Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 43,5%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 13 56,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

oco1979

Forumguru
Altijd voor en tegen hebben.

Beide kanten van verhaal moet je weten.

Wat voor de ene erg is, is voor de ander te verwaarlozen.

Als je zelf maar goed bij voelt.

succes

Laat ons je ervaring weten :thumbsup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Reggiereg

Nieuw lid
Rij al 3 jaar met een S3 2.0 Tsi 4x4 L&k tot volle tevredenheid.
Afgelopen jaar, na afloop van de fabrieksgarantie, het blok en de DSG laten chippen bij VagTechniek inclusief vergrote luchtinlaat en K&N filiter.
en zoals al gezegd, tijdens het rijden merk(te) je toch wel een groot verschil met het standaard koppel en pk's, niet dat je daarvoor veel "miste", echter nu vooral op de tussen acceleraties supersnel.
en verbruik ja tussen 1 op 9 á 10, maar al bijna 25000 kilometer zo gereden en geen enkel probleem of storing gehad.
gewoon op tijd je onderhoud doen.
 
IK lees hier regelmatig zoek een goede tuner voor je chiptuning, maar wat is nou precies een goede tuner?
Bij het uitschrijven van mijn EGR klep Skoda Suberb III is mijn VAG chiptuning software overschreven door Flashtuning
Ik krijg te horen van Flashtuning dat de chiptuning software (Stage 1) allemaal identiek is bij de tuners en dat het een kwestie van presentatie met een strik er omheen is. Hoor graag van jullie of dit een fabeltje is of waarheid.

Jeroen
 

BenjaminM

Nieuw lid
Nog eens schoppen...
Is er iemand met een 2.0 TSI die regelmatig de olietemperatuur nakijkt?
Deze staat bij mij praktisch altijd zichtbaar, en de laatste tijd valt mij op dat hij redelijk hoog is na een tijdje, piekt rond 107-110C.
Dat lijkt me aan de hoge kant?

staat bij mij ook altijd zichtbaar. Met originele intercooler inderdaad die temperatuur. Nu sportintercooler en scheelt makkelijk 10 graden
 
Zoals eerder aangegeven kom ik nog eens even terug op mijn stage 1 tuning. Deze werd in het 2de deel van november uitgevoerd bij Apec. Heel vriendelijke mensen, ik kon vragen stellen zoveel als ik wou, voldoende uitleg. Mijn auto werd eerst uitgelezen om te zien hoe het origineel zat: 350nm zoals op papier maar wel iets meer paarden nl 293 ipv 280 op papier. Uiteindelijk resultaat 352pk en 460nm. Dit zou een veilige stijging zijn die normaal gezien geen problemen zou mogen geven. Wat voor mij persoonlijk toch belangrijk is. Ik wil bvb geen 15pk extra om 3 maand later met een opgeblazen motor te zitten. De mensen van Apec deden eerst zelf nog een testritje vooraleer ik er de eerste keer mee op de baan mocht. Een heel kort ritje om te vergelijken om dan nadien af te rekenen en huiswaarts te keren. De nodige tips meegekregen voor toekomstig rijden. Ondertussen enkele maanden verder en ik moet zeggen, ik ben heel tevreden. In de standaard modus (wanneer hij dus niet in sport staat) reageert de auto net wat vlotter en aangenamer. Het grootste verschil zit hem vooral in de hernemingen. Die zijn fenomenaal geworden. Ik heb ook al eens proberen testen wat dit betekent voor het sprintje van 0 naar 100. Niet makkelijk als je alleen in de auto zit maar hij is toch een paar tienden van een seconde sneller geworden. In sportstand en sportmodus (ik heb het adaptief onderstel met verschillende modussen) is hij wat bruter geworden. Bij het schakelen voel je wat meer de overgang naar de volgende versnelling. Ook het verbruik is een beetje gestegen. Kort samengevat: ik ben heel tevreden met het extra vermogen, het rijden en eens goed doorduwen zijn echt wel aangenamer geworden. Tot op heden geen enkel probleem gehad.
 
Ben sinds een maand of 2 ook van de partij. Import uit Duitsland!

Leuke auto! Binnenkort maar even shoppen bij Kopacek en stage 1+ als het een keer uitkomt.
 

Bijlagen

  • PXL_20210226_160936241.jpg
    PXL_20210226_160936241.jpg
    570,8 KB · Weergaven: 46

philippe bakker

Forumguru
Zoals eerder aangegeven kom ik nog eens even terug op mijn stage 1 tuning. Deze werd in het 2de deel van november uitgevoerd bij Apec. Heel vriendelijke mensen................. Kort samengevat: ik ben heel tevreden met het extra vermogen, het rijden en eens goed doorduwen zijn echt wel aangenamer geworden. Tot op heden geen enkel probleem gehad.
ik heb 4 jaar geleden hem laten doen bij apec en ook nog steeds mega content. en ik ken veel mensen die er content van zijn. ik heb hetzelfde koppel maar slechts 290 pk. ook wel maar een Octavia.
 
Ik kom bij toeval dit topic tegen. Misschien een beetje oud topic. Maar ik heb nu bijna 2 jaar een Superb 280 L&K station. Na een paar maand op bezoek geweest bij JD voor een DSG stage 2 en blok stage 1. De bak schakelt nu heel veel mooier (hoger in D en lager in S). Hij is niet op de vermogensbank geweest, maar hij zal iets van 360 pk moeten hebben. Het optimaliseren is echt op mijn auto gedaan (meerdere proefritten gedaan en ook mechanische afstelling van de turbo). Zeer tevreden mee. Hij staat nu op bijna 170.000 km. Olieverbruik praktisch 0 en de olie temperatuur komt zelden boven de 100 uit. Alleen in D'ld bij zeer hoge snelheden loopt hij op.
 

Coled

Senior Member
Zo ik heb dit topic eens door zitten lezen, goed om al de positievitijd te zien.
Ik heb een tijdlang zitten kijken naar een Octavia 3 vRS.
Een auto is voor mij (veel) meer als een vervoersmiddel dus er wordt kritisch gekeken.
Tot ik tijdens mijn zoektocht per ongeluk een Superb 2.0 4x4 L&K tegenkwam, man wat een dijk van een wagen.
Begin april zijn wij weer trotste ouders geworden van ons 3e kind en die extra ruimte wat de Superb bied is echt welkom!

Als ik de experts hier een paar vragen zou mogen stellen?!

︎ Wat doet het verbruik van deze auto?
︎ Welke soorten uitvoeringen zijn er?
Een panodak is geen vereiste maar een volledig zwart interieur incl hemel is wel een pré.
︎ Welke opties mogen volgens jullie niet missen op de Superb?
︎ Ik ben van Nederland en daar worden deze modellen minimaal aangeboden. Ik ben aan het overwegen er 1 uit Duitsland te laten komen, iemand ervaring mee of tips?

Alvast bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 
Ik heb een 280 L&K van eind 2015 met een stage 1 tuning. Over de 2 jaar dat ik hem heb zit vrij precies op 1 op 10. In de stad kan dit duidelijk slechter zijn (1 op 7 oid). Maar op de lange afstand zeker 1 op 12.

De uitvoering die ik heb heeft een bruin interieur. Er is ook een lichte versie (niet handig met kleine kinderen). Het panodak was een must voor mij. Ik wil geen auto zonder.

De L&K heeft bijna alles standaard. Goede audio, actieve dempers, groot licht automaat, ADAS,. Etc. Ik heb nog wel de 19" velgen en de wegklapbare trekhaak.

Die van mij is een originele Nederlander. Ik kon toen in D'ld geen versie vinden met een donker interieur. Een collega heeft een Sportline. Ook leuk, maar een beetje te druk qua interieur. Zal wel strakker sturen (de standaard veren van een L&K zijn week). Mijn oude Octavia RS was veel strakker.

Voor elke Superb: sportveren of DCC is een must. Anders is het echt een boot.
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb een Passat met 280 pk, dus bijna hetzelfde. Verbruik zo rond 1:11 a 12. Bij lange rit met 100km/u (109 op de teller) haal ik 1:14.
Verder prima auto, voelt wel wat zwaar.
 

Coled

Senior Member
Een L&K uitvoering heeft zeker de voorkeur.
Weet iemand het verschil tussen de 272 en 280pk uitvoering?

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 
Volgens mij heeft het met de emissie te maken. Ik heb de 280 versie met de normale Euro 6. Die versie heeft dubbele injectoren (direct en indirect). Ook heeft deze een klep in de uitlaat. Bij normaal gebruik in de Drive is de rechterpijp dicht. Bij Sport en volgas gaat deze open. Ik meen dat de latere 272 versie een normale uitlaat heeft. Of de 272 ook die dubbele injectoren heeft weet ik niet zeker.
 
Bovenaan Onderaan