de deur uit! Er was nog een afhaker (niet van skodaforum.nl overigens) dus ik heb zelf ook nog maar een nieuw exemplaar besteld om geen pakketkorting te verliezen (en natuurlijk omdat ik zelf natuurlijk ook het nieuwste exemplaar wil hebben :D). Mijn eigen exemplaar (versie 1.0 dus, zonder optimalisaties maar wel passend) is dus tzt in de aanbieding met een aardige korting :D.
 

CDK

Forumguru
Zijn er al mensen die hem gemonteerd hebben?
Ik heb'm vorige week ontvangen, helaas was er een stukje afgebroken :( hopelijk geeft dat geen trillingen of andere narigheid na montage.
 

chris2709

Senior Member
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen, ik heb 'm zelf natuurlijk al wel gemonteerd en de eerste indruk is prima, ik ervaar met versie 2.0 geen trillingen meer dankzij de afsteuningen tegen het glas en de strakkere pasvorm. Ben benieuwd hoe dat met jullie gaat.

@Corné de Kluijver : ben ervan overtuigd dat het geen extra trillingen gaat geven. Mocht je er desalniettemin toch je twijfels bij hebben, stuur 'm dan maar naar me op, dan ruil ik 'm wel om met mijn exemplaar. Ik had 'm ook wat beter moeten inpakken zo blijkt (hoewel er gezien de sterkte van het materiaal een excessieve kracht door TNT op moet zijn uitgeoefend... Normaliter kun je het materiaal bijna dubbelvouwen: ik heb het op het werk nog nooit kapot kunnen krijgen!) Ik hoor het wel!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik heb de houder ook ontvangen, echter van het weekend niet de rust gehad om hem te monteren. Ik hoop van de week de tijd en de moed te vinden voor de montage ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Sciroccofrank

Senior Member
ook de houder ontvangen en door de weersomstandigheden vandaag in de gelegenheid om hem in de scirocco in te bouwen:D gelukkig kwam mijn veronderstelling uit en is de houder in de superb gelijk aan die in de scirocco:thumbsup:

en aan de hand van de handleiding van @chris2709 met de werkzaamheden begonnen. het uitbouwen van de spiegel en het plaatsen van het opzetstuk waren een makkie. ik heb ervoor gekozen de spiegel in de hoogste stand te krijgen (maar van mij mag dat nog wel 1 cm hoger). het enige waar ik tegen aan ben gelopen is dat ik de zijkapjes van de spiegelvoet er niet meer goed opkreeg....na wat gepuzzel en geprobeer heb ik de voet van deze kapjes wat uitgevijld en nu zit het perfect.

net nog ff een rit gemaakt en kon ik de spiegel gelijk testen. zit super, ik heb eindelijk een goed zicht door de voorruit en van trillingen geen spoor en dan is de rocco ook nog flink verlaagd en staat op 19" sportschoenen

@chris2709 errug bedankt voor het bedenken van deze oplossing en dat je de moeite hebt genomen om er meerdere te maken, dus bij deze :bloemen::bloemen::bloemen::bloemen: :D

hier nog wat pics
image102.jpeg


image100.jpeg

image101.jpeg
 
Bovenaan Onderaan