Binnenspiegel verplaatsen naar boven?

chris2709

Senior Member
Goed te horen! En nee, geen reminder in de agenda, ik heb alleen vanuit Duitsland een verzoek gehad om zo'n verhoger te leveren. Ik was dus even benieuwd.

Er is nu trouwens wel een optie om ze meteen kant en klaar te laten toeleveren in zwart, zodat je niet meer hoeft te knoeien met een zakje kleurmiddel... Dus als er nog liefhebbers zijn, kan ik dat nog wel een keer initiëren. Daarna is het zwarte ipv het witte model beschikbaar in de "online shop". Ik moet namelijk eerst een keer zelf bestellen voordat het model in de winkel beschikbaar kan komen...

Voordeel is dat ik dan meteen van al die lastige vragen af ben: "Is dat kleuren moeilijk?", "Is dat giftig?", "kan het in een kunststof emmer?". :sterretjes: Hoewel het antwoord altijd nee is, wagen zich toch weinig mensen er aan gezien de hoeveelheid bestellingen via de shop...
 

mikehotel

Actief lid
Ik moest een nieuwe bestellen en heb dat via de producent in België gedaan. Kleuren heb ik eenvoudig gedaan door het te spuiten met een matzwarte hittebestendige verf.
 

chris2709

Senior Member
[QUOTE="Kleuren heb ik eenvoudig gedaan door het te spuiten met een matzwarte hittebestendige verf.[/QUOTE]

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Heb je misschien een foto? Deze manier van kleuren heb ik namelijk nog niet eerder uitgeprobeerd. Hoe houdt dit zich op lange termijn (hoge temperaturen in de zomer)?
 

Eltjo

Forumguru
Hallo mede-forumleden,
Ik ben 2 meter lang en sinds 1 week eigenaar van onder vermeldde Superb.
Raad eens.... Juist! Ik wil graag ook een ((zwarte) spiegelverhoger.
Zijn er inmiddels mogelijkheden hiertoe of wellicht heeft iemand hem niet meer nodig?
Ik hou me van harte aanbevolen!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MennoW

Forumguru
Hallo mede-forumleden,
Ik ben 2 meter lang en sinds 1 week eigenaar van onder vermeldde Superb.
Raad eens.... Juist! Ik wil graag ook een ((zwarte) spiegelverhoger.
Zijn er inmiddels mogelijkheden hiertoe of wellicht heeft iemand hem niet meer nodig?
Ik hou me van harte aanbevolen!
Mijn auto loopt op zn eind bij mij, ik heb dr 1 van Chris die is wel te koop straks.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

chris2709

Senior Member
Het is inmiddels ook mogelijk direct af-leverancier een kant en klaar zwart (of knalgeel, of...) product af te laten leveren. Dus geen geklieder meer met kleurstof of wat dan ook, Eltjo2 heeft dit inmiddels ervaren!

Als er nog liefhebbers zijn voor een kant-en-klare spiegelverhoger, kijk maar hier. Ook voor geinige kleurtjes dus :D
 

Highway

Forumguru
Ik heb de verhoger van MennoW overgenomen. Deze vandaag geïnstalleerd.

Spiegel verwijderen: als je even de tijd ervoor neemt, rustig te werk gaat en een beetje logisch nadenkt, heb je de spiegel er vrij snel af. Stekkertje was even goed kijken. Uiteindelijk aan de draadje getrokken, toen zag ik dat de connector diep in de andere connector zit. Dus de connector die uit de auto komt, helemaal achteraan vast gehouden en zo uit kunnen trekken.

Verhoger erop zetten ging ook gemakkelijk. Zit stevig vast. Spiegel op de verhoger plaatsen was ook zo gebeurd.

Morgen nog even het sierkapje van de spiegel wat bijwerken en terug plaatsen. Ben benieuwd hoe het bevalt bij het rijden.
 

Highway

Forumguru
Sierkapje wat bijgewerkt en past nu op de spiegel. Gister ook een stukje gereden.

Zicht op de weg is beter, voorheen had ik een 'dode hoek' voor fietsers en auto's die van rechts komen. Nu kijk ik voldoende onder de spiegel door om dat ook te kunnen zien.

Heb ook een stukje slecht wegdek gereden. Geen rammel van de spiegel.

De verhoger is zwart, maar ik merk dat er een beetje rode gloed in zit. Mogelijk dat ik de verhoger er nog een keer afhaal, even een beetje bewerk (glad maak) en dan met zwart doe spuiten. Mogelijk even een wat textuur op aan brengen dan lijkt die helemaal OEM. Haast heb ik er niet mee, is maar een minimale gloed.

Ik ben ieder geval dik tevreden met deze verbetering.
 

Eltjo

Forumguru
Ik ben ook dik tevreden. Voor de zomervakantie heb ik de auto gekocht en had al een paar keer een situatie gehad dat ik het e.a. wat later zag en plots moest remmen.
Ik had de keuze om tot na de zomer te wachten op een gebruikte van MennoW of voor de vakantie een nieuwe van chris2709. Hoewel ik voor hergebruik ben, koos ik voor levering vòòr de vakantie; die paar tientjes verschil was mij geen blikschade of erger waard.
 

Highway

Forumguru
Lijkt of Chris niet meer op het forum actief is.

Ik ben tegen 1 'probleem' met de spiegel verhoger aan gelopen.

Mijn voorruit is vervangen (scheur). Nu werkte de regensensor niet meer goed. Wiste niet meer in de regen.

Nieuwe sensor erin gehangen, maar ook deze functioneerde niet naar behoren. Nu blijkt dat er in de originele spiegel een metalen veer zit die de regen sensor tegen de ruit drukt.

De spiegel verhoger heeft deze niet. Gevolg is dat de sensor niet juist tegen de ruit gedrukt wordt en hierdoor niet functioneert.

De spiegel verhoger verwijderd en de spiegel zoals vanuit de fabriek geïnstalleerd. Nu werkt de sensor wel prima. Ook maakt de gelpad goed contact met het glas (alle lucht is eruit).

Mogelijk dat - zodra de sensor goed vast gedrukt zit - deze blijft plakken op de voorruit en daardoor wel juist functioneerde met spiegel verhoger.

Als ik tijd heb eens een keer kijken of ik het veer mechanisme kan overbouwen naar de spiegel verhoger. Heb alleen geen spiegel die ik hiervoor kan slopen dus wordt iets zelf verzinnen.
 

Eltjo

Forumguru
De soort glas en daarmee de gevoeligheid is ook in stellen in VCDS.
Maar ja, het werkte dus eerst wel met verhoger. Dan moet het nu toch ook kunnen, misschien na een poosje druk van de originele spiegel? Zet hem daarmee eens lekker een tijd in het zonnetje zodat het e.a. soepel wordt en goed vormt en plakt.
 
Laatst bewerkt:

frits001

Nieuw lid
Goedendag, heb al een aantal jaren een superb, rijdt prima maar begin me steeds meer te irriteren aan de lage binnenspiegel, al enkele keren bijna een ongeluk gehad en zag deze briljante oplossing van chris 2709
Met de skoda garage ben ik niet verder gekomen, weinig creatief helaas.
Vroeg me af of ik misschien een gebruikt exemplaar van de forumleden zou kunnen overnemen?

Skoda Superb 1.8TSI 2009
 
Bovenaan Onderaan