Aanpassingen aan mijn Fabia I combi

Cordoba

Forumguru
@Huub: De foto's zijn nog met gewone Led-lampjes in de stadslichten (ca. 3 euro voor set van 2), die heb ik later vervangen door SMD-Led's die behoorlijk meer licht geven (kosten ca. 10 euro per set). Vorige week zag ik voor het stoplicht de reflectie van mijn koplampen in de lak van mijn voorganger, en de blauwere punten van de stadslichten waren zelfs met dimlicht zichtbaar (dimlicht is nog gewoon H7, LED zijn wit volgens de fabrikant, maar altijd veel blauwer dan een halogeenlamp. Als je exacte merk en type wil hebben moet ik kijken of ik de verpakking nog heb liggen.

Vandaag de spullen voor de volgende ombouw opgehaald:
SAM_0618resized.jpg SAM_0617resized.jpg

Oorspronkelijk was het de bedoeling om de voorstoelen van een Polo uit 2007 van een sloperij in Zwijndrecht te nemen. Vooraf gebeld en prijs afgesproken, blijkt de bewuste Polo al weg te zijn, en heben alle alternatieven óf het zelfde model stoel als ik heb, óf sterk vervuilde of beschadigde bekleding óf gewoon een ander railsysteem (3 rails i.p.v. 2) waardoor het niet zomaar is over te zetten. Al gemaakte afspraak met DHZ-garage in Dordrecht telefonisch gecanceld en verder gezocht. Bij de Moerdijk deze stoelen in een Seat Ibiza FR (model net onder de Cupra) gevonden. Bij de demontage leek de achterbank constructie wel erg sterk op die van de Fabia, en de zittingen van de achterbank pasten direct, de rugleuning wordt een heel ander project: behalve dat de Ibiza 3 hoofdsteunen achterin heeft, heeft ie midden achterin ook een 3 punts gordel, dus kijken of ik dat voor elkaar krijg.

Behalve de betere ondersteuning van deze stoelen, ook beide voorstoelen in hoogte verstelbaar, en passagiersstoel met lade eronder, en kaartenmapje op de rug van de stoel. Aan het begin van de avond de stoelen en achterzittingen schoon gemaakt, die staan nu te drogen in de schuur. Morgen de speciale veeltandsdoppen ophalen bij de automaterialen zaak. (vanwege de prijs een wat uitgebreidere set besteld, dat is naar verhouding een stuk goedkoper, en wie weet waarvoor het nog van pas komt).
 

huubvanvugt

Forumguru
Bedankt!

Ik was stiekem ook aan het kijken voor een nieuw interieur, dit ziet er erg mooi uit. Ben benieuwd hoe het eindresultaat er uit gaat zien ;)
 

Cordoba

Forumguru
Foto van de stoelbekleding na de 1e schoonmaakronde (nog lang niet schoon):
300dzbp.jpg


Bestuurdersstoel is schoon, en vanmiddag gemonteerd (roostervrije dag vandaag):
11792xh.jpg


Stoel lijkt na instellen een stuk beter te zitten dan de oude, ook al lijkt het verschil op het oog mee te vallen.
 

turboturbo

Forumguru
ook al lijkt het verschil op het oog mee te vallen.
Nou ik vind dat je op de foto meteen het verschil erg goed kunt zien hoe de 3 zitvlakken en de zijkanten, bij elkaar totaal als zitvlak, veel meer relief hebben dan de originele stoel. Ook de rugleuning lijkt veel boller te staan van de nieuwe zetel (meer steun en tegendruk in de onderrug)
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb er alleen nog maar stilstaand in gezeten, en zit echt een stuk beter, morgen een stukje rijden naar het werk (17 km enkele reis) en komende weken zullen er nog wel langere ritten komen om het echte verschil te ervaren.
 

Joske

Forumguru
Heb eens heel jouw topic gelezen en vindt het wel indrukwekkend wat je zoals aanpast aan je wagen.. Is zowel functionele als optische tuning :). Een topic om te volgen :wink:
 

Cordoba

Forumguru
Vandaag de zittingen voor de achterbank de laatste schoonmaakbeurt, en netjes gedroogd vandaag in zon en wind. Gezien het werk bij wisselen van die zittingen vooral zit in naar de auto lopen met de zittingen en weer terug met de originele, gelijk maar geplaatst. Wat opvalt, is dat de nieuwe zittingen ietsje lager ogen, in de praktijk kan het verschil wel meevallen omdat de kussens wat steviger zijn dan het origineel. De eerste foto is met van beide sets elk één zittingdeel, zodat je mooi kunt vergelijken.


De bijrijdersstoel is de volgende stap, de rugleuning van de achterbank, wordt eerst puzzelen of dat gaat lukken.
 

Bijlagen

  • SAM_0712resized.jpg
    SAM_0712resized.jpg
    828,9 KB · Weergaven: 152
  • SAM_0713resized.jpg
    SAM_0713resized.jpg
    602 KB · Weergaven: 155
  • SAM_0714resized.jpg
    SAM_0714resized.jpg
    817,7 KB · Weergaven: 142

Cordoba

Forumguru
Ik zie nu overigens dat het resizen van de pics wel tot gevolg heeft, dat er een vreemd interferentiepatroon ontstaat in de bekleding, wat je in origineel formaat niet ziet.
 

Joske

Forumguru
Ik zie nu overigens dat het resizen van de pics wel tot gevolg heeft, dat er een vreemd interferentiepatroon ontstaat in de bekleding, wat je in origineel formaat niet ziet.
Wat heb je gebruikt van programma om de foto's te resizen?
 

Cordoba

Forumguru
ACD, wordt ook door beroepsfotografen gebruikt. Is volgens mij niet te vermijden, zit in de mate van resizen in combinatie met het patroon. (het zelfde zag je vroeger nog wel eens op tv, bijvoorbeeld nieuwslezer met een pak met een bepaald patroon, dat ook zo'n interfererend beeld oplevert.
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Ik moet zeggen me complimenten Cordoba.....je weet gewoon hoe je je auto weer als nieuw moet maken en stukken beter dan toen je hem kreeg..ik zou het niet kunnen en aandurven
 

turboturbo

Forumguru
(het zelfde zag je vroeger nog wel eens op tv, bijvoorbeeld nieuwslezer met een pak met een bepaald patroon, dat ook zo'n interfererend beeld oplevert.
Ik kan me die zuurstok-felle kleurtjes over de grijze ruitjes jasjes van Harmen Siezen heen, nog herinneren als de dag van gister.... :laugh:
 

Cordoba

Forumguru
Dank je Dennis, voordeel is dat ie wat ouder is, dus er is meer bekend, en er zijn meer onderdelen te vinden. Overigens zitten er best wel schoonheidsfoutjes in die klussen, maar dat is het risico. Ik vind het belangrijkste dat het goed functioneert, en dan hier en daar maar iets minder strak uiterlijk.
 

huubvanvugt

Forumguru
Verbazingwekkend mooi! Zoiets moet ik ook zien te doen met mijn Fabia, alleen gaat daar nog wel eerst wat anders in :tongue:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zie nu overigens dat het resizen van de pics wel tot gevolg heeft, dat er een vreemd interferentiepatroon ontstaat in de bekleding, wat je in origineel formaat niet ziet.
Moiré-effect heet dat.
Krijg je als je twee verschillende rasters over elkaar heen legt: hangt dus af van het aantal dpi van de afbeelding in combinatie met de pixeldichtheid van het scherm.
 

Cordoba

Forumguru
Nu je het zegt, wel eens van gehoord Canon-Eye, maar ik had toch niet direct kunnen vertellen wat het inhoudt.
 
Bovenaan Onderaan