Highway

Forumguru
@Cars076 ja zeker gebruik ik andere apps. Ik gebruik de dab+ speler voor muziek, anders de media speler om mp3's te luisteren. Daarnaast draai ik flitsmeister. Als navigatie gebruik ik Sygic. Deze draaien altijd op de radio.

Voor de rest heb ik er ook nog een aantal apps op staan om h.e.e.a. voor mezelf makkelijker te maken (goedkoop tanken etc, kortingsbonnen voor de burger king :pardon:en soms youtube).
 

Cars076

Forumguru
Thanxs, flitsmeister is idd iets waar ik niet zonder kan :cheer:.
Je gebruikt niet de FM app om te navigeren ? Doe ik nu wel op de telefoon.
 

Maxdb

Senior Member
Dat is als je met een sim in je Colombo werkt toch? ik wil alleen bellen en de muziek spelen van de foon.
 

hemi24

Forumguru
Dat is als je met een sim in je Colombo werkt toch?

juist niet rsap is een verbindingsprotocol waarbij de Columbus juist gebruik maakt van de Sim in je mobiel om verbinding met netwerk te maken; het toestel gaat daarbij in een soort stand-by modus.
 

Maxdb

Senior Member
juist niet rsap is een verbindingsprotocol waarbij de Columbus juist gebruik maakt van de Sim in je mobiel om verbinding met netwerk te maken; het toestel gaat daarbij in een soort stand-by modus.

Waarschijnlijk ligt het aan mijn mobiel, want in de manual/settings van de Colombo kan ik niks vinden.
Op mijn mobiel ook niet trouwens, daarom de vraag.
Ik ga rsap nóg eens googelen..
 
Laatst bewerkt:

Maxdb

Senior Member
Eruit dat trage ding, Android 10 radio erin, alles opgelost.
Topic kan gesloten (of verwijderd) worden.
 

Eemspoort

Forumguru
Dat kan kloppen, ja. Er waren meerdere topics met interessante informatie over Android toestellen.
Deze zijn alle samen gevoegd om het overzicht te verbeteren, alle vragen en antwoorden in 1 topic. ;)

Ik heb nu enkele maanden een Android toestel in de Benz, en ik ben nog niet helemaal overtuigd.
De standaard navigatie app zou de nieuwste moeten zijn, maar bepaalde situaties die al jaren bestaan kent hij niet.
Kleinigheid, maar toch.
Als ik apps op het toestel wil gebruiken, zoals Spotify, dan loopt ie vast. Kan binnen een paar minuten zijn, kan ook een kwartier duren. Ik gebruik mijn telefoon dan als hotspot.
Het radio-ontvangst is matig. Ik wil nog eens met een andere antenne experimenteren, maar ik heb weinig hoop.
Volume valt ook tegen, helemaal als je muziek vanaf de telefoon draait.
Heb het toestel gekocht bij een Nederlandse leverancier, i.v.m. eventueel gezeur met het ding. Maar dat heeft niet veel zin gehad. Gelukkig niet al te veel geld gekost.

Daarentegen heb ik op Aliexpres een toestel besteld voor de camper met een lekker groot scherm.
Zodat zaken als radio en navigatie in split-screen nog steeds bruikbaar zijn.
Het is een 12 inch unit op Android 9. ding is 4 maanden onderweg geweest, maar kwam vorige week dan aan.
Gelijk even een eerste test gedaan, en dat ziet er hoopvoller uit dan het ding in de Benz.
Radio-ontvangst is vele malen beter, geeft meer volume, ofschoon het versterker "vermogen" vergelijkbaar is, en geen verouderde navigatie-app maar gewoon Google Maps.

Met beide toestellen nog maar eens experimenteren wat wel en niet naar mijn zin gaat.
En als die in de camper beter bevalt, dan vervang ik die in de Benz ook door een Ali apparaat, denk ik.

Afijn, Android is leuk, maar kan een beetje "hit and miss" zijn.
 

Highway

Forumguru
Radio ontvangst is inderdaad minder bij de Android toestellen i.c.m. de standaard antenne. Ik heb nu ook een DAB+ ontvanger aangesloten en had daarvoor dus een andere antenne nodig. Suberb had al een haaivin op dak, dus daar een vervanger voor gekocht met GPS, DAB en FM. Radio ontvangst is nu prima - veel beter als met de originele antenne.

Voor de originele antenne had ik trouwens nog een extra blokje nodig, om de versterker die zit ingebouwd, aan te sturen.

Mijn Android radio draait juist erg stabiel. Sygic erop, en ik heb er de volste vertrouwen in dat die me brengt waar ik moet zijn. Het is idd geluk hebben denk ik, en een beetje goed de reviews doornemen.
 

Maxdb

Senior Member
Nou, de Chinese PX5 Android 10 zit er in, en het werkt (bijna) allemaal ok, 1 x crash gehad na installeren van een navi app (gewoon via google play, meteen er weer afgegooid)

Wel in NL gekocht, antenneversterker werd er bij geleverd, prima radio ontvangst. De GPS echter blijft wegvallen, heel irritant wel. Later nog eens naar kijken, meteen ook Dab+ aansluiten dan.
Ik wacht daarme tot de achteruitrijcamera (in kentekenplaat) arriveert, want met getinte ruiten achter zie ik erg weinig in het donker. Sterkere lampjes kon ik niet vinden, alleen op Aliexpress.

-Stuurbediening werkt goed(en is instelbaar.
-Maxidot geeft geen navigatie.
-micro sd kaart voorop, 2 x USB 2 via achterzijde, (2 kabeltjes naar dashboard kastje gelegd.)
-DVD kan aan tijdens rijden.
-Mirror functie werkt ook maar alleen via kabeltje
Al met al best tevreden.
 

EdK

Forumguru
Dan is de kans dus vrij groot dat het niet gaat werken en dat je daar mee moet leren leven.
 

Maxdb

Senior Member
Apart vind ik dan dat de radio frequentie en de mp3 naam wel weergegeven worden. Maar ik mis het niet echt, het android navi scherm is goed in te stellen naar behoefte.
 
Bovenaan Onderaan