Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 43,5%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 13 56,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

philippe bakker

Forumguru
't Hangt er maar van af welk soort "aanzien" je nastreeft.

Ik heb een stuk of 3 Audi 80's versleten toen het merk zich nog niet richtte op wat ik gemakshalve maar het BWM-publiek noem. Bij die verschuiving naar het toen gemiddeld genomen iets meer patserige marktsegment (lees: de introductie van de eerste A4, met dat quasi-BMW 3-serie kontje) ben ik zeer bewust afgehaakt en teruggegaan naar VW, waar ik er vóór mijn Auditijd al in totaal 4 van had gehad.
Plus een zijstap naar Opel - maar ja, wie maakt er nou nooit eens een foutje... ;)
Het soort aanzien van: zijn wij nu niet sjiek ?
 

Canon-Eye

Forumguru
Vinden die Audikopers zelf wel, denk ik. Vrees ik, is misschien beter.
Maar ik gun ze hun genoegen hoor, laat daar geen misverstand over bestaan - moet er allen wel eens stiekem een beetje om glimlachen.
 

philippe bakker

Forumguru
Vinden die Audikopers zelf wel, denk ik. Vrees ik, is misschien beter.
Maar ik gun ze hun genoegen hoor, laat daar geen misverstand over bestaan - moet er allen wel eens stiekem een beetje om glimlachen.
Dat doe ik ook elke dag als er weer ene met een TDI denkt die pruts Skoda eens rap voorbij te vliegen.
 

EdK

Forumguru
Euhhh... bij dat type (re)acties krijg ik altijd last van eenzelfde soort glimlach... :)
In mijn motorfietstijd wonnen dat soort gassies altijd van mij..... in eerste instantie..
Stonden ze voor een verkeerslicht je uit te dagen, speelde ik het spelletje lekker mee dat ik wel sprintje wilde maken tegen hem.
En dan ging het licht op groen en wist hij niet hoe snel hij moest optrekken om hem dan bij volgende verkeerslicht hem te vertellen dat ik hem maar had laten winnen....
Deze opmerking had altijd een zeer leuke uitwerking als vriendinnetje van hun dan ook naast zo'n petje zat....
Tsja en dan ging het licht weer op groen en daarna zag hij mij zijn gehele verdere rit mij niet meer, of als hij een heel klein beetje massel had zag hij me rijden als een spelde prikje zo groot....


Maar heden ten dagen zeg ik altijd maar hardrijden rechtdoor kan elke sukkel, maar een bocht doorgaan kunnen veel van die sukkels met dure wagens niet ....
Maw leer je wagen kennen en zijn grensen, rij vele snelle rechtdoorrijders in bochten helemaal zoek met de maximale snelheid die op dat wegdek geld.
Velen weten totaal niet wat hun wagen kan in bochten
 

fiestaman

Forumguru
in dit geval moet je het andersom bekijken hé. Je hebt het topmodel van Skoda en je ziet wat je daarvoor kan krijgen. Als een S3 280 60.000euro kost en de instap-A4 45.000euro, kan je al voor 15.000euro aan opties kiezen(en uiteindelijk zal je op de 280 ook nog wel wat opties aanvinken). Heb je voor je 60.000euro wel al een zeer knappe premiumwagen en DAN is de vraag ga je effectief nog voor de S3. In dat geval kiezen vele dan wel voor de premiumwagen.
En laat je dan in BE voor dat geld van een S3 280 al een mooie A6 of dergelijke hebben. Dan is zeker de keuze snel gemaakt.

Dat is waar. Voor 60.000 heb je reeds een A6 met redelijk veel opties, 190pk wat ook niet mis.
Ga je gaan importeren uit De, heb je zelfs voor die 60k een Q7
En de herverkoopwaarde is nog steeds beter bij een audi.

Als ik kan kiezen tss superb of a6 ( meer pk zelfs ) dan weet ik het toch. Audi all the way
https://www.mobile.de/nl/Auto/Audi-...,mlx:50000,dmg:false/pg:vipcar/248822154.html
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
In mijn motorfietstijd wonnen dat soort gassies altijd van mij..... in eerste instantie..
Stonden ze voor een verkeerslicht je uit te dagen, speelde ik het spelletje lekker mee dat ik wel sprintje wilde maken tegen hem.
En dan ging het licht op groen en wist hij niet hoe snel hij moest optrekken om hem dan bij volgende verkeerslicht hem te vertellen dat ik hem maar had laten winnen....
Deze opmerking had altijd een zeer leuke uitwerking als vriendinnetje van hun dan ook naast zo'n petje zat....
Tsja en dan ging het licht weer op groen en daarna zag hij mij zijn gehele verdere rit mij niet meer, of als hij een heel klein beetje massel had zag hij me rijden als een spelde prikje zo groot....


Maar heden ten dagen zeg ik altijd maar hardrijden rechtdoor kan elke sukkel, maar een bocht doorgaan kunnen veel van die sukkels met dure wagens niet ....
Maw leer je wagen kennen en zijn grensen, rij vele snelle rechtdoorrijders in bochten helemaal zoek met de maximale snelheid die op dat wegdek geld.
Velen weten totaal niet wat hun wagen kan in bochten

Merk deze op een afritcomplex, men iveco kan maar 90km/u, meeste plakken dan zeer dicht tot ik afrit neem, zie ze direct wat afstand nemen.
Moet wel droog zijn :D
Zwaartepunt is vrij laag voor 4,4 ton ;).
Sommige kan je 90km doen, veilig wel te verstaan.
Hier en daar wel ene die perfect mee ga, verzekers een skoda RS :laugh:
 

vleier

Forumguru
De keuze voor een Audi omdat je het model mooi vindt of de perfecte interieurafwerking graag ziet kan ik me helemaal indenken. En als je daar het geld voor (over) hebt, doen!

Mensen die de Audi kiezen omdat ze zich met een Skoda voor l*l vinden staan bij de buurman vind ik daarentegen een beetje sneu (daar is vast therapie voor).

Het kersverse 14 jaar oude vriendje van mijn dochter zat laatst trots te vertellen dat hij thuis vooral biefstuk krijgt, slavinken zijn voor arme mensen. Raad eens wat hij volgende keer krijgt :D. Je kan niet vroeg genoeg starten met die therapie :deuk:

Niet alleen 14 jariges hebben dat hoor. Heb die collegas die het nog doen over hun schoon ouders. al weten ze niet dat ik dei mensen ook persoonlijk ken.
 

philippe bakker

Forumguru
Sinds gisteren is mijn s3 280 omgetoverd naar 411 :D

Skoda Superb 2.0TSI 280pk 4x4
OEM: 283pk / 386Nm
JD Stage 2+: 411pk / 540Nm

Full specs:
JM downpipe
VW Racing R600 intake
VW Racing turbo intake pipe
VW Racing turbo mufler delete
GFB diverter valve
JD Stage 2 software
JD DSG software
OZ Superturismo LM 8.5x19
Vredestein Wintrac Xtreme S 245/40 R19
Bekijk bijlage 63061 Bekijk bijlage 63062 Bekijk bijlage 63063 Bekijk bijlage 63064 Bekijk bijlage 63065 Bekijk bijlage 63066 Bekijk bijlage 63067
Een beest !
 
Bovenaan Onderaan