Binnenspiegel verplaatsen naar boven?

EdK

Forumguru
Of overbrucht........ want tsja ts toch vervelend als die er steeds uitklapt !!
Ook dat maak ik wel mee
 
Vorige week heb ik de mijne ook gemonteerd. Heb hem op de 15-20mm stand want het was me niet precies duidelijk welke pootjes ik moest afbreken. Het kon bijna allemaal met de hand en wat heen en weer bewegen.

In eerste instantie had ik niet direct het gevoel dat het veel uitmaakte, maar nu na een week gebruik merk je toch dat je meer zicht hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Est1602

Nieuw lid
Ik was te laat om met de eerste ronde mee te doen maar kreeg een uur geleden een pakketje met de spiegelverhoger van de tweede ronde. Meteen gemonteerd en zelfs zonder rijden merk ik het verschil al. Door de iets veranderde hoek hoe ik naar de spiegel kijk kan ik zelfs meer van kinderstoelen zien.

IMAG0462.jpg


Chris, dank je wel
 

Est1602

Nieuw lid
hmmm, blijkbaar was er iets mis met de instellingen van de foto.

Nu moet ie wel voor iedereen zichtbaar zijn.
IMAG0462.jpg


Zoals je ziet kan ik zelfs beter de kinderstoelen zien dan voorheen. En ook mijn vrouw kan er gewoon goed in zien, al moest ze even wennen dat de spiegel hoger staat, maar dat is geen punt.

Na een aantal ritten met de nieuwe spiegel kan ik het verschil zeker merken. Echt geweldig, Chris dank je wel voor dit ontwerp; trillingsvrij en een veel beter zicht. Dit zou een optie af fabriek moeten zijn voor lange mensen.
 

andrehj

Forumguru
@Est1602: Hoe bevalt het op de snelweg? Ik ben nl. nog steeds bang dat je door de hogere positie van de spiegel tegen de bovenrand van de achterruit aan kijkt.
Toch heb ik hier ook bij anderen nog geen negatieve ervaringen over gehoord. Dus als ook jij hier geen problemen mee hebt, dan moet ik @chris2709 maar eens benaderen voor een 3e ronde...:dankje:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

chris2709

Senior Member
En is het STL file beschikbaar?
Het model is nog te bestellen via mijn shop op imaterialise, de STL file blijft in mijn bezit.

Ik zal binnenkort de handleiding nog even aanpassen op een paar punten en e.e.a. in de "te koop aangeboden" rubriek zetten. Had dit al lang willen doen, maar ja, tijdgebrek...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Est1602

Nieuw lid
@Est1602: Hoe bevalt het op de snelweg? Ik ben nl. nog steeds bang dat je door de hogere positie van de spiegel tegen de bovenrand van de achterruit aan kijkt.
Toch heb ik hier ook bij anderen nog geen negatieve ervaringen over gehoord. Dus als ook jij hier geen problemen mee hebt, dan moet ik @chris2709 maar eens benaderen voor een 3e ronde...:dankje:


Ik kijk veel in mijn binnenspiegel en heb nog gewoon goed zicht op de weg. Geen enkel moment laat gehad dat ik tegen de bovenrand aankeek. En ik ben zelf best kritisch daarin, of zoals mijn vrouw zegt ben ik best wel een mieren#!ker over dit soort dingen.
 

chris2709

Senior Member
Hierbij de herziene handleiding voor het inbouwen. Toegevoegd onder meer hoe je het onderdeel zelf kunt impregneren in een zwarte (of andere) kleur.

In het document staat ook de link aangegeven waar je het onderdeel kunt bestellen.
 

Bijlagen

  • 2014-01-13 Handleiding inbouwen spiegelsteun Skoda Superb.pdf
    1 MB · Weergaven: 76

andrehj

Forumguru
@chris2709 : Ik hou me aanbevolen voor een volgende maakronde (als die er komt). Het grote probleem wat ik heb met imaterialise is dat je zelf de kunststof nog moet kleuren. Daarvoor heb ik ook geen materiaal beschikbaar. Is er geen mogelijkheid om het onderdeel reeds in de juiste kleur binnen te laten komen? Evt. via een andere 3D-printservice?
 

chris2709

Senior Member
Is er geen mogelijkheid om het onderdeel reeds in de juiste kleur binnen te laten komen? Evt. via een andere 3D-printservice?
Bij iMaterialise kun je het deel zwart laten maken, maar dan is het niet gepolijst en dat ziet er wel ruw uit... Ik zal eens rondkijken bij andere leveranciers, maar je introduceert dan wel weer een risico... Je hoort nog van mij.
 

MennoW

Forumguru
Vandaag gemonteerd door de meesterontwerper himself!
Nogmaals bedankt @chris2709

Ik ben binnendoor terug gereden en het overzicht op de kruisingen is echt een heel stuk beter.
Een aanrader voor de langere medemens :thumbsup:
 

chris2709

Senior Member
@chris2709 : Ik hou me aanbevolen voor een volgende maakronde (als die er komt). Het grote probleem wat ik heb met imaterialise is dat je zelf de kunststof nog moet kleuren. Daarvoor heb ik ook geen materiaal beschikbaar. Is er geen mogelijkheid om het onderdeel reeds in de juiste kleur binnen te laten komen? Evt. via een andere 3D-printservice?
Ik heb eens rondgekeken bij de leveranciers waar wij wel zaken mee doen, maar geen van allen kunnen èn gepolijst èn zwart. De reden is mij niet geheel duidelijk overigens... Je denkt het niet zelf te kunnen aan de hand van mijn handleiding?
 

andrehj

Forumguru
Zeker wel, maar als ik een tientje (of twee) extra moet betalen om het door iemand anders te laten doen, heb ik dat er graag voor over. Bovendien heb ik geen kookplaat die ik even in de tuin kan zetten.
En het lijkt mij dat het een stuk efficiënter is wanneer je een stuk of 10 beugels tegelijk kleurt, dan dat iedereen dat voor zich gaat doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan