8 dagen tussen schade 1 en schade 2... 't is NU genoeg!

MarcoO2

Forumguru
haha grapjas! :winkie: Hopelijk wél, want de herrie van dat lager levert je in no time een respectabele koppijn op! :(
 
Ja het blijft uitkijken..regelmatig van de jonge blagen achter mijn Yeti, later bij het verkeerslicht staan ze naast je ..je ziet ze denken Opa kan het niet wat sneller met je 4x4 Yeti...

Jan
Yeti 1.8
 

Gieliovd

Forumguru
Ja... dat was het eerste wat ik wilde zeggen: laat je wiellagers controleren.

En ja hoor... dat is hem....

Lekker later vervangen! Dat is niet goed voor je wagentje.
 

hemi24

Forumguru
Kleine tip: misschien moet je ook even het desbetreffende wiel laten controleren; dat er door de klap geen slag in is gekomen, zeg maar...

En omdat je auto een directe tik heeft gekregen op de wielophanging lijkt het me ook niet verkeerd om de uitlijning te laten checken; op het zicht kan het lijken dat er niets krom is, maar meten is zeker weten..!
 

MarcoO2

Forumguru
Tsja, 't was bijna anderhalf jaar goed gegaan, dus 't werd wel weer tijd voor een schade! ;)

Ik laat inderdaad ook de uitlijning controleren, 't was best een klap! En ik wil toch wel graag zeker weten of het alleen het lager was, voordat ik weer een keer volgas ga in Duitsland ofzo!
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, gisteren is'tie een uurtje onder handen genomen. En hij doet het weer! :grin: Geen herrie meer, en ook op hogere snelheid (160km/u) spoort'ie nog keurig rechtuit als ik het stuur loslaat.

Me happy! 't Was een beste klap, en desondanks wegkomen met alleen een nieuw wiellager... da's mazzel hebben! :2133:
 

Rolle

Senior Member
Ik weet (spijtig genoeg) uit eigen ervaring dat een klap altijd harder klinkt in de wagen.
Toen ze vorig jaar achterin mijn O2 reden (een VW phaeton) dacht ik afgaande op het lawaai van de klap en de schok waarmee de wagen voorruit ging dat de achterbumper er zowat zou naast liggen.
Bleek het alleen maar wat krassen en een lichte deuk in de bumperschelp te zijn.

Maar desalnietemin is het best wel even schrikken idd.
 

cvegreen

Forumguru
Marco , wat lees ik nu weer zeg.
Tegen een boom aangeknalt met je mooie O2 . Gelukkig was de schade niet erg groot . nieuw lager erin en terug gaan . Hopelijk blijft de schade nu wat langer uit dan anderhalf jaar he maat .
 

MarcoO2

Forumguru
Marco , wat lees ik nu weer zeg.
Tegen een boom aangeknalt met je mooie O2 . Gelukkig was de schade niet erg groot . nieuw lager erin en terug gaan . Hopelijk blijft de schade nu wat langer uit dan anderhalf jaar he maat .

Ik zal m'n best doen, Chris! :winkie:

Nou, m'n best doen heeft niet geholpen! Gisterenavond stond ik geparkeerd in een straat waar de parkeervakken haaks op de straat zijn aangelegd. Ik stond met de kont naar achter in het vak. Aan de andere kant van de redelijk smalle straat zijn ook parkeervakken, maar dan evenwijdig aan de straat. Ik reed (in het donker) weg uit het parkeervak, lette op de auto's in de parkeervakken aan de overkant van de straat, draaide naar rechts om de straat in te rijden, en ik hoor ineens een krassend en schurend geluid... bleek dat ik naast een bloembak stond geparkeerd (dat had ik uiteraard wel gezien), en dat de betonblokken daarvan (+/- 20 cm hoog, een rothoogte!!!) dichter bij mijn auto zaten dan ik had ingeschat.

Gevolg: precies onder mijn voorportier raakte ik de punt, die is over mijn dorpel onder de auto geschoven, en heeft daarbij mijn dorpelkoker en bodemplaat flink geraakt. De dorpelkoker is ingedeukt, hoe het met de bodemplaat is weet ik nog niet exact. En dan reed ik niet eens hard... Tsja, dan moet je kiezen; doorrijden of terug... heb maar voor terug draaien gekozen.

Nou ja, maandag maar weer langs de schadehersteller... en nu eindelijk eens voor een schade die helemaal mijn eigen schuld is... kon nog wel eens een prijzige reparatie worden!
 

MarcoO2

Forumguru
Op zich worden er door onze deurwaarders best de nodige schades gereden. Gelukkig zijn het meestal geen gigantische schades. Dat valt ook wel te verklaren: we zitten regelmatig de hele dag in de auto, rijdend door woonwijken, en op een gemiddelde dag kan ik zomaar 70 adressen hebben om te bezoeken. Dat betekent ook 70 keer parkeren en dergelijke. Dus als ik zie dat ik een gemiddelde van 40.000 km/jaar rijd en dat een groot deel daarvan file en stadsverkeer is, dan is een hoger schadepercentage dan gemiddeld niet gek denk ik.
 

Constant

Erelid
Ja, maar vergeleken met ander veelrijderts (verkopers van wasmachines bijvoorbeeld! :grin:) ligt het schadepercentage toch hoger :smiley29:
 

MarcoO2

Forumguru
Klopt, maar de meeste vertegenwoordigers maken vooral kilometers op de snelweg, en da's toch heel andere koek dan de hele dag in woonwijken rondrijden.
 
Bovenaan Onderaan