2009 Octavia 1.4tsi op 19inch

Cars076

Forumguru
Ik zit er aan te denken om mijn remklauwen rood te maken, iemand hier ervaring mee?
Verven of spuiten ?
 

JeSko

Forumguru
Is prima te doen met een setje Foliatec, deze heb je dan nodig :)

Snel gezegd is het eerst je Remmerij oppoetsen met de staalborstel, ontvetten, aflakken met de borstel en daarna primer erover om het egaal te maken. Is echt een leuk klusje, exacte handleiding zit erbij. Zelf ook gedaan op m'n Superb ( wel met gewone zwarte Hammerite ) en binnenkort ook met Foliatec op de Mazda.

 

Cars076

Forumguru
Thanks , JeSko , wordt projectje voor in mijn vakantie.
Kan het een voor een , of moet je alles tegelijkertijd doen?
 

JeSko

Forumguru
Het kan één voor één, maar ik zou er lekker een namiddag voor uittrekken en bij een lekker zonnetje ze allemaal doen, ik heb destijds wiel per wiel opgekrikt en zo op mijn gemakje ze allemaal gedaan, laten drogen en intussen aan dezelfde kant de achterzijde doen.
 

Kanerr

Forumguru
Ik zit er aan te denken om mijn remklauwen rood te maken, iemand hier ervaring mee?
Verven of spuiten ?

Ja hoor, bij heel veel autos gedaan onderhand..

Ik doe het 2 per keer, ik krik 1 kant van de auto op en dan doe ik links in 1 keer en rechts in 1 keer..

Trouwens, vind dat setje wat @JeSko aanraadt heel duur. (EDIT: ik zie wat er nu allemaal inzit, dan valt het mee :tongue: ) Hittebestendig vind ik ook onzin, heb 3 setjes gedaan zonder en alle 3 zitten er nog op :D Het is vooral preppen, goede primer en goede blanke lak gebruiken.
 

brepus13

Forumguru
Hier ook een tevreden hammerite gebruiker. Weliswaar ook in zwart maar ging prima. Met een kwastje kun je mooi precies werken en spul is er nooit afgekomen. (Ook geen blanke lak gebruikt erover. )
 

Cars076

Forumguru
Verf gehaald , remreiniger , kwast , tape , morgen ga ik ( als er weer niet iets tussendoor komt ) aan beginnen.
Ook raamspoilers voor de voorzijde besteld , licht getinte variant, komen ook morgen binnen , hoop ik .
 
Bovenaan Onderaan