JeSko

Forumguru
Deze @Frup & @Stimpy68 . Ben niet per se wachtende op vakantiegeld maar we hebben een zware rekening die eerst door de hospitalisatieverzekering bekeken moet worden, weet dus pas deze werkweek wat we zelf moeten dokken :( .

€ 80,32 39%OFF | Vtopek 10.1 "4G + Wifi Dsp 2din Android Auto Radio Multimidia Video Speler Navigatie Gps Voor Skoda Superb 2 B6 2008-2015 Head Unit https://a.aliexpress.com/_mPlncbN

Het is de laatste unit uit de keuzes. Moet lekker vlot werken met dat RAM geheugen. En het is het grootste wat in de Superb past, 10.1 inch, het moest absoluut zo'n grote worden, compensatiedrang wellicht :D

Screenshot_20210411-174845_AliExpress.jpg Screenshot_20210411-174829_AliExpress.jpg Screenshot_20210411-174809_AliExpress.jpg Screenshot_20210411-174801_AliExpress.jpg
 

JeSko

Forumguru
Die is wellicht beter, is ook een bekend merk dacht ik, Xtrons, maar het is een 9 inch scherm en ik zocht echt een 10inch-10.1 inch, dat komt door een foto die ik hier op het forum tegenkwam van een ex-lid die een 10 inch scherm in zijn S2 had gemonteerd, vind dat echt magnifiek staan in de Superb, veel beter dan de kleine Amundsen.
 

Frup

Forumguru
@JeSko lijkt me een vlotte jongen! Leuk.
Kan wel warm worden lijkt het? Zou de ventilator die blijkbaar nodig is niet teveel hoorbaar zijn?
Interessant forum voor Android head units is trouwens XDA Developers. Hier staan ook veel interessante custom rom’s en apps. Met een andere rom is heel veel naar wens in te stellen.
 

JeSko

Forumguru
@Frup

Ja die ventilator was me ook opgevallen, geen idee eigenlijk... Ik hoop alvast van niet, andere leden die zo'n radio met bijhorende ventilator hebben gemonteerd? Wil natuurlijk geen luid draaiende ventilator in de auto puur voor de headunit te koelen...

Komt dat wel vaker voor dat er een ventilator bij zo'n systeem zit? Ben hier niet bekend mee.
 
Ben er nog niet helemaal over uit welke het gaat worden, maar weten jullie misschien hoeveel mobieltjes je tegelijk kan koppelen aan zo'n android radio/carkit?
 

Stimpy68

Actief lid
Sinds deze week een Xtrons PQ90MTVL in mijn Skoda Octavia gebouwd als vervanging van de Columbus, was vrijwel plug and play.
Heb het nodige voor elkaar, dmv tasker op de mijn telefoon word de hotspot in en uitgeschakeld bij power icm BT verbinding. Kon de aanwezige GPS antenne op het dak gewoon aansluiten, maar blijkbaar werkt die toch niet lekker icm de unit (hoogstens 10 satellieten, soms helemaal geen) , de bijgeleverde antenne dus maar aangesloten en die geeft 16 a 17 satellieten.

- De standaard radio app heb ik vervangen door NavRadio+, werkt veel beter. Meer mogelijkheden. Radio werkt overigens prima, frequentie wisselt vrij snel wanneer de ontvangst minder word. Dat deed de Columbus niet echt lekker (eigenlijk vrijwel niet :D )

- Heb een Andoid Auto/Apple Carplay dongle er bij gekocht (ja het is al Android, maar gewoon omdat het kan
clown.gif
), Op zich werkt dat goed, alleen bellen via Android Auto gaat niet, die zegt dan geen bluetooth verbonden (terwijl hij wel verbonden is met de unit via bluetooth, zodra ik de telefoon los koppel van de dongle gaat mijn telefoon bellen. Had al iets gevonden: https://www.autoevolution...-android-auto-149543.html , maar krijg dat niet echt voor elkaar. Weet iemand hier een oplossing voor?

Heb Car Launcher er op gezet, ook al een hele verbetering t.o.v. de standaard launcher

Al met al een flinke upgrade vanaf de Columbus

IMG_20210419_164228.jpg IMG_20210421_080101.jpg IMG_20210423_170253.jpg
 
Laatst bewerkt:

casejunky

Forumguru
Misschien totaal niet op zijn plek, maar heeft iemand hier toevallig een asutto radio met de igo navigatie?

En zo ja heeft die toevallig op het interne nand geheugen die daarbij nog die igo apk installer?

De mijne is helaas corrupt geraakt en kan nergens een nieuwe vinden
 

Eltjo

Forumguru
IGo versie die je zoekt is wellicht te vinden op nzbserver.com. IGo was standaard op mijn head unit geïnstalleerd, maar ik was er niet kapot van. Het ging schokkerig over het scherm, vindt dat het veel te grote kaartdelen laat zien in 3D modus terwijl TT Go 1.18? met “licentie” tot 1-1-2021 vlot werkt en je 4x jaar altijd de laatste kaart hebt van waar dan ook ter wereld.
Ook TT is off-line te gebruiken en moet de verkeersinfo via internet krijgen.

@Stimpy68 Heb je Fcclauncher al eens geprobeerd? Ik heb ook Carlauncher geprobeerd en nog een paar andere, maar ben bij deze blijven “hangen”. Je ziet hem minder vaak voorbij komen, maar ik zeker de moeite waard en ook gratis in de beperktere versie die voor mij al voldoet.
Mijn Gps ontvanger heb ik boven de luchtroosters direct onder het dashboard geplakt. Dat voldoet prima en is makkelijk dichtbij de radio.

@JeSko, mooi zo’n 10”. Ik zou alleen de standaard camera maar vergeten en een greep versie inbouwen.

Voor de volledigheid van alle berichten van afgelopen jaar in dit topic m.b.t. het aansluiten van de camera; https://www.skodaforum.nl/forum/i/camera-en-elm-327-obd-steker-op-android.42109/#post-937585
 
Laatst bewerkt:

Stormtrooper73

Actief lid
Aloha misschien een leuke tip; TV kijken op je Android radio, wel nog even een verloop van micro naar usb handig voor in de file
Te koop bij Aliexpress Screenshot_2021-05-11-18-57-10-65.jpg
 

JeSko

Forumguru
@eltjo2

Heb hem uiteindelijk besteld zonder Camera, ga er geen installeren, teveel ingrijpend werk en de PDC voldoet prima :)

@Stormtrooper73

Das interessant! Handig voor het wachten in de auto..
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
De camera installeren kostte idd wel 2-3 uur, maar het beeld is prima en je weet precies waar je bent.
De PDC sensoren van mij gillen al volop als er nog niets aan de hand is. En met zo'n lange auto maakt dat hier in het dicht bevolkte NL wel uit als de vakken maar net lang genoeg zijn. Mijn vorige auto's waren 15 cm korter en een stuk overzichtelijker; waar de achteruit was hield de auto ook zo'n beetje op.

Toen ik nog m'n vaders Omega station reed en in Utrecht en Amsterdam parkeerde ging de auto in de plek als het paste.
De auto had nog ongespoten bumpers waarmee je zachtjes tegen een andere auto kon rijden zonder iets van schade te ontdekken. Eén keer wilde echter de auto achter mij meerijden naar voren - ik had hem met de trekhaak aangekoppeld..
Wel een gedoe om de auto's weer uit elkaar te duwen terwijl ik met een been druk uitoefende op de achterbumper.:D
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan