JeSko

Forumguru
€ 91,97 40%OFF | Junsun V1 2G + 32G Android 10.0 Rds Forskoda Superb 2 2008-2015 Auto Radio Multimedia Video speler Navigatie Gps 2 Din Dvd
https://a.aliexpress.com/_mtlWfJ

Deze is te bestellen met gratis camera aan 230 euro ipv de Joying die boven de 300 kost, lijkt zelfs qua knoppen en vormgeving identiek aan de Joying, alleen heeft deze 4G werkgeheugen, meer opslaggeheugen en bovendien Android 10. Denk dat het zoiets gaat worden :)
 

Eemspoort

Forumguru
Hou er wel rekening mee dat er een half jaar overheen kan gaan voor je hem hebt.
Mijn 12" was ook iets van 7 maanden onderweg.
 

JeSko

Forumguru
@Eemspoort

Zolang heb ikzelf nog nooit moeten wachten op iets van Ali, met deze Radio heb ik ook de optie om hem vanuit Spanje te laten leveren, met een geleverd binnen 7 dagen belofte.
 

VAG-man

Forumguru
Ik zou voor stukje kwaliteit en garantie gaan @JeSko. Ik heb zo vaak gelezen in de reviews op Ali dat er problemen zijn met de schermen en software. Ik heb na 2 jaar uiteindelijk ook de knoop doorgehakt om voor kwaliteit te gaan.

De Radical die ik heb komt net als het merk Zenec uit Zwitserland. Wil natuurlijk niet zeggen dat daar geen Chinese onderdelen inzitten, maar kwalitatief is het goed spul. Ook belangrijk het werkt naadloos op VAG-auto's.

Bij belangstelling wil ik hier wat foto's plaatsen van de diverse lay-outs.
 

Marcooctavia

Forumguru
Deze in mijn golf 6 cabrio geplaatst dit omdat ik graag Apple CarPlay wil en dan juist daar al je app kunnen gebruiken.
Werkt goed ook de parkeersensoren. Past gewoon in een frame van een rns radio. Geluid is goed en het voordeel van zo radio is dat je alles zelf kan bepalen.
Inderdaad tussen je tellers geen Navi info meer.
Ik heb wel een externe microfoon aangesloten en deze in de auto geplaatst.
€ 208,67 | 8791 Erisin Dab + Carplaly Android 10.0 Gps Car Stereo Speler Voor Vw Amarok Eos Passat Cc Golf 5/6 Jetta zetel Touran Skoda
https://star.aliexpress.com/share/s...nessType=ProductDetail&spreadType=socialShare
 

Frup

Forumguru
@JeSko ik zou zeker voor meer geheugen gaan en onderschrijf het advies van @Peter-036. Ik had ook een 2GB Ali radio. Alles werkt wel, maar starten van apps en navigatie (kaarten opbouw inderdaad) is niet zo vlot als je zou willen.
Verder vond ik de radio ontvangst niet zo goed als mijn originele radio. Schijnt te maken te hebben met dubbele tuner.
Maar daar is de prijs dan ook naar. Als ik weer zou moeten kiezen, zou ik liever wat meer geld uitgeven voor meer kwaliteit. Het is maar net wat je er voor over hebt. Succes met je keuze.
 

JeSko

Forumguru
@Marcooctavia

Die ziet er goed uit inderdaad, mooi beeld ook en goede recensies.

@VAG-man

Die radical is wat duurder maar moet zeggen dat het er echt wel een mooi systeem uitziet.

@Frup

Ja klopt ik zoek naar minstens 4G werkgeheugen, mijn Smartphone die heeft 8G werkgeheugen, die vlotheid ben ik gewoon en wil ik wel enigzins benaderen.
 

VAG-man

Forumguru
Je kunt maximaal 9" nemen als je het airbag lampje wil behouden. Is in Nederland geen probleem bij de keuring als je deze weglaat.
Je moet het lampje wel aan het stekkertje laten zitten anders krijg je een foutmelding op je dashboard.

Er past ca. 10" in het dubbel DIN gat.
Uiteraard kan het groter, maar dan steekt het uit het dashboard.

Hier heb ik over getwijfeld voor mijn Superb, maar aangezien ik Sound System heb durfde ik het niet aan. Dit type is ook niet specifiek voor VAG-auto's gemaakt.

Deze is 10,1".

https://www.acr-helmond.nl/shop/autoradio/radical-r-d111/
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Juist ja @VAG-man dacht al dat dat lampje opgeofferd zou worden met zo'n groot scherm, maar ik ben geïntrigeerd geraakt door die foto van Flavio zijn Superb, dat gigantische scherm vind ik zo goed passen in de Superb, maakt de middentunnel op slag "dikker", denk ook niet dat het een probleem is voor de BE keuring, maar dat het zo'n groot scherm moet worden is duidelijk voor mij :)
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man , 10inch gaat in de originele houder, maar 10.1 ook? Of is dat wat bedoeld word met 10 inch? Die van Flavio is namelijk 10.1 maar steekt uit, doordat deze enkel din is, maar 10.1 dubbel din moet zo nog wel passen neem ik aan? Airbag lampje mag trouwens weg, kan in BE ook geen kwaad, mijn maat zijn auto's worden al jaren zonder dat lampje goedgekeurd.
 

VAG-man

Forumguru
Ja volgens mij past 10,1" en zelfs 10,2" ook nog.
Volgens 2 Ali verkopers zijn deze twee schermen 10,2".

€ 303,77 20%OFF | 10.2 "2.5D Ips Screen Auto Multimedia 1 Din Gps Voor Skoda Superb 2008 - 2014 Android 10 Navigatie 4gb + 32Gb 8-Core Gratis Kaart Wifi
https://a.aliexpress.com/_vauriP

€ 281,71 34%OFF | Idoing 10.2 "Android Head Unit PX5 Forskoda Superb 2 B6 2013-2015 Auto Auto Radio Multimedia Video Player navigatie Gps Carplay
https://a.aliexpress.com/_vBOH6J
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
:ot: Jefrey had je mijn PB gelezen?

Trouwens wat bedoel je met originele houder Jefrey? De 2 DIN of het plastic raamwerk wat om het scherm zit? Als je het plastic raamwerk wil gebruiken is 9" maximaal.
 

VAG-man

Forumguru
Het beste kun je zelf nameten.
1 inch is 2,54 cm.

Als je een scherm zoekt die je in elke hoogte en hoek kan zetten is deze een mogelijkheid.

Voordeel is 1DIN, waardoor je een extra opbergvakje hebt.

 

JeSko

Forumguru
Neen sorry, ik kan geen PB's meer lezen heb dat uitgeschakeld @VAG-man

Met originele houder bedoel ik gewoon of het gat dat achterblijft na het verwijderen van de Amundsen groot genoeg is om zo'n radio in te duwen, dus wanneer alle plastic eromheen weg is, van die plastic randen wil ik net af :D heb ook gezien dat 10.2 inch gewoon past, dan is alles mooi dicht tot aan de randen ( is wel het maximum ).
 
Bovenaan Onderaan