Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 43,5%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 13 56,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Bart81

Forumguru
Eigenlijk al best curieus hoeveel er ondertussen al rond bollen in belg en nederland... Ff een korte poll lanceren...
 
Kleine prognose :

In België : 1of 2? :tegek:

Nederland : een stuk of 15? (maar die zullen vast niet allemaal actief zijn op dit forum)
 

Morpheus2016

Nieuw lid
Ik moet volgens dieteren ondertussen al wachten tot November. Voor de huidige rijders herb ik echter een vraag.
Komt er een sportief geluid uit de uitlaat of merk je niks van het sportieve karakter?
 

Stevo

Lid
@Morpheus2016 Het is maar wat je gewoon bent. Als je van een dieselgekletter komt ben je al heel blij met het nieuwe romige geluid van zowel motor als uitlaat.

Van de uitlaat merk je binnenin niets. Je hoort enkel de motor. Ook geen plofjes ofzo bij het terugschakelen.

Feit is dat de Superb de minst sportieve stijl, geluid, ophanging,... heeft van alle VAG wagens waarin je de 2.0FSI met 220/230/280/300pk vindt.

Het verschil met een GTI/R/Cupra etc is best opvallend naar geluid toe.

Als je achter de wagen staat bij koudstart komt er wel een aangenaam geluid uit de uitlaat vind ik. Je hoort aan aangename brom.
 

Stevo

Lid
Op YouTube de wagen intikken en das genoeg kijkvoer om info te weten. Heb ik met mijn rs ook gedaan

Ik heb dat ook gedaan. Al valt er niet bijster veel te vinden over de Superb met 2.0FSI.
Er zijn 2 of 3 filmkes die iets duidelijk maken, en dan nog komt het geluid niet goed over wat ik ervaar het anders binnenin dan wat op youtube zichtbaar/hoorbaar is.
 
@Bartjanssens niets voor jou zo'n stage 2 bij JD? Dan is het klaar met de spielerei van vlotte 5 series eruit trekken en kan je de Porsche/Amg/RS/M bestuurders een slapeloze nacht bezorgen:cheers: Dan wel je Skoda batch duidelijk zichtbaar op de koffer laten zitten :rockon:
 

Bart81

Forumguru
Ik moet volgens dieteren ondertussen al wachten tot November. Voor de huidige rijders herb ik echter een vraag.
Komt er een sportief geluid uit de uitlaat of merk je niks van het sportieve karakter?
Als je echt doortrekt hoor je hem binnen in de wagen lekker brommen... Voor de rest mist het geluid wel een beetje naar mijn smaak!
Hoeft echt niet zo'n johnny geluid te zijn voor mij maar een beetje mag toch wel...
 
Bovenaan Onderaan