2009 Octavia 1.4tsi op 19inch

JeSko

Forumguru
Wauw... Wat een triest einde, geen compressie meer hebben ze gezegd wat er precies aan schort? Meestal is het één cilinder die zonder compressie valt bij de 1.4 TSI, maar hier was alle compressie weg op alle cilinders? Of lees ik het fout?

Ik was ook aan het kijken naar weer een VAG maar dit stemt me wel weer ongerust, zal maar uitkijken naar wat anders aangezien deze motoren in de hele lijn van VAG auto's ligt binnen mijn budget.
 

Cars076

Forumguru
Zover ik heb begrepen , totaal geen compressie meer.
Nog geen 65000km geleden een nieuwe ketting gehad , helaas.
 

Tees

Donateur
Ach @JeSko, meteen van slag omdat er één 1.4 TSI de geest geeft? Er rijden er hier ook rond met 3 ton op de teller. Tis enorm balen voor @Cars076 natuurlijk, maar zegt niet alles over alle TSI motoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
@Tees

Nee hoor heb al jaren een wantrouwen tegenover de TSI's van VW, net wat teveel zever over gelezen en het gaat daarbij zeker niet om één TSI :laugh: ik overwoog het maar ik ben meer gerust in de vorige motoren FSI, trager, dorstiger, maar betrouwbaarder.
 

Tees

Donateur
Ach, die van mij heeft me toch gewoon weer naar Normandië getuft hoor, t was even afzien in België, maar toch gelukt ;). 140k km and going strong!
 

EdK

Forumguru
Ach ben met me 3e TSI blok in de skoda's bezig en nooit problemen gehad.
Yeti zat zo'n berucht 1,4TSI in die 100% allemaal stuk gingen volgens menigeen , mwah behalve die van mij
En Fab3 had één van de eerste 1,0 TSI 3 pitter blokjes voor in de Fab, en mwah geen problemen mee gehad...
En nu het verbeterde 1,) TSI blok in de Fab4, en eerste indruk is dat hij alweer stuk zuiniger is dan de FAB3 3pitter
Dus tsja je moet het zeker niet negeren berichten over motorblokken maar je moet het wel in perspectief zetten.
Maw hoeveel negatieve berichten lees ik en hoeveel van die blokken draaien er over de wereld verdeeld....
 
Bovenaan Onderaan