8 dagen tussen schade 1 en schade 2... 't is NU genoeg!

bat

Lid
@Marco: was jij tweemaal in je gelijk met de schades, kan je ook tweemaal ontvangen voor éénmaal herstellen.Je hebt uiteindelijk tweemaal last en morele schade ook gehad, dus mag je er wel iets aan overhouden. Waarde van de auto vermeerdert er niet door.
Zal toch wel iets te regelen zijn met schadebedrijf.
Niet als het in Nederland via de leasemaatschappij gaat. Die willen namelijk zelf dik verdienen aan die schade. Die schade wordt dus inderdaad twee keer geclaimden driekwart betaald. De leasemij wordt er rijker van, jij als bestuurder hebt er geen zak aan.

Knipperlichtgebruik: het jammere is dat veel mensen denken dat het knipperlicht mag worden gebruikt om ruimte af te dwingen. 'Ik had toch mijn knipperlicht aan?' is een veelgehoord commentaar als het (bijna) mis is gegaan. gemiddeld 1 keer per dag maak ik mee dat iemand precies op het moment dat ik er met mij neus naast zit, besluit die vrachtwagen toch in te halen, het knipperlicht aan doet en meteen naar links gaat. Zelfs al kan het ze niet zijn ontgaan dat ik er naast zit. Overigens zijn die nog net niet zo erg als de mensen die denken 'Weet je wat, ik ga denk ik zo eens inhalen', he tknipperlicht aanzetten, dan eens op hun gemak gaan kijken of er misschien iets in de buurt is en het dan precies zo uitkienen dat wanneer jij dan besluit er toch maar langs te gaan, de auto naar links te gooien.

Ik heb daardoor groot respect voor het knipperlicht gekregen, daarmee helaas wel ontzettend fout gedrag belonend.
 

redfoxert

Senior Member
Tijdje terug had ik gepost in het andere topic over de sneeuw en het al dan niet testen van je ABS/ESP etc etc.

Auto heeft het een week of 3 volgehouden, totdat mijn vriendin onze dochter van school ging halen terwijl ik met buikgriep in bed lag. Lekker wakker worden als ze de kamer binnen komt en roept "Honey i crashed your car !" ..... WTF ?!

Anyway, ze reed langs de uitrit van de parkeerplaats van de lokale supermarkt en daar vond iemand (wat oudere man) het nodig om er toch uit te rijden. Gevolg : Schade rechtsachter net alleen de bumper. Hij beweerde dat hij van de drempel af schoot maar de auto stond zo goed als dwars op de weg volgens mijn vriendin met hun er naast dus van de drempel schieten gaat er bij mij niet in. Gelukkig is het een leasebak en hebben we hier thuis gewoon de papieren ingevuld en een kop koffie gedronken. Gelukkig kan het ook op die manier inderdaad.

Toen ik wederom bij de schadehersteller kwam vroegen ze eerst of ik de auto kwam inleveren. Onderhand begin ik inderdaad wel het idee te krijgen dat hij vervloekt is :( Zoveel schades in een korte periode kan toch onderhand niet meer. Vraag me ook af wat ze bij de leasemaatschappij zo van me denken :/ Niet dat dat me boeit op zich ...
 

MarcoO2

Forumguru
Zoveel schades in een korte periode kan toch onderhand niet meer. Vraag me ook af wat ze bij de leasemaatschappij zo van me denken :/ Niet dat dat me boeit op zich ...

Klinkt me bekend in de oren dat gevoel! Ach... shit happens all the way, denk ik dan maar!
 

MarcoO2

Forumguru
Zo... vanmiddag ga ik mijn O2 inleveren. De volgende keer dat ik 'm zie is'tie hopelijk weer als nieuw!

Ben benieuwd wat voor vervanger ik meekrijg. Hoop in ieder geval dat er winterbanden onder liggen, want daar was ik vanmorgen erg blij mee!
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, heb vanmiddag mijn O2 ingeruild voor een.... Mercedes! KLinkt goed, maar helaas... 't is een A170! :biggthumpdown:

Wat een afknapper is dat... :( je zit echt "op de bok", alles is hard plastic, het stuur is iel, de motor maakt meer herrie dat dat hij prestaties levert (0-100 in 11.9 seconden) en er komt een partij herrie uit de wielkasten...

Daarnaast merk ik dat ik met mij O2 aardig verwend ben qua opties en speeltjes, en dan valt een mindere auto enorm tegen. :ahum: En zeker als je de TSI gewend bent is zo'n motor weer even wennen!

Helaas moet ik de komende dagen heel veel de weg op, dat had ik heel wat liever in mijn O2 ( met ABS, ESP, ASR en winterbanden) gedaan dan in deze kale A170... stuk veiliger!

Nou ja... hopen dat ze opschieten bij Care en dat ik snel weer in mijn eigen bolide rondrijd! :2133:
 

Fabia

† In Memoriam
Zie het zo maar: mocht er nu iemand tegen je aanrijden heb je er gelukkig geen last van.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Wat een afknapper is dat... :( je zit echt "op de bok", alles is hard plastic, het stuur is iel, de motor maakt meer herrie dat dat hij prestaties levert (0-100 in 11.9 seconden) en er komt een partij herrie uit de wielkasten...
Marco, je moet maar moed putten uit het feit dat deze opoffering maar tijdelijk is en dat je daarna dubbel de geneugten van je eigen bolide nog meer weet te waarderen :yeah:
 

redfoxert

Senior Member
Ik mag straks mijn auto weer weg gaan brengen. Vorige keren kreeg ik een onwijs waardeloze Toyota Avensis station terug met onwijs klote stoelen. 3 dagen in die bak rijden en ik had een week lang last van mn rug. Heb dus aangegeven dat ik pertinent GEEN Toyota wilde hebben.
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, mijn auto is weer helemaal als nieuw. Tenminste, dat is mij verteld. Maandagmiddag kan ik 'm weer ophalen en die mercedes vaarwel zeggen. Zal wel weer even wennen zijn om lekker in mijn O2 te stappen. Ineens weer in een auto die wel reageert als je gas geeft! Ik kan niet wachten...
 

vdijk

Lid
kijk dan wel uit volgende week ;).

Dinsdag schijnt het in het hele land glad te worden. Er komt regen en deze bevriest meteen op de koude ondergrond
 

MarcoO2

Forumguru
Ha ha ja... ik zal voorzichtig doen... 't zou ook zo lullig zijn om mijn net herstelde wagen direct weer in puin te rijden...
 

MarcoO2

Forumguru
Ja, die zullen er weinig problemen mee hebben!

En dan gewoon onder de melding "volgens mij hebben jullie 'm niet helemaal goed gerepareerd... maken jullie 't even af? ;)
 
Bovenaan Onderaan