Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 43,5%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 13 56,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Jeppie

Nieuw lid
Hallo, ben nieuw hier en heb interesse in de S3 280 voor binnen anderhalf jaar als nieuwe bedrijfswagen.
Ben 54 jaar en rij nu met een passat GTE en heb zin in iets totaal anders...

Waarom? Heb een configuratie gedaan ( België ) en voor 51.000 € heb ik een goed uitgeruste wagen met uitstekende prestaties en 4 x 4.
Bij AUDI kom ik voor een vergelijkbare A6 aan 70.000 €.....:sterretjes:
Voor mijn part mogen ze hun premium houden en rij ik liever met een SKODA SUPERB. Heb de SKODA op het salon in Brussel IRL gezien en mijn vrienden en ik vonden deze wagen minstens op het niveau staan van mijn huidige passat.

Ik zal bij de sprints en tussensprints ook wel een lach op mijn gezicht hebben als ze ter plaatse blijven staan met hun
premium 150 PK diesels :yeah:
 

philippe bakker

Forumguru
Hallo, ben nieuw hier en heb interesse in de S3 280 voor binnen anderhalf jaar als nieuwe bedrijfswagen.
Ben 54 jaar en rij nu met een passat GTE en heb zin in iets totaal anders...

Waarom? Heb een configuratie gedaan ( België ) en voor 51.000 € heb ik een goed uitgeruste wagen met uitstekende prestaties en 4 x 4.
Bij AUDI kom ik voor een vergelijkbare A6 aan 70.000 €.....:sterretjes:
Voor mijn part mogen ze hun premium houden en rij ik liever met een SKODA SUPERB. Heb de SKODA op het salon in Brussel IRL gezien en mijn vrienden en ik vonden deze wagen minstens op het niveau staan van mijn huidige passat.

Ik zal bij de sprints en tussensprints ook wel een lach op mijn gezicht hebben als ze ter plaatse blijven staan met hun
premium 150 PK diesels :yeah:
Hopenlijk moet je hem nadien niet zelf verkopen want tis hier al gebleken dat dit een totaal onverkoopbare auto is op de tweedehandse markt. Verder vind ik als auto liefhebber dit wel een hele ferme auto !
 

LT83

Forumguru
Met welke motorisering heb je hem dan vergeleken? De A6 heeft volgens mij geen 2.0 met de IS38 wel?
Vind een A6 wel een stukje mooier in vergelijk met een Superb hoor, maar nieuw zou het mij de meerprijs ook zeker niet waard zijn.
Al heeft Philippe wel een punt,; van de meerprijs kun je een gedeelte wegstrepen, de A6 zal een stuk waardevaster zijn.
 

philippe bakker

Forumguru
ik zou dan zelf eerder opteren voor een A6 van 1 jaar oud in Duitsland te gaan halen. in de categorie van 280 pk kun je dan naar de 3.0 tsi of tdi gaan. gaat ongeveer evenveel kosten en je hebt een iets betere auto
 

Jeppie

Nieuw lid
AUDI A6 bestaat als 2.0 TFSI QUATTRO met 252 pk, is dus wel vergelijkbaar.
Kopen is geen optie want onze bedrijfswagens worden geleasd.

Ik weet dat de leaseprijs afhangt van de restwaarde maar de leaseprijs hangt ook af van de korting die je krijgt.
Bij SKODA ligt die volgens mij veel hoger dan bij AUDI en samen met de lagere aankoopprijs zal maken dat het maandelijks lease bedrag niet zoveel zal verschillen.
Trouwens, is een A6 met deze motor dan wel zoveel waardevaster?

En ik geef toe: ik ben een beetje anti AUDI :arghh:
 

philippe bakker

Forumguru
AUDI A6 bestaat als 2.0 TFSI QUATTRO met 252 pk, is dus wel vergelijkbaar.
Kopen is geen optie want onze bedrijfswagens worden geleasd.

Ik weet dat de leaseprijs afhangt van de restwaarde maar de leaseprijs hangt ook af van de korting die je krijgt.
Bij SKODA ligt die volgens mij veel hoger dan bij AUDI en samen met de lagere aankoopprijs zal maken dat het maandelijks lease bedrag niet zoveel zal verschillen.
Trouwens, is een A6 met deze motor dan wel zoveel waardevaster?

En ik geef toe: ik ben een beetje anti AUDI :arghh:
als je een lease auto krijgt van je werkgever dan is het natuurlijk helemaal anders. dan hoef jij hem niet te verkopen. je zal zeker gigantisch veel plaats in je superb hebben en quasi iedereen kloppen aan de lichten. het is een heel confortabele ruime en wreed snelle wagen !
 

Kurtje

Forumguru
Heb er 262 op digitaal meegereden , denk wel dat 4 x4 mbt gewicht en de cw waarde van de auto ervoor zorgen dat de Seat leon Cupra een hogere topsnelheid haalt met deze configuratie.

Inderdaad, hier zie je cijfertjes met en 3 vanvoor op topsnelheid :)
 

oco1979

Forumguru
Met verschillende wagens van skoda en audi gereden
Merk toch nog een klein verschil dat ne audi iets beter rijd,onderstel toch nog beter afgesteld.
keuze plastiek afwerking iets beter.
maar de vraag is daarbij " is het zen prijs meer waard" :pieker:

waardebepaling op korte termijn is audi beter
op lange termijn 10_15 jaar en meer is deze te verwaarlozen.
Je betaald ook meer voor je audi

kzou de leasingprijs bezien en wat krijg je in ruil
audi A6 VS skoda superb

als partikulier zal je in belgie aan zo ne wagen na restwaarde serieus je broek aan schuren
Dat is gewoon de markt die deze niet wil, eerder voor liefhebbers.
 

Jeppie

Nieuw lid
Ook niet te vergeten dat het voordeel alle aard ( hetgeen je moet betalen voor je firmawagen )
hier in België rekening houdt met de cataloguswaarde ( zonder kortingen ) en de CO2 uitstoot.

In mijn geval kost een AUDI A6 me netto +/- 60,00 € meer per maand. Dit scheelt op het einde van de leasingperiode
van 4 jaar toch een kleine 3000,00 €.....:thumbsup:
 

philippe bakker

Forumguru
Ook niet te vergeten dat het voordeel alle aard ( hetgeen je moet betalen voor je firmawagen )
hier in België rekening houdt met de cataloguswaarde ( zonder kortingen ) en de CO2 uitstoot.

In mijn geval kost een AUDI A6 me netto +/- 60,00 € meer per maand. Dit scheelt op het einde van de leasingperiode
van 4 jaar toch een kleine 3000,00 €.....:thumbsup:
. ook wel straf dat je vd werkgever een auto krijgt die 12 lit verbruikt. terwijl dat 99% vd lease auto's die rond de 50.000 kosten 2.0 tdi's zijn.
 

Jeppie

Nieuw lid
Ne goeie werkgever zeker?
Die 12 L/100 km zal ook wel niet altijd zijn hé! Als ik echt doorrijdt met mijn GTE kom ik ook aan 9,5 /100 km....
Trouwens het wagenpark hier in België is serieus aan het veranderen, meer en meer mensen opteren voor een benzine ipv diesel.
Je ziet ook dat de constructeurs meer investeren in het verbeteren van hun benzine motors.
 

MaxN

Donateur
Toevallig gister een artikel gelezen dat de prijsverschillen tussen benzine en diesel langzaam aan het verdwijnen zijn.
Dat is een reden dat meer mensen voor benzine kiezen.
Vooral in Duitsland, maar ook in Belgie is dit merkbaar in de autoverkopen.

Nederland blijft het enige land die niet mee doet en een groot verschil houdt in de prijzen, maar dat compenseren ze weer met de wegenbelasting.
 

philippe bakker

Forumguru
Ne goeie werkgever zeker?
Die 12 L/100 km zal ook wel niet altijd zijn hé! Als ik echt doorrijdt met mijn GTE kom ik ook aan 9,5 /100 km....
Trouwens het wagenpark hier in België is serieus aan het veranderen, meer en meer mensen opteren voor een benzine ipv diesel.
Je ziet ook dat de constructeurs meer investeren in het verbeteren van hun benzine motors.
ik heb een gemiddeld verbruik van 11,7 op lange termijn. ik heb een Octavia met vergelijkbaar vermogen. de Octavia weegt dan nog eens een heel pak minder
 

LT83

Forumguru
Ook niet te vergeten dat het voordeel alle aard ( hetgeen je moet betalen voor je firmawagen )
hier in België rekening houdt met de cataloguswaarde ( zonder kortingen ) en de CO2 uitstoot.

In mijn geval kost een AUDI A6 me netto +/- 60,00 € meer per maand. Dit scheelt op het einde van de leasingperiode
van 4 jaar toch een kleine 3000,00 €.....:thumbsup:

Dan had ik het wel geweten......;) Ik heb zowel in een Superb als een A6 gereden van de nieuwe generatie. Wat natuurlijk wel een punt kan zijn is het feit dat het volgens mij wel 2 verschillende motoren zijn. De 280 uit de superb heeft o.a. een grotere turbo, mocht je nog willen chippen zorgtdit voor erg veel plezier. ik dacht in eerste instantie dat je een Superb 280 met een A6 3.0tfsi aan het vergelijken was, maar dat is ook wel een verschil in beleving met zo'n zescilinder :D
 

leon-cupra

Forumguru
@Jeppie , heb je de leaseprijzen van beide wagens al gekregen? Het zou mij niet verbazen dat de A6 goedkoper zal zijn ondanks de hogere aankoop. Volgens mij (en wss zal dit ook wel zijn) zullen de leasemaatschappijen de restwaarde van de Superb vééél lager inschatten waardoor de leaseprijs wel eens voor een verrassing kan zorgen.
 

Jeppie

Nieuw lid
De leaseprijs is meer een probleem voor mijn werkgever ;)
Het is aan mij om hem te overtuigen..... Wat mij meer interesseert is wat het mij persoonlijk kost.
 
Bovenaan Onderaan