Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Heb dat in België met een stukje weg als ik naar Moll moet.
Dan heb ik een provinciale weg en dan op bepaald moment moet ik over een brug die jullie hebben overgehouden aan de oorlog.
Eenrichtingverkeer en max hoogte is een transporter.
Als je die brug over bent dan heb je een stuk weg van denk 500 tot 1000 mrt die volgens mij nog aangelegd is door de Romeinen.
En als je daar dus iets te hard overheen rijd dan liggen alle spullen van voor naar achter en visa versa......
En dat te hard is al met 10km/u maw stapvoets...
Als ze daar alleen al een bak zand over die romeinse keien zouden gooien dan zou de weg al vlakker zijn...
 

JeSko

Forumguru
Klopt @EdK , Mol Postel is dat, en inderdaad je steekt het water daar over via een oude brug uit de oorlog, die bestond destijds puur uit de houten balken die er lagen, die hebben ze bewaard en er een metalen constructie omheen gebouwd, geen pretje om te rijden, maar wel een prachtig stukje Kempenland :)
 

Goofy@5E

Forumguru
@JeSko

Welkom in Vlaams Brabant, denk wel dat uwe ,,Wase,, u juist de slechtste wegen heeft gegeven, zijn er wel een paar slechte hier, maar niet meer dan in het andere gedeelte van vlaanderen,
 

JeSko

Forumguru
Ja dat moet de case zijn @Goofy@5E , ben wegen tegengekomen waarvan ik niet wist dat zoiets überhaupt kon, gigantische putten in het wegdek, enorm stijle hellingen die meteen terug de dieperik ingaan ( daar is 3cm verlaging icm een lange wielbasis geen doen ) , en overal wegenwerken. Zelfs een stukje met wegenwerken waar je verplicht de stoeprand op moet rijden, wil je niet onderin de asfaltwals rijden.

Edit: tweede rit totaal niet van de autosnelweg geweest, onbegrijpelijk dat ie me de eerste keer dan door die dorpjes stuurde.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Eindstand, benen zijn nog fris, rugje is verwend, heerlijk dat comfort. Het is een trage loebas maar het is wel een fantastische metgezel. Op Bílý:cheers:


Totale afstand
20210422_181222_copy_3024x2268.jpg

Resterende radius ( zat afgetopt vol )

20210422_182741_copy_2016x1512.jpg

Verbruik, niet slecht op 19 sloffen, en vaak airco op gehad. :D

20210422_182732_copy_2016x1512.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Klopt @Johnnyvr6 , ik rijd liefst zonder airco, zelfs geheel zonder climatronic, en vaak kan dat best, enkel bij heel koud weer zet ik de climatronic op standje één, zodat de ramen vrij blijven, en de stoelverwarming op stand één, bij heel warm weer zet ik de airco op, maar ook op de minste stand en nooit echt koud, gisteren was het welliswaar niet bloedheet, maar mijn vrouw had de AC ingeschakeld. Als astmapatiënt is Airco echt een nefaste factor voor mijn ademhaling, dat heeft er zeker ook met te maken. Bij matig weer staat de climatronic gewoon af, niet nodig vind ikzelf.

Ohja en met Airco op presteert mijn 1.6 ook niet geweldig meer, bij mijn vorige 308 was het zelfs zo erg dat hij met airco op amper accelereerde.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Oke als je last hebt van astma begrijp ik het. Mijne staat standaard op auto en op 18 of 19 graden. Zorgt er meteen voor dat de auto niet meteen aan slaat in de winter en lekker koel bij hogere temperaturen.
 

EdK

Forumguru
Altijd uit , of temps moeten boven de 25 graden gaan komen...
op vochtige dagen even aan om te ontwasemen en dan weer uit.

Als ik hem 24/7 aan zou hebben dan loop ik dagelijks met een droge strot
 

JeSko

Forumguru
Ja die climatronic is een ingenieuze klimaatregeling, maar ik heb er zelf moeite mee dat ie dan alles doet om bv die 19 graden te halen, en dat er dan allerlei zaken vanzelf gaan opspringen, dit wanneer ik het al comfortabel heb, van mij mag de temperatuur best wat schommelen in de auto, word daar niet snel ongemakkelijk van, zolang ik de airco uit kan houden ben ik tevreden, en gelukkig heeft de auto aparte klimaatregeling, zodat de airco tenminste niet in mijn gezicht blaast wanneer mijn vrouw hem op heeft staan. :)

Ja zoals @EdK het op zijn Edk's zegt is het voor mij ook haha. Scheelt van mens tot mens.
 

leon-cupra

Forumguru
Hier nog nooit airco afgezet. Zelfs toen ik cabrio reed stond die gewoon altijd aan. :pardon:Nu met de M2 ... heel het jaar door (uitgezonderd bij regen) het schuifdak open en airco op 20.5. Kom daar zeer zelden aan.
Mijn eerste wagen was een manuele airco. was steeds draaien aan de knoppen. Te koud .. te warm. Daarna steeds een automatische gehad. Zalig.

Is mij altijd gezegd dat een airco best altijd aan ligt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, vraag ik mij ook af. Ben nu aan de 6e auto met airco, nooit altijd aan gehad en nooit ook maar een enkel probleem ondervonden. Uiteraard wel zaak hem regelmatig even te gebruiken
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Om hem in goede conditie te houden en ervoor te zorgen dat hij niet begint te stinken. ook heeft het tijdens het ganse jaar altijd een bepaald voordeel. (Deze uitleg vind je op 1001 websites)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat je daar ook (vooral) vindt, is dat het zaak is de airco regelmatig te gebruiken. Wat iets anders is dan altijd aan laten.
Af en toe even aanzetten is voldoende om de zaak in goede conditie te houden en luchtjes te voorkomen. Ik ben daarvan het levend voorbeeld, of liever mijn laatste zes auto's
 

leon-cupra

Forumguru
Zijn genoeg instanties die aanbevelen om hem gewoon aan te laten staan. Verkeerd doe je er alleszins niet mee . Waarom zou je hem überhaupt afzetten (tenzij je er zoals Jeffrey last van hebt)? De tijd dat het verbruik een stuk hoger ligt is al lang voorbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan