JeSko

Forumguru
Alles gemonteerd, radio doet gewoon niets, zelfs de zekering heb ik veranderd met een zeker werkende, niks. Zo dood als wat. De stekker heb ik passend gekregen door een stukje plastic weg te halen, dat was nodig, toen ging ie er netjes in, maar tevergeefs. Heb ook het gevoel dat contacypunten niet overeen kwamen met de originele.
 

JPs_OC2

Donateur
@JeSko Zo te zien aan de tweede (middelste) foto heb je in de contra stekker alleen maar aansluitingen voor de speakers zitten (zwarte rechthoek). In de rood omrande rechthoek zouden je constante en geschakelde plus, min, Can/L, Can/H, en dergelijke moeten zitten.....

De radio krijgt dus geen "prik".


upload_2021-5-19_15-59-12.png
 

JPs_OC2

Donateur
@JeSko > Ff Ali erbij gepakt via de link die je eerder hebt vermeld. Daar staat het onderstaande.

upload_2021-5-19_16-11-26.png

Zo te zien moet je ff zelf creatief aan de gang en de lay-out van de autokabelboom kopiëren naar de nieuwe kabelboom.
 

hemi24

Forumguru
Ik weet niet hoor, maar ik zie twee totaal verschillende stekkers...
Het verloop heeft de nieuwe quadlock layout zoals deze in bij de huidige MIB systemen wordt toegepast, terwijl jij nog het oude type quadlock in je auto hebt zitten...
 

JeSko

Forumguru
Contact met verkoper is gelegd @hemi24 , we zullen het wel zien, deze unit zit volgens de recensies in een hoop S2's ingebouwd, moet dus lukken. Wel de laatste klus die ik zelf doe, buikje vol ervan en weer extra onnodige kosten gemaakt. Auto staat nu ook stil, aangezien ik hier gelezen heb dat er nu ook effectief geen airbags meer werken, weeral tijd en geld verspilling.
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Waarom zouden je airbags niet werken? Je moet alleen zorgen dat je airbaglampje aangesloten is en blijft als je het contact aan staat. Anders veroorzaak je een airbag alarm dat je daarna moet wissen met VCDS of iets dergelijks.

Mijn radio ziet er aan achterkant ook ongeveer zo uit en werd met 2 verschillende stekkeraansluitingen geleverd (universeel en VAG).

Wel heeft het groene deel in de auto-connector (waar is die voor?) bij mij geen verbinding met de nieuwe radio. Ik zie op de foto hierboven dat daar 2 pinnen van gebruikt worden.
Het enige is dat ik de radio niet kan aanzetten zonder dat het contact aanstaat, iets wat met de originele wel ging. Alles werkt goed, ook een poosje na uitschakelen contact. Als je de contactsleutel er echter uittrekt, dan gaat de radio wel meteen uit.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@eltjo2

Omdat blijkbaar bij een foutmelding van de Airbags deze niet meer werken, omdat de ECU niet exact weet wat er net aan de hand is met die airbags. Heb het hier teruggevonden en op het internet.

Volgende week vrijdag word de foutcode gewist door mijn garage. Voor een tientje. Deze heb ik per ongeluk geactiveerd door het contact op te zetten met losgekoppeld lampje, wist niet dat dit kwaad kon.
 

Eltjo

Forumguru
Juist, sh. ..it! Jammer dat je het niet wist. Je kan het lampje achter het kunststof tussen radio en clima bediening wegstoppen.
 

JeSko

Forumguru
Nee inderdaad ach maakt niet uit @eltjo2 , komt wel goed, juiste stekker is onderweg, tegen dat dat er is zijn we weer twee weken verder, en kan ik eindelijk genieten van mijn Android radio.
 

Stormtrooper73

Actief lid
Hoi
Zag net je foto, je plus of min draat is niet aan gesloten, de stekers in je Orange blok dat zijn je speakers, PS als je noot SOS bellen hebt dan krijg je van zelf een melding in je cockpit , die melding heb ik ook al een half jaar


IMG_20210527_163054.jpg
 
Laatst bewerkt:

Stormtrooper73

Actief lid
Deze ISO Quadlock bij Allie gekocht,
Deze ISO heeft alle draden bevestigd.
O voor lampje Airback... Accu los koppelen en 10min wachten, dit helpte bij mij in keer
De auto raakt dan zijn geheugen kwijd .
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-05-27-18-01-48-58_57e717c094f371a1dada6567a1123b99.jpg
    Screenshot_2021-05-27-18-01-48-58_57e717c094f371a1dada6567a1123b99.jpg
    242,4 KB · Weergaven: 20

Stormtrooper73

Actief lid
Dit is ook misschien handig, ik weet niet of je radio op standaard is gezet, maar als je de radio canbus veranderd naar golf 7.
Dan heb je meer functies op je radio
Zo als car info, de app waar je mee de car settings mee kunt veranderen
 

JeSko

Forumguru
Top ik had geen idee dat dit mogelijk was @Stormtrooper73 , maar als ik deze instelling verander in bijvoorbeeld die van een modernere auto zoals de Golf 7, kan dit dan geen ongewenste storingen opwekken met mijn auto zijn canbus?
 
Bovenaan Onderaan