Badsloefkes Skoda Octavia RS 230 Moon White

Badsloefke

Forumguru
Kerstgeschenk van de dochter, zwart/zilveren metalen ventieldopjes, vind het wel mooi passen :)

144475.jpg

Witte76

Forumguru
Proficiat met je prachtige wagen.
Ik heb bijna dezelfde besteld, maar dan met pano-dak. Hoop dat het geen probs gaat geven.
Spijtig dat de kleurkeuze beperkt is voor de rs 230 maar heb ook de witte gepakt, komt het beste uit met de velgen en remklauwen :jaja:
Speciaal de RS 230 gekozen voor het sperdifferentieel tussen de voorwielen en uiteraard de vele opties die bij deze er al standaard bij zitten. Kan niet wachten dat ik m heb.
Heb dankzij salonvoorwaarden het wecare contract genomen, eerste jaar niets betalen, dan pas beginnen te betalen gedurende 3 jaar. Kan ik razen zonder zorgen. Enkel de banden moet ik zelf bekostigen :D

Voor verandering naar led's voor sommige lampjes kijk je best op youtube https://www.youtube.com/user/hollowman3105

die legt dat goed uit en filmpjes zien er goed uit.

voor de lampjes zelf raad ik xenonlamp.be aan. Voor mijn audi A5 heb ik daar lampjes besteld en dat ging vlot en correct.

Voor de nederlanders, er is ook xenonlamp.nl :)

Ander vraagje nu, klinkt de auto van buiten ook sportief? Er zou een andere uitlaat onderstaan als de gewone vrs.

Grz,

Witte

Badsloefke

Forumguru
Merci voor de info, voor het geluid kan je deze video eens bekijken, heeft ook DSG en standaard uitlaat...

Voor geluid in een parking ofzo kan je deze eens bekijken, ook standaard geluid :

Momenteel is er nog niet veel mogelijk in België voor een officieel gekeurde te vinden, ik dacht enkel een Milltek
Voor mij is da ok zo nu, moet nie meer geluid maken... ( voorlopig :D)

Van zodra het mogelijk is ga ik een stage 1 aanpassing laten doen, mss met ander luchtfilter
M zou dan van 230 naar 310pk gaan en koppel van 350nm naar 465nm maar in de nieuwe RS230 van einde vorig jaar zit nieuwe software die ze momentele nog niet kunnen aanpassen

Verschiet niet van het verbruik, ik zit gemiddeld rond 11L/100km maar doe wel veel korte afstanden, een ECO rit heb ik nog niet gedaan en ook nog nooit meer dan 50km autostrade gereden aan 1 stuk :nono:
Maar ik heb m nie gekocht om zuinig mee te rijden hé :D

Tot nu toe nog steeds supercontent, blijft zalig om mee te rijden...

Badsloefke

Forumguru
Net filmpje gezien voor die LED in de zijspiegels... lk ga het toch nie zelf proberen denk ik, mezelf kennende breekt er wel iets af :D Ik wacht wel op de eventuele workshop bij @Goofy@5E , die heeft al wa ervaring :D

Witte76

Forumguru
idd, die zijspiegellampjes gaan een uitdaging worden :thinking:

En voor het geluid, hoeft buiten niet feller lawaai te maken als dit standaard is gelijk in de filmkes. Is tenslotte ook geen V6 of V8.

Zit er voor binnen nu een soundgenerator in? Heb ook de CANTON-geluidinstallatie erbij genomen.:rockon:

Badsloefke

Forumguru
idd, die zijspiegellampjes gaan een uitdaging worden :thinking:

En voor het geluid, hoeft buiten niet feller lawaai te maken als dit standaard is gelijk in de filmkes. Is tenslotte ook geen V6 of V8.

Zit er voor binnen nu een soundgenerator in? Heb ook de CANTON-geluidinstallatie erbij genomen.:rockon:
Nee vind ik ook maakt zo al genoeg geluid :)

Er zit idd een soundgenerator in, vooral op sport goed te horen maar het mooist is m op standaardgeluid dan geeft m een mooie brom...

Heb ook de Canton en heel tevreden van :)

vandaag geleverd : veel sneller dan begin april dus !
zal morgen studie beginnen.
eerste minpuntje : als dieselrijder veel koppel en vermogen onderin, nu eerst toeren maken vooraleer de punch komt, maar die is dan ook wel zalig.
garage zei me dat de wagen al ´"voorgerodeerd"' is : was dat bij jullie ook zo ???

Badsloefke

Forumguru
vandaag geleverd : veel sneller dan begin april dus !
zal morgen studie beginnen.
eerste minpuntje : als dieselrijder veel koppel en vermogen onderin, nu eerst toeren maken vooraleer de punch komt, maar die is dan ook wel zalig.
garage zei me dat de wagen al ´"voorgerodeerd"' is : was dat bij jullie ook zo ???
Ik vind dat heel goe meevallen vanaf 2500 toeren begint m toch al deftig te duwen vind ik...
Hangt er vanaf van welke diesel je komt natuurlijk...een BMW 335d ofzo tja dan is da normaal :)
Voorgerodeert of niet ik heb de eerste 1500km vrij rustig gereden met veel afwisseling in toeren... In onderhoudsboekje staat ook dat je m rustig moet inrijden...
Ook zeker zien dat de olie warm genoeg is voor je in hoge toerentallen begint te spelen... Ik wacht altijd tot olie minstens 90 graden is...en eerste 1500km nie hoger geweest dan 4500 toeren...
Waar je nog van zal verschieten dan is het verbruik, ik zit rond 11L/100km gemiddeld nu en er staan 4000km op :D

Badsloefke

Forumguru
Mss moet je ook een individual stand aanmaken zoals de mijne... Alles op sport behalve motor die op normaal en geluid zet ik ook op normaal en dit vind ik de ideale instellingen...

Ollie36

Nieuw lid
Ik vind het verschil tss 'normaal' en 'sport' wel groot. Spijtig dat er bij de normale stand toch niet iets meer toeren wordt gemaakt alvorens hij schakelt... zou dit niet te wijzigen zijn ?

Badsloefke

Forumguru
Maak eens die individual zoals ik zei... Als dan de gaspedaal iets harder induwt dan reageert m zoals sport alleen blijft m dan nie continu tussen 3 en 4000 hangen als je normaal rijdt...

Badsloefke

Forumguru
Ik zou tijdens de inrijperiode trouwens niet op sport rijden, just my opinion... Ik had die individual gemaakt voor tijdens de inrijperiode en die vind ik ideaal... En als ik echt sport wil rijden dan efkes dsg naar beneden trekken en dan staat m op S maar doe ik zowiezo niet zolang olie niet rond de 100 graden zit

Bovenaan Onderaan