Lizden

Senior Member

Bijlagen

  • IMG_1851.jpg
    IMG_1851.jpg
    516 KB · Weergaven: 50
Oké, wil dat graag weten voor ik hem aanschaf namelijk ;)
Heb voor 2 telefoons (privé en werk) en dan is het wel makkelijk als ik niet aldoor handmatig moet omkoppelen.
 
Even een domme vraag stellen: voor de Skodas die een bolero/amundsen/COlumbus hebben. Is het eigenlijk mogelijk om die te vervangen door een niet-skoda entertainment systeem? Hele set-up van de auto en meer zit daar immers in?
 

JPs_OC2

Donateur
Alpine heeft twee modellen die specifiek voor de O3 te gebruiken zijn. De X903D-OC3 en i902D-OC3.
Je kunt bij alle set-up instellingen en het systeem werkt ook met het Maxi-dot display.
 

EdK

Forumguru
Zenec.com is ook een merk dat alle functies overneemt van de VAG wagen.
incl de nav meldingen tussen de meters
 

Janno

Forumguru
Ik heb er ook over getwijfeld, maar heb uiteindelijk een OEM upgrade gedaan.

Even op youtube zoeken, gebruiker TheFlyingDutchman heeft er een aantal video's over gepost. Er zitten wat nadelen aan zoals geen stuurwielbediening, maar de prijs is wel interessant. Motrade zegt zelf overigens niet zeker te weten of ie compatible is met Skoda, maar ze verwachten van wel. Van tevoren even afspreken met ze ivm eventueel retourneren, ze reageren vlot op email.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Blondegod

Actief lid
Waarschijnlijk is dit het beste topic om met mijn vraag te komen.
Ik wil graag een replica rns radio (of android, ik ben niet moeilijk) in mijn octavia van 2011 hebben.
Probleem is wel dat ik een soundsystem heb waardoor het iets lastiger word. Volgens mij heb ik de kabel nodig in onderstaande link.
SKODA Octavia 2 Superb 2 Auto Radio Adapter Lenkrad Adapter Soundsystem Adapter | eBay

Nu heb je keuze uit waarschijnlijk wel meer dan 100 stuks, 200 zou ik ook niet van op kijken trouwens maar wat is wijsheid? De meeste links in dit topic werken helaas niet meer, anders had ik mijn vraag waarschijnlijk niet hoeven stellen.

Is Davilon ook iets? zie onderstaande link.

Volkswagen Seat Skoda Autoradio | Handsfree | Navigatie - Caraudiogigant.nl
 

VAG-man

Forumguru
Ik heb zeker 2 jaar gezocht naar een aftermarket radio i.c.m. Soundsystem, maar heb die stekkers nooit aangedurfd.
Gewoon een pasklare aftermarket installatie kopen van Radical of Zenec.
 
Waarschijnlijk is dit het beste topic om met mijn vraag te komen.
Ik wil graag een replica rns radio (of android, ik ben niet moeilijk) in mijn octavia van 2011 hebben.
...
Is Davilon ook iets? zie onderstaande link.

Volkswagen Seat Skoda Autoradio | Handsfree | Navigatie - Caraudiogigant.nl

Hier nog wijzer op geworden??
Ik zit ook bij hen te kijken voor mijn O2 uit 2010 (RNS310).
Ik hoef zelf niet iets héél fancies, maar Carplay voor muziek en navigatie lijkt me lekker. DAB+ overigens ook. Bellen doe ik over mijn airpods... Een must is wel dat alle voertuigdinges (PDC en meer) gewoon door blijven werken.

Zelf installeren lijkt me niet moeilijk, maar dit houdt mij tegen:
"Indien je over een Volkswagen, Seat of Skoda met een bouwjaar voor 2011 beschikt, dan is het nodig om extra handelingen te verrichten aan het installeren, hiermee voorkom je dat de autoradio je accu leeg trekt."

Wat voor handelingen? Een draadje anders aansluiten of omsolderen lukt me nog wel, maar als er in de wagen geprogrammeerd moet worden dan is dat andere koek. (ik krijg dit niet gevonden in dit forum..)

Overigens koop ik liever iets (voor iets meer) in Nederland, dan bij Ali, al is het maar ivm met de hoeveelheid bomen die voor het bos staan...
 

EdZ

Donateur
Voor zover ik weet moet je ergens een geschakelde voeding vandaan trekken. Beide draden (rood/geel geloof ik) zijn bij vw niet geschakeld, ligt me bij.
 

64rhfx

Senior Member
Beetje off topic, maar dat probleem heeft dus de fab1 van mijn dochter, accu loopt leeg. Wie kan mij daar iets wijzer over maken?
Alvast allen top 2023, Alex
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Eltjo

Forumguru
De aansluiting van gele en rode draad staat soms al in die Ali advertenties.
Bij mijn 2010 model kwam het er op neer dat of je moet de radio handmatig uitschakelen of met een losgetrokken stekkertje is de radio uit als het contact uit is. Aanzetten zonder contactsleutel zoals met de originele Swing was, is niet mogelijk.
 
Bovenaan Onderaan