8 dagen tussen schade 1 en schade 2... 't is NU genoeg!

Bothje

Heel gewoon lid
:icon_smile_dead: Da's weer eens zwaar shit, man.
Gelukkig heb je een abonnement bij de hersteller ;);) :koffie: en komt er deze keer wel een fatsoenlijke vervanger.
Sterkte.........
 
Dat is niet zo mooi collega... Schade en daarnaast ook nog eens de verzekeringsmaatschappij van de wederpartij laten opdraaien voor schade die niet door haar verzekerde is veroorzaakt...
 

nemo

Senior Member
Hey Marco dat is balen joh! Gelukkig is het wel rijdbare schade, maar het is alsnog heel erg vervelend! Je bent wel een pechvogel als het om je O2 gaat he?
 

Aiii

Lid
Octavia's trekken dat soort schade schijnbaar aan, mijn Octy wordt vandaag gespoten:

schade.jpg


Laat meteen alle krasjes rondom polijsten. Als we er toch zijn. ^^
 

MarcoO2

Forumguru
Hey Marco dat is balen joh! Gelukkig is het wel rijdbare schade, maar het is alsnog heel erg vervelend! Je bent wel een pechvogel als het om je O2 gaat he?

Ja, 't is wel balen ja. Aan de andere kant is het ook gewoon het risico van het vak. Ik zit zoveel op de weg, en eigenlijk altijd in risicovolle situaties (in de file of in een drukke stad), dat je gewoon op dit soort schades kunt wachten. Nou ja... shit happens!
 

ZeroNRG

Senior Member
Marco jij blijft ze ook aantrekken, heb vandaag mijn O2 weer op mogen halen na het herstel van de inbraakschade. Pure verwennerij, zeker als je 3 dagen rond hebt gereden in een Clio 1.2.

Nu hopen dat ik even gespaard blijf, echter een ongeluk zit in een klein hoekje.
 

Porettuhcs

Senior Member
Het enige voordeel is dat ik ook gelijk een paar andere kleine beschadigingen weg kan laten werken. Bij het handvat van het voorportier aan de bestuurderskant zitten een paar krassen. En in de kofferklap zit sinds een week "op onverklaarbare wijze" spontaan een deukje... bedankt voor het briefje!!! 't Was niet de moeite waard om te laten herstellen, maar als'tie er toch staat, mogen ze 't gelijk goed doen wat mij betreft!

Balen man.. maar elk nadeel heeft weer z'n voordeel....
 

LenK

Forumguru
Het zit je niet mee Marco. Wat hebben ze toch tegen je Skoda?
Hij heeft toch geen sticker met zijn beroep er op zitten :945:

Zonder gekheid, erg vervelend, kost een hoop tijd en in geval van eigen auto eventueel ook nog eigen risico of no-claim korting.
En een paar dagen in de thinner lucht zitten..

Dat kleine beschadigingen meteen worden hersteld is dan mooi meegenomen.
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, van de week even bij de schadeboer geweest. Ben 'm toch weer een week kwijt... :mad: Ik laat ook gelijk een krasje op mijn wielkast een een deukje in de kofferklep wegwerken.

Heb dit keer maar wel aangegeven dat ik graag een fatsoenlijke vervanger wil... ben benieuwd! Er stonden toevallig vier O2's als vervangend vervoer, dus daar die ik het wel voor!
 

MarcoO2

Forumguru
Zo... over een half uurtje "mag" ik mijn auto omruilen... ben benieuwd waar ik dit keer een week in mag rijden!
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, vanmorgen mijn auto voor een weekje ingeleverd. Dit keer kreeg ik een Volkswagen Jetta 1.9TDI (105pk) mee. Wel ff wennen... een stuk kaler dan mijn O2 (geen parkeersensoren, geen licht- en regensensoren, geen xenon, geen navi en ga maar door...). Dan merk ik wel dat ik verwend ben met mijn eigen auto...

Maar het meest moet ik wennen aan de motor... een luidruchtige pompverstuiver... da's wel ff wat anders dan mijn eigen 1.8TSI! Toch blij dat ik een benzinerijder ben...

Maar, 't is in ieder geval stukker beter dan de MB A170 van de vorige keer! En van de schadehersteller kreeg ik er gratis een leen-tomtom bij, netjes!

Nu maar afwachten hoe een en ander bevalt!
 

nemo

Senior Member
Zo, vanmorgen mijn auto voor een weekje ingeleverd. Dit keer kreeg ik een Volkswagen Jetta 1.9TDI (105pk) mee. Wel ff wennen... een stuk kaler dan mijn O2 (geen parkeersensoren, geen licht- en regensensoren, geen xenon, geen navi en ga maar door...). Dan merk ik wel dat ik verwend ben met mijn eigen auto...

Maar het meest moet ik wennen aan de motor... een luidruchtige pompverstuiver... da's wel ff wat anders dan mijn eigen 1.8TSI! Toch blij dat ik een benzinerijder ben...

Maar, 't is in ieder geval stukker beter dan de MB A170 van de vorige keer! En van de schadehersteller kreeg ik er gratis een leen-tomtom bij, netjes!

Nu maar afwachten hoe een en ander bevalt!

Jetta's zijn leuk! Maar zo te lezen rijdt ie een stuk minder dan je O2. Ik ga wel proberen je te spotten!
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, afgelopen vrijdag heb ik mijn auto weer terug gekregen. Beetje late post, maar door vervelende privé-omstandigheden kom ik niet zoveel aan het forum toe. Dus jullie hebben een beetje rust...

Maar mijn auto is weer keurig, alle schade is netjes weggewerkt en hij ziet er weer uit als nieuw! Ik ben blij dat ik 'm weer terug heb...

Ondanks dat die Jetta een prima wagen is, heeft mijn O2 zoveel meer te bieden... ongelooflijk wat een verschillen er zijn tussen twee in de basis identieke auto's. Als ik moet kiezen tussen VW en Skoda, is die keuze niet moeilijk...
 

Aiii

Lid
Sterkte met de omstandigheden Marco.

Blij te horen dat je Octy weer in goede staat verkeerd, is toch fijn om je auto weer helemaal compleet terug te krijgen. En wat betreft die keuze tussen VW en Skoda, kon het niet meer eens zijn met je. Die leen-Polo die ik had haalde het voor geen meter bij mijn Octy en kostte maar 7000 euro minder, wat wordt je met zo'n auto hard afgezet.
 

MarcoO2

Forumguru
Schade nummer vier

Ik had gehoopt dat ik dit topic niet verder nodig zou hebben, drie keer is immers scheepsrecht! Maar helaas...

Gisteren reed ik over de Bergweg tussen Overberg en Amerongen (zeer mooie weg overigens...). De weg heeft momenteel veel weg van een skipiste. Er kwam mij een fietser tegemoet, die vlak vóór mijn auto een zwieper maakte en bijna onderuit ging. Ik moest daardoor uitwijken, en ondanks mijn lage snelheid en winterbanden verloor ik daardoor de grip. Dankzij de hellingshoek van de weg ging ik glijden, uiteindelijk kwam de kont om en klapte de auto met de rechterachterkant tegen een flinke boom.

Toen ik uitstapte, zag ik tot mijn verbazing helemaal niets, geen krasje, schrammetje of wat dan ook. Terwijl er toch 1400 kg met een behoorlijke vaart tegen de boom gleed... ik ben dus maar gewoon doorgereden.

De auto maakte alleen wel een raar geluid, een brommerige ondertoon. Ik ben dus doorgereden naar mijn dealer (Van Laar in Rhenen). Daar is de auto gelijk even op de brug gezet, niets te zien. Alles was nog recht. Alleen zaten de wielkasten vol ijs (vreemd hé :winkie:). Het kon dus zijn dat dat ijs een vreemd geluid veroorzaakte.

Ik ben maar naar huis gereden, heb de auto schoongespoten met warm water en ben toen weer gaan rijden. Het geluid was toen alleen maar harder… :mad:

Vanmorgen weer even langs geweest bij de dealer: waarschijnlijk is het wiellager naar de %$%^. Maandag krijgt’ie dus een nieuw lager, hopelijk is het dan over. In dat geval kom ik er heel mooi mee weg… gezien de klap die het gaf, had ik heel wat meer schade kunnen hebben, en op een rotte plek! :2133:

Wordt vervolgd…
 

Constant

Erelid
Marco, wat een ellende. Als je met winterbanden en lage snelheid je grip verliest, dan is er veel aan de hand. Dan reed je eerder op een ijsbaan dan op een skipiste.

Dankzij de hellingshoek van de weg ging ik glijden
Dat had ik vorig jaar op een ijzig stuk met lichte hellingshoek, gelukkig reed ik stapvoets en gleed ik maar een paar meter, anders had ik een voetgangerster omver gereden.

Hopelijk is je schade snel en goed hersteld.
 
Bovenaan Onderaan