064harry

Donateur
Nee... het ging bij mij om SKODA Connect. Daar had ik een gratis proefabonnement op van een jaar.
En Mijn Skoda heb ik voor 3 jaar.
 

De Stip

Forumguru
Wat is er nodig om het technisch mogelijk te maken dat ook een Karoq de mogelijkheden krijgt zoals de Scala, Kamiq, Kodiaq en Superb? Zou toch moeten lukken lijkt me?
 

hvana

Lid
karoq my21 heeft de 3 knoppen in het dak.
Gisteren weer een half uur in de auto gezeten op MySkoda weer aan de gang te krijgen. De app zegt dat ik met frisse moed en 2 sluetels het klusje in de auto af moet maken door mij aan te melden als hoofdgebruiker. Ik krijg een spinning wheel en daar blijft het bij... Bagger zooooooi. Wat een prutsers
 

Stormtrooper73

Actief lid
De app werkte niet bij mij, Skoda gebeld.. kenteken niet bekent (omdat de auto geïmporteerd is )dus dan werkt de app niet allen bij Nederlandsche autos helaas
 

hvana

Lid
Had ik m eindelijk weer aan de gang, gisterenavond weer mis. Server niet bereikbaar.
Vanochtend weer geprobeerd, is m'n auto weer uit de app verdwenen. Weer opnieuw aanmelden, VIN invoeren, met sleutels in de auto aanmelden als hoofdgebruiker. :mad::mad:
 

064harry

Donateur
Ja .. erg vervelend.
3 Apps en geeneen waar je op kunt vertrouwen.
Ik hou het maar bij de MijnSkoda App.
In mijn geval doet die het het best.
 

hvana

Lid
Ja dat was ook de meest betrouwbare. helaas is Pon daar mee gestopt voor nwe auto's ergens in 2020.
 

De Stip

Forumguru
Op 19 januari gaat men de Mijn Skoda app updaten en aanpassen "aan de wensen van de klant..." Er gaan behoorlijk wat features vervallen en om eerlijk te zeggen, het was al niet zo veel :( Parkmobile word ontkoppeld, want dat blijkt niet te werken. Aldus de mail die je in de app hebt kunnen lezen.

We gaan het meemaken......
 

DommelBelgium

Forumguru
Ik ondervind sinds eergisteren problemen met mijn connect (Superb III iV FL), zowel met de app als met de website. Ik kan nog inloggen, maar krijg geen ge-update info ter beschikking, geen laadstatus, geen ritregistratie, geen locatiebepaling, ... niets ...

Nog iemand deze ervaring ??
 

fanSkoda-VW

Donateur
@DommelBelgium misschien moet je de app dé-installeren en dan na een herstart opnieuw installeren?
Ik heb dat wel eens eerder meegemaakt, dan lijkt de oude app nog actief terwijl die niet meer aanwezig is.

grtsss
 

jesse_s93

Donateur
Ik zal hier ook mijn ervaring even delen met MySkoda en Skoda Connect.

Toen ik mijn auto (Scala) bestelde in de Sport Business uitvoering eind 2019 was Skoda Connect - Proactive services onderdeel van de standaarduitrusting. De overige services, Skoda Connect - Remote Access en Skoda Connect - Infotainment Online niet. Als ik dit wilde hebben, dan was ik aangewezen om de duurdere Amundsen te nemen. Bij de Bolero was het niet mogelijk om dit bij te bestellen.

Ten aanzien van het Infotainment Online gedeelte begreep ik dat, ten aanzien van Remote Access niet. Infotainment online ziet onder andere toe op kaarten, poi's en dergelijke en als je geen navigatie hebt, is dat ook geen meerwaarde. Remote Access ziet toe op het op afstand uitlezen van een aantal zaken. Dit zou in mijn ogen prima moeten kunnen. Mijn Bolero gaf onder instellingen - Skoda Connect netjes aan dat al deze zaken ten aanzien van Remote Access geblokkeerd waren. Daarbij gaf hij tevens aan dat deze geblokkeerd waren, omdat ik niet over een actieve licentie beschikte. De diensten van proactive services werden weergegeven als beschikbaar.

Puur uit nieuwsgierigheid was ik benieuwd of ik deze licentie kon verkrijgen. Op de site skoda-connect.com kreeg ik in sectie Shop gelijk een foutmelding. Ik moest eerst een auto selecteren. Die stond echter gewoon in de virtuele garage. Nagevraagd bij de helpdesk in Nederland: "Nee, kan niet. Dan moet je knoppen in het plafond hebben." Mijn reactie: "Ik heb die knoppen in mijn plafond." Reactie: "Nee, maar toch kan het niet." Aangezien dit weer eens een kul antwoord was van de Nederlandse helpdesk, de vraag ook in Tsjechië neergelegd. Reactie: "Dit had je als optie moeten selecteren tijdens het bestellen, achteraf activeren is helaas nog niet mogelijk. Het was echter wel gewoon mogelijk geweest met een Bolero." Dit antwoord kwam op mij al betrouwbaarder over.

Dit heb ik een hele tijd laten rusten, totdat een paar weken terug de shop in de web portal in een keer wel de mogelijkheid gaf om een product te plaatsen: Remote Access. Gelijk maar de proef op de som genomen, het bedrag overgemaakt en een dag of twee later kreeg ik de melding dat de licentie was geactiveerd. En ja hoor, in de auto staan de diensten van Remote Access nu allemaal op beschikbaar (behalve knipperen & claxonneren). Heeft het een hele grote meerwaarde? Nee, dat niet per se. Maar even controleren of de auto wel op slot staat (en zo nee, vergrendelen) of vòòr een langere rit je actieradius checken om te zien of je nog wat tijd moet in calculeren voor het tanken, is toch wel prettig. Daarnaast vind ik het ook wel weer gaaf dat je dit allemaal vanaf je Apple Watch kan uitlezen en zelfs de auto kunt vergrendelen/ontgrendelen vanaf je pols. Dit heeft wel een erg hoog gadget gehalte ;).

Is alles dan fantastisch? Nog niet helemaal. Drie kleine dingetjes. 1. Knipperen & claxonneren is op een of andere manier niet geactiveerd. In de auto krijg ik de melding dat ik hier geen licentie voor heb, maar dit is echter onderdeel van de remote access licentie en al het andere werkt wel. 2. De Apple Watch app is nog niet heel stabiel en wilt op sommige momenten niet meer starten. Dan moet je uitloggen in de app op de telefoon en weer inloggen. Daarna werkt hij weer stabiel. 3. In de web-portal lijkt het nog niet actief, aangezien ik van daaruit de auto niet kan uitlezen / aansturen. Dit kan in de app echter wel gewoon en dat vind ik het belangrijkste.

Mocht je een always-connected auto hebben aangeschaft en deze services zijn nog niet geactiveerd (bv. Scala/Kamiq), moet je dit dan direct aanschaffen? Nee, dat niet. Maar het is wel leuk dat het mogelijk is en dat het verder ook prima werkt.
 

De Stip

Forumguru
Het blijft raar dat er onderscheid is binnen de Skoda auto's. Je zou toch zeggen dat er vanaf bouwjaar X, het bij alle modellen hetzelfde mogelijk moet zijn. Nu zijn er goedkopere modellen (en daar is niets mis mee), die meer functionaliteiten hebben dan duurdere modellen. Komt mij een beetje knullig en onnodig over.
 

hvana

Lid
En weer voor de zoveelste keer is ligt mijn skoda app eruit. Dit al een paar weken. Vandaag maar weer eens geprobeerd. in de app voertuig activeren,
- scannen van VIN,
- app geeft aan: Uw auto is uitgerust met "SKODA connect"en "Digital Connectivity Services". Ga verder en geniet van de voordelen van alle functies. Button 'Ga verder'
- Screenshot_20210616-082420_MyKODA.jpg Operatie was niet succesvol.... En verder kom ik niet.

Ik geef het maar op denk ik. De SW is gewoon ruk.
Maar een ritje naar de dealer
 
Bovenaan Onderaan