8 dagen tussen schade 1 en schade 2... 't is NU genoeg!

Fabia

† In Memoriam
Ha ha ja... ik zal voorzichtig doen... 't zou ook zo lullig zijn om mijn net herstelde wagen direct weer in puin te rijden...

Dat is mijn vader ooit een keer overkomen. Hij was nog geen paar honderd meter weg of hij had een kleine aanrijding en kon weer terug naar de garage.
 

skodaboy

Forumguru
Dat is mijn vader ooit een keer overkomen. Hij was nog geen paar honderd meter weg of hij had een kleine aanrijding en kon weer terug naar de garage.

idd dat heb ik ook ooit mee gemaakt...:(
ik liet toen mijn 01 herstellen van een zij-aanrijding (2 nieuwe deuren en herstelling van de zijflank,ik ging de 01 ophalen prima herstelling en ik blij dat ik mijn auto weer had. :D
ik vertrok bij de garage en stond 500m verder stil bij de stoplichten,en natuurlijk net dan gebeurd het he,een on-oplettende peugeot-rijder verdween achter de 01 en klapte vervolgens in mijn kofferbak :407:
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, mijn auto is weer helemaal als nieuw. Tenminste, dat is mij verteld. Maandagmiddag kan ik 'm weer ophalen en die mercedes vaarwel zeggen. Zal wel weer even wennen zijn om lekker in mijn O2 te stappen. Ineens weer in een auto die wel reageert als je gas geeft! Ik kan niet wachten...

Helaas... vol verwachting reed ik vandaag naar de schadehersteller... maar ik zag nog geen mooie glimmende O2 voor de deur staan toen ik aankwam. :crazy: Dus ik naar binnen, zie ik daar mijn auto nog helemaal in het plastic... bleek dat hij nog gespoten moest worden en dat er nog onderdelen op gezet moesten worden...:shocked:

Ik had 'm maandag afgeleverd, vrijdagochtend kreeg ik een telefoontje dat hij klaar zou zijn, vandaag kom ik 'm ophalen en dan hoor je dat hij pas woensdag klaar is... :smiley29: En zoveel hoeft er nou ook niet te gebeuren! Voorkant, zijkant en achterkant spuiten... dat hoeft toch geen 7 werkdagen te duren! En zo wel, zeg dan niet vrijdag al dat ik ;m maandag op kan halen! Dus ik ben even uit mijn dak gegaan... :disc: maar ja, het helpt niets...

Dus ik moet nog een paar dagen in die mercedes rijden... mooi klote! Eén ding weet ik wel, de volgende keer ga ik naar de concurrent!!!

Wordt vervolgd...
 

Fabia

† In Memoriam
Balen voor je. Dat is echt een hele slechte beurt. Ik ga er van uit dat er geen volgende keer meer is voor je.
 
Helaas... vol verwachting reed ik vandaag naar de schadehersteller... maar ik zag nog geen mooie glimmende O2 voor de deur staan toen ik aankwam. :crazy: Dus ik naar binnen, zie ik daar mijn auto nog helemaal in het plastic... bleek dat hij nog gespoten moest worden en dat er nog onderdelen op gezet moesten worden...:shocked:

Ik had 'm maandag afgeleverd, vrijdagochtend kreeg ik een telefoontje dat hij klaar zou zijn, vandaag kom ik 'm ophalen en dan hoor je dat hij pas woensdag klaar is... :smiley29: En zoveel hoeft er nou ook niet te gebeuren! Voorkant, zijkant en achterkant spuiten... dat hoeft toch geen 7 werkdagen te duren! En zo wel, zeg dan niet vrijdag al dat ik ;m maandag op kan halen! Dus ik ben even uit mijn dak gegaan... :disc: maar ja, het helpt niets...

Dus ik moet nog een paar dagen in die mercedes rijden... mooi klote! Eén ding weet ik wel, de volgende keer ga ik naar de concurrent!!!

Wordt vervolgd...

Zeker klote.... nog langer in die Benz...nou sterkte nog.
 

KaleFietsbel

Actief lid
hihihi, de gemiddelde MB rijder zal zich nog eens achter de oren krabben als hij hoort dat op het Skoda forum iemand klaagt over het feit dat hij in een mercedes MOET rijden, zolang zijn Skoda nog niet klaar is.
 
hihihi, de gemiddelde MB rijder zal zich nog eens achter de oren krabben als hij hoort dat op het Skoda forum iemand klaagt over het feit dat hij in een mercedes MOET rijden, zolang zijn Skoda nog niet klaar is.


U kent de uitspraken wel..........

-Als ik mercedes wil rijden, neem ik wel een taxi.....

-beter een ster in de voorruit dan op de kap......

-enz.....
 

MarcoO2

Forumguru
hihihi, de gemiddelde MB rijder zal zich nog eens achter de oren krabben als hij hoort dat op het Skoda forum iemand klaagt over het feit dat hij in een mercedes MOET rijden, zolang zijn Skoda nog niet klaar is.

Ha ha ja... ben benieuwd wat een mercedesrijder op het mercedesforum zou zeggen als hij een Skoda als vervanger meekreeg... :ahum:

U kent de uitspraken wel..........

-Als ik mercedes wil rijden, neem ik wel een taxi.....

-beter een ster in de voorruit dan op de kap......

-enz.....

Dat heb ik overigens letterlijk genomen vandaag, want ik heb de voorruit wat meer in de stijl van de kap gebracht... oftewel: er zit ook een grote ster in de voorruit... :grin:

Zolang het geen A of B klasse is... vanaf C gaat het nog wel :D

Ja... maar ik ben bang dat een C-klasse of hoger als vervanger er toch echt niet inzit voor een Skodarijder...:smiley29:
 

Bothje

Heel gewoon lid
Dus ik moet nog een paar dagen in die mercedes rijden... mooi klote! Eén ding weet ik wel, de volgende keer ga ik naar de concurrent!!!

Wordt vervolgd...
:shocked: Kun je donderdag gelijk door naar de chiropractor om je rug te laten behandelen :grin:
Sterkte
 

sitechris

Donateur
U kent de uitspraken wel..........

-Als ik mercedes wil rijden, neem ik wel een taxi.....

-beter een ster in de voorruit dan op de kap......

-enz.....

eh tsja, sentimenten zijn best leuk. Maar als je puur naar rijden en auto kijkt is iedere mercedes vanaf de C-klasse natuurlijk superieur aan Skoda. Ik heb wel eens een lang stuk in de Mercedes C220CDI gereden 170 pk/400nm, waaronder de Autobahn. Ik heb zelden een auto gereden die bij zeer hoge snelheden (236 max op teller! en dat voor een 170 pk diesel) zo enorm stabiel op de weg lag. Echt indrukwekkend. Met alle respect voor Superbs en Octavia's, maar dat niveau haalt Skoda echt niet.

Over de prijs heb ik het even niet, dit gaat puur over rijden.

ps.....aanschafprijs is 1, afschrijving een belangrijke 2. En daar vind ik Skoda nu zeker niet best scoren. En ja.....ik spreek uit (bittere) ervaring.
 

Vacaro

Senior Member
Weinig slecht over de Merc C (vorige model), mijn vader heeft er zo ene en ik rij daar dus ook wel eens mee. Rijdt wel goed, krijg alleen een claustrofobisch gevoel erin. Dan pas merk je weer hoe ruim een O2 Combi is. Voor de rest prima car. Voel me wel tien jaar ouder in die ster.

@Marco....beter iets later je wagen terug en goed hersteld dan vroeger terug met fouten of maar half gedaan. Is natuurlijk ni netjes als ze zeggen maandag en je komt dan voor niks naar daar.
 

MarcoO2

Forumguru
Hiep... Hiep... HOERA!!!

Dit keer goed nieuws... vanmiddag belde de schadeboer dat ze nu toch écht klaar waren... en inderdaad, dat was zo!:yeah:

Er stond weer een keurige glimmende O2 klaar, hij leek echt wel weer als nieuw en rook zelfs zo! Ze hadden 'm niet alleen van buiten schoongemaakt (logisch als je moet spuiten), maar ook de binnenkant helemaal gecleand. Weet niet of ze dat standaard doen, of dat dat extra service was in verband met hun eerdere geintje... hoe dan ook, dit keer hulde! :cheer: Misschien dat ik een overhoopte volgende keer dan toch weer naar hen ga...

Gek genoeg is het toch wel weer even wennen om in je eigen auto te stappen na tien dagen in zo'n knorretje. De remmen grijpen (veel) eerder en beter aan, de koppeling is een stuk zwaarder en het schakelen voelt ook veel meer solide aan. Liet dus gelijk al mijn motor afslaan... :eek:

Maar het rijden was weer een ouderwets feest... heerlijk! Zelfs de file op de A12 was dit keer genieten! Kortom, ik ben (als jullie dat nog niet gemerkt hadden) weer helemaal gelukkig! :1761:

Nu maar zorgen dat 'ie voorlopig heel blijft!
 

skodaboy

Forumguru
Dit keer goed nieuws... vanmiddag belde de schadeboer dat ze nu toch écht klaar waren... en inderdaad, dat was zo!:yeah:

Er stond weer een keurige glimmende O2 klaar, hij leek echt wel weer als nieuw en rook zelfs zo! Ze hadden 'm niet alleen van buiten schoongemaakt (logisch als je moet spuiten), maar ook de binnenkant helemaal gecleand. Weet niet of ze dat standaard doen, of dat dat extra service was in verband met hun eerdere geintje...

toen ik enkele jaren geleden bij een autoschadehersteller werkte als chauffeur was dat de standaard procedure,
dat de wagens na de herstelling van binnen en van buiten helemaal gecleand werden voor de aflevering aan de klant...:tongue:
ook werden de vervangwagens steeds gecleand (binnen & buiten) geleverd als het schadevoertuig werd binnen gebracht of opgehaald. :xyxthumbs:
 

Rallye

Forumguru
ook werden de vervangwagens steeds gecleand (binnen & buiten) geleverd als het schadevoertuig werd binnen gebracht of opgehaald.

Was dan ook de sigarettenlucht weg? Ik heb al een paar maal vervangauto's gehad die naar rook stonken (en ik na een poosje dus ook). Goor.
 

MarcoO2

Forumguru
Was dan ook de sigarettenlucht weg? Ik heb al een paar maal vervangauto's gehad die naar rook stonken (en ik na een poosje dus ook). Goor.

Tegenwoordig hangt er standaard een "verboden te roken"bordje in de vervangende auto's. Op ovedrtreding staat een boete van € 50,00. Maar hoe streng dat gecontroleerd wordt weet ik niet...
 

skodaboy

Forumguru
Tegenwoordig hangt er standaard een "verboden te roken"bordje in de vervangende auto's.

idd zoals marco02 zegt een sticker met verboden te roken hangt/hing in de vervangwagens,natuurlijk was er wel eens een enkeling die zich daar niet aan hield..en om de geur dan weg te krijgen werd er maar "stankkiller" in gespoten,en dat werkte wel goed...;)

ik denk ze nu tegenwoordig gewoon al 'standaard' "ambi-pur car" in de wagens hangen om ze altijd fris te laten ruiken....alle de laatste maanden van mijn tijd werd dat toch gedaan :D
 

MarcoO2

Forumguru
Schade 3 is een feit

En helaas... het is weer zover. Gisterochtend, vlak voor kantoor op de Bezuidenhoutseweg in Den Haag, had ik een aanvaring met een Hyundai Tuscan.

Op de andere rijbaan stond een vuilniswagen stil. Omdat er een auto vanaf de andere kant bezig was om de vuilniswagen in te halen, minderde ik vaart. Toen mijn weghelft weer vrij was, wilde ik weer verder rijden. Helaas dacht de bestuurder van de Tuscan dat hij de vrachtwagen (die zijn weghelft deels blokkeerde) dat hij er nog wel even tussendoor kon... en dat kon dus nét niet! :(

Klote... zijn wielkast linksachter raakte mijn wielkast rechtsvoor. Maar helaas bestaat de onderste helft van zo'n Tuscan zo ongeveer volledig uit keihard plastic... hij had een paar schrammetjes in dat plastic, ik een gekraste zijkant van de voorbumper en een ingedeukte wielkast. Kan ik weer naar de hersteller... zit ik straks weer in zo'n MB A170... en sowieso kan ik weer een hoop papierwerk gaan doen! :biggthumpdown:

Het enige voordeel is dat ik ook gelijk een paar andere kleine beschadigingen weg kan laten werken. Bij het handvat van het voorportier aan de bestuurderskant zitten een paar krassen. En in de kofferklap zit sinds een week "op onverklaarbare wijze" spontaan een deukje... bedankt voor het briefje!!! 't Was niet de moeite waard om te laten herstellen, maar als'tie er toch staat, mogen ze 't gelijk goed doen wat mij betreft!

Voor foto's: zie hier!
 
Bovenaan Onderaan