JeSko

Forumguru
Iets met bomen en een bos, of was het nu bos en bomen? Enfin, ik zie het niet meer, zoveel specs waar ik de ballen van snap, en ook de angst dat het niet OEM gaat aanvoelen, lees, gaat lijken alsof zo'n android radio er achteraf is ingekegeld. Nu kwam ik wel deze tegen door het oude topic van een Lid genaamd @FlavioX door te spitten, en het is de eerste keer dat ik bij zo'n aftermarket radio iets had van : ja, das mooi! Ook de knopjes die groen oplichten zijn geweldig, want ik wil geen afwijkende kleuren in het interieur, dan pas ik. Heb deze radio opgezocht, van Joying, en vind deze terug zowel in Europa als op AliExpress, maar weet alleen niet of het exact deze radio is die ik tegenkom, hij lijkt wat te verschillen met die van de foto.


- is dit nu een goede radio?
- Waar moet ik nog op letten?
- Heb geen soundsysteem, dus dat "probleem" heb ik niet.
- wel af fabriek bluetooth, gaat dat nog werken met elkaar? Of overruled de Bluetooth van de Joying gewoon die van de auto zelf?
- Werkt dit ding naadloos met de parkeersensoren? Geeft hij deze dus weer etc?
- Verlies van Navi op Maxidot is me bekend, maar maakt niet uit want dat gebruik ik niet, evenals radio, dat luister ik ook nooit.
- Nu, deze radio's kosten toch al wat meer, rond de 300-400 als alles is inbegrepen, is dat dan een meerwaarde tegenover Ali radio's die de helft kosten? Veel vragen...

Hier de link,
https://www.joyingauto.eu/joying-vw-android-car-radio-head-unit-4gb.html

Dit staat wel mega knap zeg!

20181230_161740.jpg
 
Laatst bewerkt:

ABruintje

Senior Member
LET OP, het is een vertekend beeld.
De display is veel groter dan de 2din, hij komt ook een stuk naar voren.
Als je knoppen rond de 2-din frame hebt zal het display hier overheen vallen.

Kijk goed naar het 4de plaatje met de afmetingen, je ziet hier een frame achter het display, dit is de 2-din frame.
Het is gewoon een tablet op een radio.

Voor de rest van de functies weet ik het niet, dat is ook weer per radio verschillend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Scherp @ABruintje ! De knoppen bij mijne zijn identiek aan die van de afbeelding die ik in mijn post had gezet, ik heb nl dezelfde auto ( Superb 2 ), zoals ik het daar zie valt enkel de 4-knipperlichten knop bovenaan ietwat achter het scherm... De rest van de knoppen zit in de climatronic onderaan, die lijken mij nog even goed bereikbaar, of mis ik wat?

Screenshot_20210203-114243_Samsung Internet.jpg

Dit is mijn interieur

IMG-20210102-WA0023.jpg
 

ABruintje

Senior Member
@JeSko

Gezien de foto moet dat denk ik geen probleem zijn.
Je kan het zelf uitmeten. 77,5 cm vanuit het hard van huidige radio (volledige binnen frame).
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Ook een interessante ja, ook handig die reep vanonder met fysieke knoppen!

@Spinal

Ja dat was me ook opgevallen, dat geeft het wat meer een ipad look, minder OEM maar wel handig dat ie licht gekanteld is qua bediening, denk dat ze dat gedaan hebben om het scherm extra groot te kunnen maken?
 

JeSko

Forumguru
En welke opties zou ik moeten aanvinken?

- 4G module die doet wat? Is dit om via het scherm internet te kunnen gebruiken?
- Achteruitrijcamera vink ik zowiezo aan
- TPMS is het bandencontrole systeem, maar een Skoda heeft zowiezo ABS uitmeting ipv TPMS, dus niet nuttig in deze neem ik aan?
- OBD2 geen idee wat dit is?
- DVR ook niet? Video module?

Screenshot_20210203-121723_Samsung Internet.jpg
 

catch me

Forumguru
4 G module is volgens mij alleen de voorbereiding voor het plaatsten van een simkaart in de radio zodat je daar 4g op hebt, had dit ook op mijn vorige auto, ibiza 2011 met android radio, nooit gebruikt, deed altijd mijn telefoon gebruiken als "host'voor de radio / navi
 

Eemspoort

Forumguru
Toch vraag ik me nu af, als je nooit navi gebruikt en nooit radio luistert, waarom zou je dan zo'n toestel willen?
Alleen voor de "cool"-factor? Wat ik ook nog wel kan begrijpen, hoor, daar niet van.

Afijn, dat gezegd hebbende: Ik heb geen ervaring met dit toestel. Bleutooth zal hoogst waarschijnlijk door de nieuwe unit gedaan worden. Parkeer-sensoren misschien? In de beschrijving staat van wel, maar afhankelijk van etc.etc.

Afijn, ik heb een Android toestel in mijn Benz gehad, en die heb ik er na een half jaar weer uit gegooid.
Zat geen power in, werkt me niet naar het zin, slechte radio-ontvangst. Geluids-kwaliteit was niks mis mee. Het toestel was gewoon een dikke tegenvaller.
Heb nu een gewone 2-DIN Kenwood met AndroidAuto en DAB+. Geweldig ding, fatsoenlijk radio-ontvangst, prima geluid met aardig vermogen erachter. Staat wellicht niet zo fraai als een unit die voor de auto is gemaakt, maar het oor en de gebruiks-vriendelijkheid wil ook wat.

Toch is het niet allemaal kommer en kwel op Android gebied, hoor.
Ik heb een 12 inch Android in de camper gebouwd, en die bevalt wel goed. Zit flink power in, een alleszins goede geluids-kwaliteit en het ding werkt een stuk prettiger dan de Android-radio voor de Mercedes.
Nu is de camper van 1986, dus geen electronica die zou moeten werken op het toestel, dus daar kan ik niet over oordelen of hij dat zou oppikken.
Toch een kanttekening ook bij het toestel in de camper: Net als in de Benz is ook dit toestel niet zo vrij aan te passen naar je zin als je wellicht zou willen. Geen andere home-pagina in te stellen, je zit vast aan wat de fabrikant wil dat je ziet.
Dus heb ik een ding in het display voor 4x4's waarop ik hellinghoek e.d. kan zien. Niet echt nuttig voor mij, zou er dus af mogen, maar dat gaat dan weer niet.
Zul je met een toestel gemaakt voor een bepaald merk auto minder last van hebben, veelal proberen ze dan wel een home-screen te maken die passend is bij de auto.

Ik ben er in ieder geval wel achter dat het aardig "hit and mis" kan zijn met Android toestellen.
Die voor de Benz had ik in NL gekocht bij een car hifi zaak, het toestel voor de camper komt uit China.

Mijn (persoonlijke) conclusie: Ik denk dat het altijd een beetje een gok blijft met zo'n Android radio, of het naar je zin gaat zijn en of het doet wat jij wil/verwacht. Dus, bedenk vooral of je die gok wil nemen voor een paar honderd euro.
Mij zit de miskoop voor de Benz niet heel erg in de weg, maar ik kan niet in andermans portemonnee kijken.
 

Spinal

Forumguru
Bij TPMS krijg je bluetooth of wifi druk sensoren erbij, die moet je op de velg monteren (dus band moet eraf) en kun je via de radio de druk per band zien.
Het originele systeem werkt idd via de ABS sensoren.
 

Eemspoort

Forumguru
4G heb je niet echt nodig, als het toestel wifi heeft kun je je telefoon als hotspot gebruiken, werkt prima, doe ik ook.
Mijn Superb had TPMS, als de jouwe dat ook heeft is dat misschien handig? Ik zou er niet wakker van liggen, de Superb geeft enkel weer wanneer de bandenspanning te laag is en dan mag je zelf uit zoeken welke band het is. Dus denk niet nuttig op zo'n radio
OBD2 is alleen leuk als je gegevens van de auto wilt uitlezen. Meer een gimmick als nuttig, naar mijn idee.
DVR is volgens mij voor een dashcam.
 

JeSko

Forumguru
Oke @catch me , dat heb ik dus niet nodig :)

@Spinal

Aha dat mag dus ook weg, want het ABS systeem voldoet voor mij.

@Eemspoort

Wellicht heb je het fout gelezen, ik gebruik net heel vaak Navi, maar nooit via Maxidot.. nu gebruik ik altijd Waze via mijn smartphone in een houder, dat zou ik via een nieuw groot scherm willen. De cool factor speelt ook mee, not gonna lie, zo'n groot scherm maakt de auto weer wat moderner, de kleine inimini Amundsen past niet bij de luxe van de grote superb, hij voldeed, maar nu mag het geupgrade worden voor mij :) obd2 en DVR mogen dus ook weg, de dashcam ligt hier maar stof te happen, gebruik dat nooit of zelden, en uitlezen van de auto kan normaal toch via de stanfaard obd poort? 4G valt dus ook af, niet nodig inderdaad.
 

catch me

Forumguru
@JeSko precies heb je niet nodig, net zoals eemspoort ook zegt, wat wel misschien iets is om te kijken hoeveel intern geheugen enzo de gehele radio heeft
 

Eemspoort

Forumguru
Ah, Maxidot gebruik je niet voor navi, duidelijk! Want idd, een groot scherm is voor navi wel heel lekker.
En natuurlijk is de cool-factor leuk, die 12 inch in de camper is wellicht wat overdrven, maar wel leuk en duidelijk!
 

JeSko

Forumguru
@catch me

CPU: Intel Airmont eight-core 1.8GHz SC9853i
Ram:LPDDR4 2GB Rom:Samsung 32GB
Support FM Radio, Wifi, Bluetooth, GPS Navigation, OK Google, Mirror Link, SPDIF output,etc.
Built-in 4G SIM Card Slot.

Ik neem aan 2GB werkgeheugen, en 32GB opslagruimte? Of lees ik de specs fout nu?
 

JeSko

Forumguru
@catch me

Idem hier :D

@Peter-036

Ja ik zag al op Ali dat er radio's waren met dubbel zoveel werkgeheugen.. de kaart bouwt dan vlotter op, bedoel je dan bij de initiële opstart? Of telkens de GPS signaal zoekt om de kaart blijvend op te bouwen?
 
Bovenaan Onderaan