Aanpassingen aan mijn Fabia I combi

Cordoba

Forumguru
Vandaag bezig geweest om interieurverlichting boven de achterbank in te bouwen (ik zal er nog wel even een how-to van maken):

PICT1661.jpg
Alvast een plaatje van hoe het is geworden. (aan iedere kant 1 lampje)
 

Cordoba

Forumguru
Vanmiddag de stalen velgen er onderuit, en de banden overgelegd naar 15" lichtmetalen Ambiente velgen van een Audi A3. De naafkapjes wil ik nog wat opknappen, dus die zitten er nog niet op, maar al wel een heel ander gezicht:
A3Ambiente velgen.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: TimT

Cordoba

Forumguru
Ik twijfel nog of ik het originele Audi logo handhaaf, of de kapjes vlak maak en spuit: het Audi logo ligt namelijk in ca. 3 mm diepe gleuven en is zo'n 15 cm lang, dus dat is wel erg groot.
Als ik de kappen vlak maak en spuit, komen er misschien nog Skoda logo's op, in elk geval ziet mijn auto er bij een volgende meeting weer net even anders uit Ruud.
 

Cordoba

Forumguru
18022012612.jpg
Voorlopig even zo, misschien dat ik van het voorjaar bij betere temperaturen nog aan de naafkapjes ga klussen.
 

Cordoba

Forumguru
Dit weekend alu plakstrips in de deuropeningen geplaatst:
achterportier vóór:
34s2fbs.jpg
Achterportier en voorportier na het plaatsen van de strips:
23pcas.jpg 2h8225z.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Koplamp restauratie kit

Zaterdagmiddag ook met de speciale koplamp restauratiekit van Mother's aan de slag geweest.
Vóór behandeling (let op de vlekken en matte plekken, dit is geen vuil wat je er zo vanaf wast):
PICT1805.jpg PICT1806.jpg PICT1807.jpg

De laatste foto net na de behandeling, de rechterkoplamp (op de foto dus links) is niet goed te zien, omdat de zon er in staat, de andere in de schaduw is duidelijk helder geworden.
 

Cordoba

Forumguru
Vandaag verder gegaan met een oud projectje: 2e aansluiting voor 12Volt. Ik heb uiteindelijk als plaats toch niet voor de knoppenrij boven de radio gekozen (waar ook de achterruitverwarming zit), omdat ik dan net te weinig ruimte zou hebben en in het frame voor de knoppen zou moeten vijlen. Mijn uiteindelijke keuze is het bakje onder de radio geworden.
Ik ben nog niet klaar, maar je krijgt een idee hoe het kan worden:
25rfatt.jpg

De plaatjes moeten nog vast gezet worden en gespoten, en aan de achterzijde wil ik een meervoudige plug gebruiken, dat is handiger bij montage/demontage. Ook het rubber matje in het bakje moet nog gemodificeerd worden. Voor de metaalplaatjes twijfel ik nog tussen zwart spuiten met plasti-dip (levert gelijk stroefheid door het rubber) of iets anders.

Vanmiddag ook de telefoonhouder aangepast, zodat ie niet meer met een zuignap op de voorruit vastzit, maar met een beugel naast de radio.
 

Cordoba

Forumguru
Veel makkelijker voor bijvoorbeeld telefoon (ligt de kabel niet door de halve auto), die ik ook als navigatie gebruik.
 
Maar daar zijn toch ook aparte stekkers voor ? Met een doosje van 2/3/4 andere stekkers, soms zelfs met usb. Zelf heb ik een gewone stekker bij de action gehaald waar 2 usb kabels in passen.
 

Ridley

Forumguru
Heb het ook een keer geprobeerd met zo'n verloopstuk: de koelbox erop aangesloten en de TomTom. Na half uur begon het toch aardig te roken in de auto en bleek het verloopstuk versmolten te zijn met de twee stekkers :smiley29:

Dus ik kan wel begrijpen dat je twee aansluitingen maakt.
 

turboturbo

Forumguru
Die Audi velgen zijn erg mooi! Complimenten! :xyxthumbs:

Vanmiddag ook de telefoonhouder aangepast, zodat ie niet meer met een zuignap op de voorruit vastzit, maar met een beugel naast de radio.
Zoiets heb ik ook, maar dan boven de radio: goed binnen hand en zichtbereik (gebruik mijn iPhone voor navigatie)
 

Bijlagen

  • IMG_0999.jpg
    IMG_0999.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 291
Zoiets heb ik ook, maar dan boven de radio: goed binnen hand en zichtbereik (gebruik mijn iPhone voor navigatie)

Mag dat zo voor de knop van de alarmlichten ? Moeten deze niet snel toegankelijk zijn, de reden dat de knop altijd zo pontificaal in het zicht zit ? In een noodsituatie kun je nu volgens mij nooit snel/gemakkelijk de alarmlichten aan drukken...
 

Cordoba

Forumguru
Maar daar zijn toch ook aparte stekkers voor ? Met een doosje van 2/3/4 andere stekkers, soms zelfs met usb. Zelf heb ik een gewone stekker bij de action gehaald waar 2 usb kabels in passen.

Dan heb je wel meer aansluitingen, maar zitten die nog steeds bij de handrem. Ik wil de kabel niet langs handrem, versnellingspook en dan nog langs de kachelbediening hebben, te veel kans dat je er in blijft hangen.
 

Cordoba

Forumguru
Wat plaatjes van de Faab, die zich afgelopen dagen heeft moeten bewijzen tijdens een korte vakantie/bierruilbeurs in Luxemburg. Hij heeft zich redelijk gedragen, maar vanuit stilstand wegrijden op hellingen, zeker als er wat randjes of onverhard bij kwam, was wel moeilijk voor 'm. Ook snelheid houden tegen een helling op vroeg echt om aandacht, dat kon ie niet op de CC, want als het dan even te steil werd, zakte de snelheid langzaam maar zeker. Daar staat tegenover, dat ie met volle bepakking tegen steile hellingen op wat moeite had, maar als er dan haarspeldbochten aan kwamen, moest je even in de remmen om de bocht te kunnen nemen, maar vervolgens weer vlot op snelheid. Mooi voorbeeld van het laatste: een Mercedes Kompressor zou het Faabje wel even omhoog jagen, en bleef kort op de bumper hangen, tot er een scherpe haarspeld bocht kwam, ik even moest afremmen en direct weer op snelheid. Dat opnieuw snelheid oppikken was voor de Merc blijkbaar nogal lastig in plaats van 5 meter zat ie er ineens 150 meter achter.
PICT1824b.jpg PICT1827b.jpg PICT1868.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Mag dat zo voor de knop van de alarmlichten ? Moeten deze niet snel toegankelijk zijn,
Ik had idd dezelfde gedachten... en de houder iets opgeschoven naar rechts. Nu kan ik er beter bij.

maar vanuit stilstand wegrijden op hellingen, zeker als er wat randjes of onverhard bij kwam, was wel moeilijk voor 'm. Ook snelheid houden tegen een helling op vroeg echt om aandacht, dat kon ie niet op de CC, want als het dan even te steil werd, zakte de snelheid langzaam maar zeker.
Mooie pica's, @Cordoba! En die Audi velgen staan 'm echt goed. Ik vind het ook al heel lang erg mooie, sobere velgen (die van de peugeot 106 rallye zijn ook zoiets qua design; mooi sober staal)

Mijn ervaring op vakantie naar Frankrijk was juist dat de Faab zich prima hield op hellingen. Ik stond echt verbaasd erover dat ik gewoon op de linker 2 banen bergop kon blijven rijden, óp de cruisecontrol ook nog, zonder terugschakelen. En andere, ook nieuwere (niet dat dat iets zegt, maar ik bedoel ook kleine vlotte auto's), auto's kon inhalen. Maargoed, ik had natuurlijk geen pallet bier achterin... :) En mogelijk heb jij steilere heuvels beklommen in Luxemburg... Want dan heb ik het wel over snelweg en met 120 km/u eroverheen. Mogelijk dat een steiler 60 km slingerweggetje een stuk lastiger en zwaarder (steiler) is.
 

Cordoba

Forumguru
Mijn combi is van zichzelf al een stuk zwaarder, en met 2 personen en pakweg nog 100 kg bagage is ie wel redelijk aan z'n gewicht. Ik had de CC ingesteld op iets van 100-110 km op het stuk tussen Luik en St.Vith, maar merkte op één van de langere hellingen dat de snelheid op een gegeven moment teruggelopen was richting 70-75 km/u, en vervolgens moest ik terug schakelen (logisch) en behoorlijk wat moeite doen om weer rond de 80 km/u te komen (vrachtwagens gingen soms met 40-50 km/u dezelfde hellingen op). Op de kleinere wegen met steile hellingen deed ie het op zich niet slecht, maar geen enkele keuze, er is maar één juiste versnelling. Bij mijn vorige auto had ik 100 pk ter beschikking terwijl ie ook nog zo'n 100 kg lichter was (vergelijkbare bagage), en daar hoefde ik duidelijk niet zo attent te zijn om de snelheid er in te houden. Wegligging en bochtenwerk was gewoon dik in orde (ik kreeg de laatste dagen ook commentaar dat ik op z'n 'Luxemburgs' reed. (die rijden vaak met hele forse snelheid over de hellingen en door de bochten)

De velgen zijn overigens lichtmetaal, en alleen de ET-waarde is 5 mm lager dan het origineel, dus dat betekent dat de auto 2 x 5mm= 10mm breder op de wielen staat. Dit zijn Ambiente velgen die origineel onder de oude Audi A3 liggen.
 

Cordoba

Forumguru
Wat nieuwe pics, helaas niet optimaal qua glans: gistermiddag de auto gewassen en het dak en de motorkap gekleid en gepoetst, maar een uur later ging er al een forse regenbui overheen, en vanmorgen ook allerlei zooi van bomen/struiken op de auto (allemaal van die 'kruimels', dus alleen een rottig gezicht van dichtbij)
 

Bijlagen

  • 07072012040AA.jpg
    07072012040AA.jpg
    100 KB · Weergaven: 212
  • 07072012039AA.jpg
    07072012039AA.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 207
  • 07072012038AA.jpg
    07072012038AA.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 208
Bovenaan Onderaan