Badsloefkes Skoda Octavia RS 230 Moon White

Ollie36

Nieuw lid
Maak eens die individual zoals ik zei... Als dan de gaspedaal iets harder induwt dan reageert m zoals sport alleen blijft m dan nie continu tussen 3 en 4000 hangen als je normaal rijdt...

Heb ik gedaan, rij ook meestal id individual mode met alles op sport behalve aandrijving en soundgen. Ik ga es nagaan of de verhoudingen niet kunnen worden aangepast waardoor hij in de normaal stand aandrijving toch iets meer toeren maakt. Nu gaat hij soms al bij 60-70 km/h in 6e versn als je de gaspedaal even lost.

Jese8

Ex-lid
Ik zou tijdens de inrijperiode trouwens niet op sport rijden, just my opinion... Ik had die individual gemaakt voor tijdens de inrijperiode en die vind ik ideaal... En als ik echt sport wil rijden dan efkes dsg naar beneden trekken en dan staat m op S maar doe ik zowiezo niet zolang olie niet rond de 100 graden zit

Goed dat je dat benoemd, velen denken dat als de watertemperatuur goed is dat dan het pendaal naar beneden kan. Als ik smorgen wel eens de snelweg opduik is de 50 graden nog geen eens bereikt, als er dan iemand meerijd krijg ik vaak te horen "je hebt een RS!" Iedereen blaast me voorbij met koude motor. Heb de eerste dag dat ik hem had wel even het gaspendaal even ingedrukt... Nu 16 maanden later denk ik nog wel eens.. sukkel.

Ollie36

Nieuw lid
Heb ik gedaan, rij ook meestal id individual mode met alles op sport behalve aandrijving en soundgen. Ik ga es nagaan of de verhoudingen niet kunnen worden aangepast waardoor hij in de normaal stand aandrijving toch iets meer toeren maakt. Nu gaat hij soms al bij 60-70 km/h in 6e versn als je de gaspedaal even lost.

Is blijkbaar toch een gekend 'probleem' met de DSG bak (software)

Is op te lossen met een aanpassing vd DSG sofware
bv http://www.jdengineering.nl/dsg-tuning/ :
Schakelmomenten aanpassen
Een veel gehoorde klacht bij originele DSG software is dat de D-modus erg snel naar de hoogste versnelling gaat. 55 kph in de 6e versnelling maakt dat elke motor eerst moet terugschakelen om te accelereren. Dit zorgt elke keer voor een vertraging. Wij kunnen de D (of S) modus zo aanpassen, dat de bak andere schakelmomenten kiest, waardoor de motor alerter regeert en brommen van de motor door (te) lage toerentallen, voorkomen wordt.

Badsloefke

Forumguru
Goed dat je het zegt, van zodra mogelijk ga ik wss toch mijn auto laten chippen en kunnen ze mss ineens de dsg meedoen dan...

Mettes

Forumguru
eerste minpuntje : als dieselrijder veel koppel en vermogen onderin, nu eerst toeren maken vooraleer de punch komt, maar die is dan ook wel zalig.

@trixieboy : Deze snap ik niet,het is toch niet behelpen met 350Nm?
Ik rij dan wel een handgeschakelde versie maar herken mij niet in deze.
Trouwens de rs220 levert zijn max.koppel tussen 1500 en 4400tr/min.
Is dit bij de rs230 dan anders?

Laatst bewerkt:

Goofy@5E

Forumguru
Koppel is volgens mij ook 350nm bij de rs 230, en die 10 pk is ook verwaarloosbaar, het grote verschil is de lsd, natuurlijk ook de meeruitrusting t o v de 220 versie
@Mettes

Mettes

Forumguru
@Goofy@5E daarom dat ik het niet snap.
De koppelopbouw begint vanaf 1500tr/min tot 2500tr/min,dit voel je toch enorm.
Ik kan nergens een turbo-gat waarnemen.
Daarbij kan deze motor heel goed schakellui gereden worden.

Laatst bewerkt:

Goofy@5E

Forumguru
+1 @Mettes , kan met de mijne echt lui rijden zonder problemen, en als je de power nodig hebt is ze er ook direct zonder het beruchte ,, turbogat,,
Rij zelden in S , altijd in D en indien nodig effe pook naar achter en knallen

Badsloefke

Forumguru
Ik voel ook geen turbogat in mijn 230 hoor...
+1 @Mettes , kan met de mijne echt lui rijden zonder problemen, en als je de power nodig hebt is ze er ook direct zonder het beruchte ,, turbogat,,
Rij zelden in S , altijd in D en indien nodig effe pook naar achter en knallen
Same here... Behalve de D, zelf heb ik Idividual gemaakt in D rijd ik nooit en in eco ook nooit :)

Mettes

Forumguru
Wat bedoeld @trixieboy dan juist?
Ik heb het gevoel dat er altijd voldoende power voorradig is,in eender welke versnelling.
Hij presteert in ieder geval ,qua vermogen en koppel onderin ,beter dan mijn 6 vorige Tdi's.

Laatst bewerkt:

Badsloefke

Forumguru
Mja eerst toeren maken en dan de punch... Is zo dat je de grootste punch krijgt vanaf 3000rpm maar zowiezo vind ik dat m in lager toerental ook wel vlot optrekt hoor... Wss rijdt m in drive en die reageert dan iets trager... Of had m een dikke diesel hiervoor

Witte76

Forumguru
vraagske, zit er eigenlijk verlichting achter de deurgrepen binnenkant auto bedoel ik. Op skoda.nl lees ik dat in de beschrijving van de rs230. Bij belgie staat het er niet bij. Ben eens benieuwd of het er nu op zit of niet. Stond in ieder geval niet in de optielijst voor erbij te nemen.

Bovenaan Onderaan