Mister_SJOKU

Nieuw lid
Ik heb een rns 510 Android maar met de origibele mic ben ik zeer slecht te verstaan. Is er een mogelijkheid tot externe microfoon? Er zat geen originele in namelijk...
 

EdK

Forumguru
met de origibele mic ben ik zeer slecht te verstaan.
Wat is de locatie waar je deze hebt geplaatst ?
Of is het er één die in de unit zit geplaatst ?

Of je een externe kunt plaatsen zal in je manual staan van de unit die je hebt geplaatst !?
En anders een kwestie van uitbouwen en op achterzijde kijken of er nog een aansluiting / kabeltje voor 2e MIC zit.

Als externe is dan is mijn ervaring dat als je hem tussen de tellers plaatst en dus door je stuur heen spreekt naar de MIC dat je dan in algemeen goed te verstaan bent.

Kan ook nog zo zijn dat er een in de instellingen een instelling is waar je de geluidssterkte van de MIC kunt instellen
 
Ook ik wil een andere radio in mijn auto gaan bouwen!

In mijn vorige auto had ik een gewone radio ingebouwd, maar daar kan maar 1 telefoon tegelijk aan gekoppeld worden, nou ben ik vooral veel onderweg voor mijn werk met mijn auto en heb dan 2 telefoons bij me, en wil dan eigenlijk gewoon op allebei bereikbaar zijn via de carkit.
Mijn auto heeft op dit moment de standaard Dance radio van Skoda en een (lelijke :shutup:) carkit van nokia door de vorige eigenaar ingebouwd.

De belangrijkste dingen die ik wil zijn:
- Carkit waar minstens 2 telefoons tegelijkertijd aan gekoppeld kunnen worden (werk en privé)
- Sd-kaart met insteek aan de voorkant.

Android auto lijkt me wel leuk/handig (heb ik nog geen ervaring mee).
CD-speler is ook leuk, maar niet noodzakelijk

Zit dus te twijfelen of ik een 2-din android radio koop of een gewone 2- of 1-din normale autoradio.

Voordeel van een android radio is dat ik dan geen houder voor mijn mobiel hoef te maken/installeren en het ziet er ook wat leuker uit dan een gewone radio.
Nou zit de radio niet super hoog bij de fabia, dus voor navigatie is het mogelijk wat aan de lage kant.

Had deze android radio gezien maar heb geen ervaring met Avison, misschien dat 1 van jullie er bekend mee is? en is dit qua specs een beetje goed bruikbaar? (dus niet super traag oid)
Of hebben jullie betere ideeën?
 

Frup

Forumguru
Vooral de toezegging dat je ‘nooit meer een boete op de mat (zal) krijgen’ lijkt me een grote plus. :thumbsup:
Verder lijkt de radio erg compleet en betaalbaar.
Wel vraag ik me af of 2 GB ram voldoende is voor een vlotte ervaring. Misschien ga je je daar wel erg aan ergeren.
 

ABruintje

Senior Member
Ik heb het nooit zo op deze bedrijven. Avision is het merk !
Als ik op Aliexpress zoek dan kom ik die radio's ook tegen.

Volgens mij importeren ze die radio's en doen er 50% bovenop.
Mijn volgende komt ook gewoon weer van Aliexpress :D (wel levering vanuit Spanje)

En 2 GB is wel weinig voor Android 10, 4 GB is wel een must als je meerdere apps wilt draaien, komt de snelheid alleen maar ten goede.

Ik zelf heb een Isudar met PX5 processor, 4GB/64GB en ben zeer tevreden. Word helaas niet vanuit Spanje verstuurd.
https://nl.aliexpress.com/item/32851003798.html?spm=a2g0z.12010612.8148356.1.27ff3f9fLTsq9i
Waarom ik voor Isudar heb gekozen omdat ze een originele VAG antenne aansluiting hebben voor de voeding van de antenne, hoef je niet te protsen met een verloop stuk.
 
@Frup, Dat is wel een bijzondere uitspraak ja! Ben dan wel benieuwd of we de boetes dan kunnen doorsturen naar hun als ze toch op de mat zouden vallen :deuk:

Dat van de 2 GB is wel een goed punt inderdaad.
Die Isudar, heb je daar ook extra invoerkosten voor moeten betalen?
 

ABruintje

Senior Member
[Q

Als je uit Spanje of Duitsland laat versturen hoef je geen invoerrechten te betalen.
Vanuit China is de kans groot dat je zending eruit gepikt word door de douane en dan moet je betalen. En vanaf 1 Juni is BTW verplicht vanuit China.
De PX6 versie is wel vanuit snapje of Duitsland te versturen.

Ik wil weer een nieuwe bestellen: https://nl.aliexpress.com/item/1005002064910089.html?spm=a2g0z.12010612.8148356.13.1e904f91l4TSpd
Het voordeel van deze is dat hij aan de achterkant 1-din hoog is, je hebt dus heel veel ruimte om alles weg te werken.
Bij de 2-din versie is het erg krap aan de achterkant.
En een DVD hoe ik niet meer, alles via USB.
Heb er inmiddels 3 gehad.
  • Eerste was een 1Gb versie, tergend traag
  • Tweede was een 2Gb versie, goed maar na upgrade naar android 9 tergend traag
  • Derde 4GB en die is lekker vlot, custom android 10 firmware (werd geleverd met android 8
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zat even te kijken op Ali, deze ziet er qua specs ook wel goed uit, maar is geen isudsar maar boison.

Cd/dvd vind ik ook niet echt nodig, maar een sd-kaartje aan de voorkant vind ik dan wel weer erg prettig om makkelijk muziek te kunnen wisselen.
 

Frup

Forumguru
@Stimpy68 geen ervaring met O2, maar voor de inbouw van Isudar in mijn vorige Yeti, bleek dat aan de zijkanten (achter) geen geleiders zaten. Die zitten wel aan de originele radio. Ze zorgen ervoor dat de achterkant blijft hangen in de zijgeleiders. Ik heb die toen zelf gezaagd van een aluminiumprofiel met schroefes uit een oude laptop. Al met al een flink gepiel. Verder vond ik de radio ontvangst tegenvallen. Ik heb nu in mijn nieuwere auto een Amundsen. Ik zou eerlijk gezegd niet weer een Isudar o.i.d. kopen. De prijs is dan wel weer aantrekkelijk. Zo heeft elk nadeel z’n voordeel... :maakmegek:
 

Highway

Forumguru
Klopt wat betreft de geleiders. Ik heb een Xtrons, daar zitten 2 kleine geleiders op geschroefd.

Radio ontvangst is gewoon slecht met de originele antenne. Ik heb er een andere antenne (haaivin) voor gekocht (inc. DAB+) en nu heb ik wel prima ontvangst. Is wel weer een extra investering.

Ik ben erg tevreden met mijn Android radio. Enige minpunt is dat het handfree bellen niet zo goed is - flinke echo op de lijn. Nog niet gekeken waarom. Vind ik ook niet heel erg - zo houdt ik gesprekken in de auto kort en dat is een pre voor de veiligheid.
 

Stimpy68

Actief lid
Hmmm, ja inderdaad, had ik nog niet over nagedacht vwb die geleiders, omdat het een 1 DIN is natuurlijk.
Die investering voor een andere antenne is niet zo'n probleem, maar het vervangen is een boel werk, en daar heb ik minder zin in eigenlijk, waar wel een optie natuurlijk
Ik bel en word redelijk regelmatig gebeld in de auto (werk), dus dat is voor mij best belangrijk, gebruik jij de interne mic @Highway ?

Het hoeft natuurlijk geen isudar te zijn natuurlijk, maar zoek gewoon een android Unit met een groot scherm, minimaal android 10 en goede cpu en memory. Die PX6 units zijn ook genoeg custom roms voor te vinden op XDA volgens mij.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zenec.com
Misschien iets duurder maar neemt in principe alles over en goede service met updates als er bv kaartmateriaal bij komt kijken.
Maar ook firmware komen ze mee en inverleden een klein probleem gehad en binnen 3 werkdagen netjes een antwoord.
 

Stimpy68

Actief lid
@EdK Zenec heb ik al eerder naar gekeken, ook contact met ze gehad een tijdje geleden. Maar ik wil echt Android het liefst (vrijheid in apps e.d.) en er zaten wat mij betreft nog de nodige haken en ogen aan, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
 

JeSko

Forumguru
Ja als je wat steekt ipv de originele Amundsen/Bolero/Columbus installeer dan gelijk een android, genoeg kwalitatief sterke androids op de markt, de vrijheid die je hebt op android is enorm en ongeëvenaard. Ik weet al exact welke ik ga nemen, moet alleen nog wachten op de financiële opening.
 

Frup

Forumguru
Ik weet al exact welke ik ga nemen, moet alleen nog wachten op de financiële opening.
Houd ons niet langer in spanning! Welke wordt het? Straks bestemming voor vakantiegeld?
Inderdaad geeft Android veel vrijheid. Als er geen Amundsen in mijn auto zat, zou ik ook een goede Android kopen. Die zou dan wel dubbele tuner en antenne moeten hebben, DAB, BT, wifi/hotspot, canbus support. En vlot natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan