Bílý the Superb

Topic in 'Mijn auto' gestart door JeSko, 05-10-2019.

1. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Het enig juiste criterium zou moeten zijn of er voldoende vrij verticaal zichtveld is voor bestuurders van uiteenlopende lengte.
    Voor zo'n zonneband maken de hoogte en hellingshoek van de ruit nogal verschil: bij een heel hoog doorlopende en tamelijk vlakliggende voorruit pakt een strook van wel 20cm heel anders uit dan bij - extreem voorbeeld - een kever of zo. Een vast maximum aantal centimeters kan m.i. daarom geen goede maatstaf zijn.

JeSko vindt dit leuk.

2. JeSko

JeSko Forumguru

Net nog goed gereden @EdK , doe ik graag hoor, en er is nog altijd zoiets als post ;)

@Cordoba

Achter de binnenspiegel dan belemmert de sticker mijn automatisch regen en lichtval sensoren, en dat word ook niet meer gedaan nu dat is best passé, waar hij nu plakt vind ik het knapper. Of het mag weet ik niet zeker, de jongen met zijn Honda heeft er een bekeuring voor gehad, maar die was veel groter als degene die ik nu heb, ik zie er perfect over namelijk, hij belemmert mijn zicht niet. Ben ook al flikken tegengekomen, die kijken altijd wel eens naar de auto, maar nog geen problemen gehad - kan nog komen ;)

EdK vindt dit leuk.
  3. EdK

EdK Forumguru

Jawel, maar dat geloof ik in deze niet !
    Stiekum wil je natuurlijk S-line best wel je eigen wagen tonen live..
    Enne Aalsmeer is ook nog een leuk dorpje hoor.....

s-line vindt dit leuk.
  4. JeSko

JeSko Forumguru

Net een onvoorzien ritje Antwerpen, heen en weer, eerste keer op schroefset op de autosnelweg. De Eibachs stuurde best lekker op de autosnelweg, ook het deinen was bijna helemaal weg, maar dit is nog net wat anders, nog strakker, nog minder zijwindgevoelig en er stond wel wat wind, deinen is nu onbestaande. Het rijd heerlijk! Echt 10/10, zo hoort ie te reageren op mijn sturen en zo hoort hij zich te gedragen op snelheid en oneffenheden.

Als een stabiel BLOK ligt ie op de weg!

Cordoba, JPs_OC2 en eriktv vinden dit leuk.
  5. Cordoba

Cordoba Forumguru

@Canon-Eye Ik ben het helemaal eens met je redenering, maar voor bijvoorbeeld scheuren in de voorruit geldt ook dat deze niet meer dan 10 cm vanaf een rand van de ruit mag zitten, en daar heb je evengoed dat het voor een verticale ruit heel anders uitpakt als voor een platliggende ruit.

6. EdK

EdK Forumguru

Zover ik wist was het dat de beschadiging niet in het gezichtsveld mag zitten van de bestuurder.
    En als er een scheur is ontstaan in voorraam aan bijrijderszijde dat dit nog APK afkeur hoeft te zijn.
    Maar goed dat is wat ik een keer van een glasboer gehoord heb die 2 ramen op zaak stond te vervangen...

7. Cordoba

Cordoba Forumguru

@EdK klopt, en daarbij wordt een rand van 10 cm genomen, en alles wat verder naar het midden van de ruit komt, geld als 'gezichtsveld' voor zover ik heb begrepen. Ook voor de bijrijder, omdat je ook het rechterdeel van de voorruit gebruikt om bijv. verkeer van rechts te spotten.

8. JeSko

JeSko Forumguru

High vs Low :nailbiting:

20210927_120824_copy_2016x1512.jpg

20210927_120830_copy_1512x2016.jpg

Hoogtevrees :nailbiting:

20210927_120857_copy_2268x3024.jpg

Weekly wash :jaja:

20210927_122300_copy_1512x2016.jpg

DIK :cool:

20210927_122631_copy_2016x1512.jpg

20210927_122622_copy_2016x1512.jpg

20210927_122633_copy_2016x1512.jpg

20210927_122641_copy_2016x1512.jpg

20210927_123440_copy_2016x1512.jpg

20210927_123421_copy_2016x1512.jpg

Goofy@5E, leon-cupra, eriktv en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. JPs_OC2

JPs_OC2 Forumguru Donateur

Goed te zien wat een verschil dat maakt ..:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

JeSko vindt dit leuk.
  10. JeSko

JeSko Forumguru

@JPs_OC2

Haha ja vond het verschil ook groot, ik zag hem staan die zwarte Superb, ik zeg ja daar zet ik hem naast :cool: schrok zelf nogal toen ik er effectief naast stond en opzij keek, wat een hoogteverschil. :D

JPs_OC2 vindt dit leuk.
  11. eriktv

eriktv Forumguru

Als je vanaf links een foto had gemaakt had je de jouwe eronderdoor zien staan

JeSko vindt dit leuk.
  12. s-line

s-line Forumguru

Nah.. is wel een vertekend beeld zoals je de foto heb genomen vanuit de auto, want nu lijkt je auto wel 30cm lager dan die andere. En dat is op de foto van buitenaf zeker niet het geval…;)

Kanerr, JeSko en Japanese Power vinden dit leuk.
  13. JeSko

JeSko Forumguru

Nee hij moet nog lager @s-line

download.jpeg.jpg

;)

Al was de deurstijl echt wel serieus lager, maar ik zit ook laag in m'n stoel dus dat is een bedrieglijk zicht.

Als onze auto's er ooit uitgaan, kopen we één serieuze gezinswagen, en ik lekker een golfje ofzo, of een oudere BMW, veel betere auto's om laag te leggen, die ogen meteen lager. Geef mij maar de oude stijl auto's, veel knapper.

29a7202f2ae17efc4d9999338c01170e.jpg

vw-golf-mk2-dub-dubbed-low-john-lowery-brady.jpg

Laatst aangepast: 28-09-2021
    s-line vindt dit leuk.
  14. JPs_OC2

Kwam deze nog tegen in een video van Sourkrauts....

upload_2021-9-28_8-31-33.png

Kanerr en JeSko vinden dit leuk.
  15. JeSko

JeSko Forumguru

Dik maar airride @JPs_OC2 , ik zeg drive it like you park it ;)

16. JPs_OC2

I Know, I know, airride is helaas een no-go. :cry:

Trouwens helemaal mee eens >
    Oude stijl auto als hobby auto erbij, graag! Ik zou maar wat graag m'n E30 cabrio weer terug hebben...

s-line en JeSko vinden dit leuk.
  17. JeSko

JeSko Forumguru

@JPs_OC2

Een E30 vind ik de über bimmer, maar die zijn echt duur geworden, zal over 5 jaar zeker buiten budget vallen vrees ik :( en inderdaad, gewoon een hobby auto die laag ligt en waar je zelf nog wat aan kan sleutelen, daar ga ik ooit nog voor. Één auto die gewoon gebruikt word als gezinsauto en waar niets aan veranderd word, en één oude sleutelbak waar ik m'n hartje kan aan ophalen.

18. JeSko

JeSko Forumguru

Kan geen nieuwe auto tegen op ;)

1902e74d7f71844da0fdd8dcf08743b6.jpg

cc857f62e183c8d85309b06091cf7c93.jpg

JPs_OC2 vindt dit leuk.
  19. JPs_OC2

Goede exemplaren zijn inderdaad duur geworden...

Gelukkig heb ik de foto's van ons duo nog .... :cry:
    upload_2021-9-28_9-14-3.png

Kanerr en JeSko vinden dit leuk.
  20. JeSko

JeSko Forumguru

JPs_OC2 vindt dit leuk.

Deel deze pagina