Stormtrooper73

Actief lid
@JeSko ik heb geen idee wat voor functie je hebt op de auto, op je gewone radio had je misschien de optie om bv interieur verlichting te dimmen, banden spanning te resetten ect, als je bij de android radio hem dan op golf 7 zet, worden alle canbus opties die een moderne auto heeft beschikbaar, als je de betreffende functie niet hebt op je auto, dan doet de functie het gewoon niet.
Er zijn geen storingen, ik zelf heb al 1jaar een android radio en op golf 7 ingesteld.
Geen problemen me gehad.
(Canbus is system van auto, zo weet hij waar een lampje stuk is of iets)
 

JeSko

Forumguru
Nee die opties had ik sowieso niet @Stormtrooper73 , ik heb een ouder model Skoda, Superb mkll. Wat de Canbus is weet ik, deze kan echter door meerdere zaken storingen oplopen, niet enkel door kapotte lampjes, vandaar mijn vraag, maar ik moet dus niet vrezen als ik de software voor de MK7 Golf gebruik, echter zal het bij mij weinig nut hebben aangezien mijn oudere Superb niet de benodigde hardware zal bezitten die een Golf 7 wel bezit.
 

JeSko

Forumguru
Geweldige service, door eigen fout de verkeerde kabel besteld, verkoper heeft de kabel met 10-daagse express levering achterna gestuurd, koste me 0.89 cent :) morgen installeren.

20210531_110023_copy_2016x1512.jpg

20210531_110544_copy_3024x2268.jpg
 

JeSko

Forumguru
Update:

Ben dus in dispuut gegaan met de verkoper, heb hem aangegeven dat het toestel niet doet wat ze beloven.

Wat heb ik aangegeven.

- Volume gaat zomaar luider of stiller
- Cooling fan ging meteen kapot
- PDC sensoren werden niet goed weergegeven, onbetrouwbaar doordat ze dan wel, dan niet op het beeld kwamen.
- Equalizer niet stabiel, deze verandert soms per lied van klank.
- Geen radio signaal vast te krijgen.

Heb daarbij beeldmateriaal verstuurd, foto's, video's, eigenlijk alle bewijzen.

Verkoper wilt er niet van weten, en geeft aan dat hij geen geld zal terugstorten, ookal heb ik voorgesteld het pakket op MIJN kosten (65 euro) terug te sturen, hij zou mij dan de aankoopprijs -65 euro moeten terugstorten en ik zou geen slechte recensie schrijven. Heb dit nog nooit meegemaakt, dit is echt de laatste keer dat ik zoiets duur op Ali bestel, ben hem nu aan het stalken, slechte recensie geschreven, ik kan geen kant op aangezien deze malafide verkoper niets geeft om een slechte recensie :mad:
 
Dan wordt het lastig. Dit soort aankopen doe ik eigenlijk alleen via PayPal. Maar meestal gaat het goed... Je hebt een slechte verkoper getroffen, dat is wel zuur...

Edit: typo...
 

Highway

Forumguru
Mijn android radio (van Xtrons)


- Volume gaat zomaar luider of stiller

geen last van.

- Cooling fan ging meteen kapot

Ik heb geen cooling fan, passief gekoeld. Persoonlijk zou ik een fan ook niet wenselijk vinden. Mijn radio is van het type PX6. Nog nooit problemen ondervonden met de temperatuur.

- PDC sensoren werden niet goed weergegeven, onbetrouwbaar doordat ze dan wel, dan niet op het beeld kwamen.

Worden de sensoren toevallig niet alleen weergeven indien er ook een object gedetecteerd wordt. Dus - als die gaat piepen, dn vertoond je radio pas de sensoren. Dacht dat dit bij mijn stock ROM ook he geval was. Heb ik geen probleem mee.

- Equalizer niet stabiel, deze verandert soms per lied van klank.

Mijn xtrons heeft geen aparte eq erin zitten, alleen de basis mogelijkheden. Ik heb een DSP versterker in mijn S2, waarmee ik de nodige instellingen kan zetten.

- Geen radio signaal vast te krijgen.

Dat kan kloppen. Heb je ook een voeding aangesloten op je antenne? De originele heeft nl. stroom nodig gezien er een versterker ingebouwd zit. Maar ook dan is de radio ontvangst niet geweldig. Ik heb een andere shark antenne gemonteerd, met FM (en DAB+). Nu functioneert deze super.


Indien de verkoper niet wil meewerken - mogelijk is er een update of een andere ROM beschikbaar voor je radio. Deze zou mogelijk een verbetering zijn met wat je nu hebt.
 

JeSko

Forumguru
Dank voor het meedenken @Highway , maar inmiddels ben ik er zo klaar mee, heb er niets dan stress, miserie en onkosten mee met altijd alles te willen veranderen, het kan me inmiddels aan mijn reet roesten zoals jullie Nederlanders dat zo mooi zeggen, de Amundsen zal erin blijven, die werkt tenminste zoals het hoort zonder al dat gedoe ( is niet aan mij besteed ), en Waze tja voor die keren dat ik het gebruik zal ik het wel kijken op mijn telefoon met gekanteld scherm ( is ook geen klein scherm ). De verkopers beloven dat hun radio plug & play is, dat is dus verre van! Ze leveren gewoon niet wat ze adverteren, kan ook nog eens fluiten naar mijn geld. Neen, genoeg is genoeg.

De sensoren verschenen soms gewoon niet terwijl de auto zelf als een malle piepte, hier was geen rechte lijn in te trekken, dan wel, dan niet, onbetrouwbaar en werkte gewoon slecht.

Ik ben inmiddels al lang blij dat de Amundsen goed werkt en alles als vanouds doet. Oubollig? Ja. Betrouwbaar? Ja!
 

Frup

Forumguru
Flink balen zoiets. Terecht om een slechte recensie te schrijven de verkoper zou zeker een oplossing moeten zoeken.
Heb je zelf ook al een harde reset geprobeerd, terug naar de fabrieksinstellingen? Als dat niet helpt zou je ook een her-installatie van de software kunnen overwegen.
P.s. Ik zie zojuist dat Highway dat ook al suggereerde. Een forum met veel info, ervaringen en linkjes mbt chinese headunits is xdadevelopers.
 

EdK

Forumguru
Tsja @JeSko het is vervelend en dan zeg ik het netjes.
En als ik het nu zo inschat dan ligt dat ding straks stof te happen op de plank van je stelling.
En mischien lullig om te lezen maar dat ik het las verbaasde me het ook weer niet, netjes gezegd hoort het een beetje bij je lijkt wel.

Maar goed voor mij staat bijna vast dat hij op die plank blijft liggen.
Krijg indruk dat je er zelf niet verder uitkomt om het toch werkend te krijgen.
Dus er is nog wel een optie en dat is een deskundige ( winkel of één forumlid ) contacten en kijken of je met die derde partij de boel wel werkend kan krijgen.

Denk dat nu je eerste reactie nog zal zijn dat je er genoeg van hebt met dat ding, maar dagelijks die doos op de plank zien verstoffen zal meer frustratie opleveren lijkt me.

Voor mijzelf gaat er nooit een china navi in me wagen, als ik alleen al de schema's vaak zie die erbij geleverd worden ( op de site) dan houd dit me vaak al tegen.
Maar goed aan deze opmerking heb je nu heel weinig !
Maw als het met die chinees niets word daar in china met terug sturen dan zou ik voor mezelf sprekend toch kijken met een deskundig iemand die dit soort dingen vaker inbouwt wat er toch mogelijk is en wat de eventuele extra kosten zijn hiervoor....

Wens je sterkte met het accepteren en verwerken van deze koop...
 
Laatst bewerkt:
Goedendag heren,
Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van een mooie Skoda Octavia Combi 2 Vrs uit 2008.

Ik heb hier een SkodaAuto Audience als radio in zitten icm sound system boxen. Nu wil ik deze dus vervangen voor een Android radio.

Is dit mogelijk?
Wat voor maat android radio past er max in 10.1 inch?
De orginele radio heeft neem ik aan gewoon een quadlock stekker?

Bvd voor de antwoorden.

Groetjes Stefan
 
Bovenaan Onderaan