Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 43,5%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 13 56,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

nezz55

Nieuw lid
@leon-cupra Klopt dat het een ex-demo is in sint Niklaas, ik ben ook naar deze gaan kijken alvorens wij de onze besteld hebben.Veel krassen, aanzienlijke schade op minstens twee velgen, en een dealer die beweert dat 39900€ hun absoluut laagste prijs is, maar nog geen maand later de geadverteerde prijs wel met 1000€ laat zakken.
We hebben er voor gekozen een nieuwe te bestellen, en verbazend genoeg niet daar.


ik ben daar ook gaan testrijden met een superb en kwam ook tot dezelfde conclusie voor die prijs kocht ik beter een nieuwe
 

rubvan

Nieuw lid
Hallo iedereen. Ik heb zelf enorm zitten twijfelen tussen een Audi A6 en een Skoda Superb combi sportline. Ik heb de afgelopen maanden getracht zoveel mogelijk gelijke configuraties te maken. 280pk motor bij Skoda tegenover 252pk bij Audi. Zoveel mogelijk dezelfde opties genomen enz. Nu met de salonvoorwaarden voor beide een offerte laten maken. Verschil tussen de 2 catalogusprijzen excl korting: kleine 20k euro. Na het verrekenen van alle kortingen nog steeds een verschil van 10k. Als alles goed gaat wordt er in de komende dagen een Superb combi sportline 2.0TSI gekocht. Verschil in prijs is gewoon te groot in mijn ogen. Betreffende de restwaarde, ik ben van plan om vrij lang met deze auto te rijden (zeker 8 jaar) dus dat zal op zich niet veel meer gaan uitmaken. Ik denk dat er trouwens weinig verschil zit tussen het slijten van een A6 met 252pk sterke benzinemotor en de Superb met 280pk. Sowieso iets voor liefhebbers. Ik hou jullie alvast op de hoogte.
 

homan032

Nieuw lid
Ik zou de Superb nemen, de A6 wordt binnenkort opgevolgd door het nieuwe type. De Superb sportline is een heerlijke auto met een prachtig design. Ik rijd er nu twee maanden in en heb nog nooit zoveel positieve reacties gehad op een auto. Top ding
 

fiestaman

Forumguru
Ik had mijn oog ook laten vallen op een superb 280pk. Mooi, rijkelijk uitgerust, qua prijs ok.

Maar een Audi A6, ja... dat staat er gewoon.

Het was moeilijk maar ik heb nu een A6 avant gekocht. Ik wou dit en telkens ik de superb of de Audi zag, ging mijn voorkeur toch lichtjes ( veel ) naar de A6. Ook naar restwaarde toe later. ( wat ik nu 6j later merk met de verkoop van men superb )

Maar de superb blijft een gigantisch grote wagen die ook de luxe/snufjes bezit.
 

Bart81

Forumguru
Ik had mijn oog ook laten vallen op een superb 280pk. Mooi, rijkelijk uitgerust, qua prijs ok.

Maar een Audi A6, ja... dat staat er gewoon.

Het was moeilijk maar ik heb nu een A6 avant gekocht. Ik wou dit en telkens ik de superb of de Audi zag, ging mijn voorkeur toch lichtjes ( veel ) naar de A6. Ook naar restwaarde toe later. ( wat ik nu 6j later merk met de verkoop van men superb )

Maar de superb blijft een gigantisch grote wagen die ook de luxe/snufjes bezit.
toch een wagen naar u zin gevonden?:D
ik nog steeds mijn rijkelijk uitgeruste superb!!:thumbsup:
 
Inmiddels mijn Superb richting de 20.000km aan het sturen en binnenkort wordt hij gechipt, ongeveer 360pk en 450nm. Nodig, nee geheel niet want de auto rijdt mijn inziens heerlijk, bloedsnel en heerlijk comfortabel tegelijk, maar ben nou eenmaal een autofreak en dol op vermogen en koppel. Qua onderstel rij ik vrijwel altijd in Sportstand, sturen en schakelen gewoon in normaal vind ik zelf het prettigst. Waarom dan toch meer vermogen, tja, een sleeper is het al, maar het plezier van nog meer vermogen, nog meer koppel! We gaan het meemaken, als ik de boel erin zit meld ik me weer.
 
Beste Corne, ja is wel een overwogen keuze, mijn auto's worden altijd door dezelfde partij geleverd en die de tuning derhalve onder de normale garantie leveren. Natuurlijk kan er meer uitgehaald worden, maar ook met 280pk was ik al heel blij, vooral het koppel is een enorme sprong voorwaarts ( bijna 30%) en ook al gebruik ik het vermogen graag, het koppel is vooral op de snelweg een genot.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
@Corné de Kluijver , inmiddels gechipt, vermogenstoename is goed te merken, ondanks dat de auto standaard al erg snel is, is het nu toch echt even anders. Met de DSG in Drive rijdt hij stomweg nog soepeler, maar in S of handgeschakeld is het echt een enorm verschil, de stappen die er gemaakt worden zijn stomweg bizar. Ik heb nog niet geklokt, maar het verschil is enorm. Nodig, nee, eigenlijk mis je niks met de 280 pk, maar leuk, ja.
 

philippe bakker

Forumguru
@Corné de Kluijver , inmiddels gechipt, vermogenstoename is goed te merken, ondanks dat de auto standaard al erg snel is, is het nu toch echt even anders. Met de DSG in Drive rijdt hij stomweg nog soepeler, maar in S of handgeschakeld is het echt een enorm verschil, de stappen die er gemaakt worden zijn stomweg bizar. Ik heb nog niet geklokt, maar het verschil is enorm. Nodig, nee, eigenlijk mis je niks met de 280 pk, maar leuk, ja.
Kom jij naar de meeting ?
 

kriva

Lid
Nog eens schoppen...
Is er iemand met een 2.0 TSI die regelmatig de olietemperatuur nakijkt?
Deze staat bij mij praktisch altijd zichtbaar, en de laatste tijd valt mij op dat hij redelijk hoog is na een tijdje, piekt rond 107-110C.
Dat lijkt me aan de hoge kant?
 
Hallo allemaal, even een update over mijn Superb. Vermogen zit ca. op 360/380pk, stage 1 tuning zogezegd. Rij er inmiddels 5000km mee en het is heerlijk. Qua looks geen verschil, is gewoon een zwarte L&K, hier en daar wat minder chroom, de lijsten rondom de portieren en deel van de grill is ontchroomt. Bezine verbruik is bij mij gemiddeld 1 op 9, weinig verschil met daarvoor. Qua comfort is vooral de stappen die hij maakt heerlijk, zowel bij inhalen, optrekken en snelweg, het maakt allemaal niks uit de stappen zijn enorm. Bij zelf schakelen, doe ik niet vaak overigens, maakt de dsg echte klappen, vanwege het enorme vermogen. In sport (s) schakelen is vooral genieten, gaat iets rustiger en knipper met je ogen en je rijd hele illegale snelheden. Is het verschil met de standaard 280 groot, ja veel meer dan ik dacht, de stappen op hogere snelheid zijn van sportwagen nivo, en dan moet je al echt een goede meenemen. Ik heb al wat auto's gehad die van een koude kermis thuiskwamen en das gewoon echt lol. Went het vermogen, je en nee, rij ik met de Up van mijn vrouw dan lijkt alles in slowmotion te gaan, maar bij dagelijks gebruik gaat alles zoveel harder dan je verwacht dat je echt rekening moet houden dat anderen dat niet zien, je zit snel naast een auto, je rijdt heel makkelijk heel hard en invoegen op de snelweg is stomweg spectakel. Als ik tijd heb zal ik wat fotos bijvoegen van de kleine aanpassingen aan grill en zijkanten.
 
Bovenaan Onderaan