8 dagen tussen schade 1 en schade 2... 't is NU genoeg!

Rolle

Senior Member
hangt ervan af welke snelwegen he constant.

Als je de meeste snelwegen hier in België ziet tegenwoordig, dan lijken woonwijkkilometers met enorme drukte opeens veel veiliger. :grin:
 
Haha ja, dat zou zomaar kunnen, maar dat komt dan alleen doordat mijn collega Dreverhaven zijn schades niet meer post... ;)

Okay: even een update.

Na mijn aanvaring met een motorrijder volgde nog een ontmoeting met:

A)- mijn buurman die bij het achteruit verlaten van de parkeerhaven mijn auto over het hoofd zag
B)- een te hoge stoep waardoor ik bij het afrijden van die stoep mijn bumper de stoep raakte met schade aan bumper als gevolg (en een losgeraakte PDC-sensor die continu naar beneden keek). Hoogte van de stoep was slecht in te schatten door grote hoeveelheden sneeuw.
C)- een vuilniswagen die bij het verlaten van de parkeerplaats mij over het hoofd zag en mijn zijkant raakte (deze zijkant was nog zo goed als nieuw, want dezelfde zijkant als die eerdere motorrijder raakte)

Bij schade B reed ik zelf. A stond ik geparkeerd. C reed ik met chauffeur en stond ik stil.

Kortom: u bent weer op de hoogte ;)

En ik sluit mij aan bij Marco. Hoofdzakelijk stadskilometers, inparkeren, wegrijden en in het Haagse en Utrechtse veel smalle straatjes. Hierdoor uiteraard een groter kans op schade, weliswaar met een gemiddeld lager schadebedrag dan bij een botsing op de snelweg.
 
Ik rijd ook de godganse dag bij klanten langs, maar meer dan 20 adressen kan ik in die 8 uur werktijd niet behappen. Je moet er ook nog heenrijden. Gelukkig nog geen schades gehad ( knock on wood ).
 

Rallye

Forumguru
bleek dat ik naast een bloembak stond geparkeerd (dat had ik uiteraard wel gezien), en dat de betonblokken daarvan (+/- 20 cm hoog, een rothoogte!!!

Vervelend ongelukje, Marco. Ik verbaas me ook vaak over de inrichting van parkeerplaatsen. Plantenbakken en bakstenen muurtjes op precies de juiste hoogte om volledig over het hoofd te zien. Iemand al eens bij de Ikea in Hengelo geweest?

Ook het plaatsen van bomen op parkeerplaatsen moest verboden worden. Daar moet natuurlijk weer een te laag hekje omheen, bovendien: ik heb al meermalen een centimeter stront van de auto moeten halen toen mijn vrouw de auto een dag op een plek bij haar werk gezet had. Nog afgezien van wat luizen allemaal op je auto laten dalen.
 

TL@

Forumguru
Hoe meer kilometers je doet, hoe meer kans op schade. Dat is normaal, daarom dat je verzekering goedkoper is als je minder kilometers doet.

Zelf doe ik tussen de 40 en 50.000km per jaar, voornamelijk snelweg, heb al 2 total loss gevalletjes op mijn naam staan. Op de snelweg is de schade dus onmiddellijk veel groter.

De eerste kwam het loopvlak van de achterband los op de afrit, tegen 120km/u tegen een paal met betonnen voet, auto was een banaan geworden, zo krom als wat.

Tweede keer lag er diesel of olie op de oprit, uiteindelijk na veel glij en tegenstuur werk, met 30km/u onder de vangrail terecht gekomen, radiatoren eruit, motor ophanging scheef getrokken en dan moest het ergste nog komen, de man van de takelwagen had niet veel zin om het goed te doen. Dus kabel met lier aan de voorwielophanging en zo los getrokken, ophanging dus ook krom.
Volgens de offerte van de schade hersteller was de auto 500€ van total loss verwijdert, maar de verzekering wilde dat risico niet nemen (eventuele verborgen schade).

Tja soms heb je pech, soms niet.
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, net mijn O2 ingeleverd voor drie dagen. Wat benieuwd wat ik mee zou krijgen... tot mijn grote verbazing stond er een Audi A5 Sportsback 2.0 TFSI voor me klaar. Gloednieuw, vorige week op kenteken gezet, net 700 km gereden. Met alles erop en eraan, navigatie, pdc, xenon, 18" lmv's, noem maar op.

Ik zeg: doe maar rustig aan met die reparatie... ;)

Toch bizar dat je als vervanger een auto meekrijgt die ruim twee keer zo duur is als je eigen auto... mijn O2 kost € 31.000, deze bak € 64.000...
 

WillemJan

Forumguru
@MarcoO2: blijkbaar ben je een goede klant... Ahum... Maar inderdaad, niet slecht als vervangend vervoer zou ik zeggen.
 

cvegreen

Forumguru
Marco , u O2 terug een aanvaring gehad ? Wat jammer dat je auto terug schade hebt . Echter je doet heel veel kilometers , dus is het normaal dat de kans op schade groter is dan van iemand die niet veel op de baan is . Hopelijk is de schade niet al te erg aan je auto.
Wat een vervangauto zeg. Je zou haast schade gaan rijden als je zo iets mee krijgt als vervangend voertuig. (lol).
Geniet maar de komende 3 dagen van je auto die dubbel zo duur is als je eigenste auto .
 

Fabia

† In Memoriam
Wauw, dat is pas vervangend vervoer zeg. Heb je kilometer restrictie anders zou ik zeggen, snel vrij nemen en genieten maar.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik ben al onderweg naar de Nurburgring! :grin:

Haha, nee hoor, zo schokkend is 't nou ook weer niet. Deze auto weegt dik 1500 kg en heeft 180 pk én een multitronic. Kortom: mijn eigen O2 is (heel wat) sneller.

Maar afgezien van de power is 't wel een heerlijke en qua interieur schitterende bak om in te rijden!
 

Constant

Erelid
Dit soort extra'tjes doen ze volgens mij alleen voor de vaste schadeklanten :grin:

Geniet ervan zolang het kan :)
 

Hetzer

Forumguru
@Marco, beste grappig dat je eigen Octavia sneller is dan een dikke A-5, heb je nog foto's geschoten van de bolide???
 

MarcoO2

Forumguru
Haha, ja... sterker, lichter én dus sneller. Maar de A5 heeft ook wel een paar punten in z'n voordeel hoor... ;) Heb 'm zaterdag weer teruggebracht, helaas geen tijd gehad om een leuke fotoshoot te doen ofzo, dus meer dan een foto met m'n E5 is het niet geworden. Zal binnenkort wel ff proberen een rij-verslagje te maken, maar ben erg druk momenteel!

Gelukkig is mijn eigen auto weer als nieuw, en ik kreeg 'm terug alsof'tie uit de showroom kwam. Helemaal gepoetst en gezogen, zelfs de velgen waren weer schoner dan schoon! Top! Alleen hadden ze per ongeluk een raamrubber kapot getrokken, dus binnenkort moet ik nog ff een dagje terug om dat te laten vervangen. Ik hoop op goed vervangend vervoer... ;)
 

cvegreen

Forumguru
Marco ,oeps een raamrubber kapot getrokken . Dat zullen ze ook wel mooi herstellen , en hoop dan dat je terug een mooie auto mee krijgt he .
Terug een dag in een andere auto rijden , altijd leuk . Alleen maar hopen dat je dan geen afgeragde bak mee krijgt .
 
Bovenaan Onderaan