Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Het enig juiste criterium zou moeten zijn of er voldoende vrij verticaal zichtveld is voor bestuurders van uiteenlopende lengte.
Voor zo'n zonneband maken de hoogte en hellingshoek van de ruit nogal verschil: bij een heel hoog doorlopende en tamelijk vlakliggende voorruit pakt een strook van wel 20cm heel anders uit dan bij - extreem voorbeeld - een kever of zo. Een vast maximum aantal centimeters kan m.i. daarom geen goede maatstaf zijn.
 

JeSko

Forumguru
Net nog goed gereden @EdK , doe ik graag hoor, en er is nog altijd zoiets als post ;)

@Cordoba

Achter de binnenspiegel dan belemmert de sticker mijn automatisch regen en lichtval sensoren, en dat word ook niet meer gedaan nu dat is best passé, waar hij nu plakt vind ik het knapper. Of het mag weet ik niet zeker, de jongen met zijn Honda heeft er een bekeuring voor gehad, maar die was veel groter als degene die ik nu heb, ik zie er perfect over namelijk, hij belemmert mijn zicht niet. Ben ook al flikken tegengekomen, die kijken altijd wel eens naar de auto, maar nog geen problemen gehad - kan nog komen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
Net een onvoorzien ritje Antwerpen, heen en weer, eerste keer op schroefset op de autosnelweg. De Eibachs stuurde best lekker op de autosnelweg, ook het deinen was bijna helemaal weg, maar dit is nog net wat anders, nog strakker, nog minder zijwindgevoelig en er stond wel wat wind, deinen is nu onbestaande. Het rijd heerlijk! Echt 10/10, zo hoort ie te reageren op mijn sturen en zo hoort hij zich te gedragen op snelheid en oneffenheden.

Als een stabiel BLOK ligt ie op de weg!
 

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye Ik ben het helemaal eens met je redenering, maar voor bijvoorbeeld scheuren in de voorruit geldt ook dat deze niet meer dan 10 cm vanaf een rand van de ruit mag zitten, en daar heb je evengoed dat het voor een verticale ruit heel anders uitpakt als voor een platliggende ruit.
 

EdK

Forumguru
scheuren in de voorruit geldt ook dat deze niet meer dan 10 cm vanaf een rand van de ruit mag zitten
Zover ik wist was het dat de beschadiging niet in het gezichtsveld mag zitten van de bestuurder.
En als er een scheur is ontstaan in voorraam aan bijrijderszijde dat dit nog APK afkeur hoeft te zijn.
Maar goed dat is wat ik een keer van een glasboer gehoord heb die 2 ramen op zaak stond te vervangen...
 

Cordoba

Forumguru
@EdK klopt, en daarbij wordt een rand van 10 cm genomen, en alles wat verder naar het midden van de ruit komt, geld als 'gezichtsveld' voor zover ik heb begrepen. Ook voor de bijrijder, omdat je ook het rechterdeel van de voorruit gebruikt om bijv. verkeer van rechts te spotten.
 

JeSko

Forumguru
@JPs_OC2

Haha ja vond het verschil ook groot, ik zag hem staan die zwarte Superb, ik zeg ja daar zet ik hem naast :cool: schrok zelf nogal toen ik er effectief naast stond en opzij keek, wat een hoogteverschil. :D
 

JeSko

Forumguru
Nee hij moet nog lager @s-line

download.jpeg.jpg

;)

Al was de deurstijl echt wel serieus lager, maar ik zit ook laag in m'n stoel dus dat is een bedrieglijk zicht.

Als onze auto's er ooit uitgaan, kopen we één serieuze gezinswagen, en ik lekker een golfje ofzo, of een oudere BMW, veel betere auto's om laag te leggen, die ogen meteen lager. Geef mij maar de oude stijl auto's, veel knapper.

29a7202f2ae17efc4d9999338c01170e.jpg

vw-golf-mk2-dub-dubbed-low-john-lowery-brady.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@JPs_OC2

Een E30 vind ik de über bimmer, maar die zijn echt duur geworden, zal over 5 jaar zeker buiten budget vallen vrees ik :( en inderdaad, gewoon een hobby auto die laag ligt en waar je zelf nog wat aan kan sleutelen, daar ga ik ooit nog voor. Één auto die gewoon gebruikt word als gezinsauto en waar niets aan veranderd word, en één oude sleutelbak waar ik m'n hartje kan aan ophalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan