Heb net de app geüpdatet. Verbonden via Apple CarPlay. MySkoda app gestart op de Amundsen: Uw voertuig ondersteunt Smartlink+ niet

Ik ben toch met Carolay verbonden, dan heb ik toch per definitie Smartlink?
 

AiKoiN

Senior Member
Ik heb weer de pech dat de stekker uit "Mijn Skoda" is getrokken.
Nu kan ik wel inloggen met dezelfde gegevens in "MySkoda", echter meldt deze apo dat ik een licentie moet kopen Smartlink+.

Maar ik heb toch al een kastje laten inbouwen voor 99 euro bij aanschaf bij mijn auto met een QR code in mijn deur?
Snap er niks meer van, wat ik wel weet is dat ik heb betaald voor een dienst, daar de stekker nu uit is. En ik iets nieuws moet kopen???

Heeft iemand voor mij het licht in deze duisternis?
 
Voor zover ik weet is de 'Mijn Skoda' app van PON. Daar zit geen licentie aan vast. Bij mij doet die app het op dit moment ook nog. Dataverbinding via module in de auto met SIM kaart.

De 'MySkoda' app is opvolger van Skoda Connect app. Daar is wel een licentie voor nodig en afhankelijk van type auto en modeljaar is er meer of minder funktionaliteit. Mijn Karoq van MY20 heeft alleen Infotainment Online. De meeste zaken die ik daar mee kan, kan ik ook wel via Apple Carplay en Google Maps. Daar ga ik geen jaarlijkse licentie voor betalen.

Toen ik net een testritje met de nieuwe MySkoda app deed begon die wel met opnemen van de route, maar liep na de rit vast. Ik weet niet zo goed wat ik aan de app heb nu
 
Laatst bewerkt door een moderator:

De Stip

Forumguru
De update is er vandaag, maar het blijf een vooroorlogse app. Jammer dat er geen leuke features aan toegevoegd zijn, zoals verlichting aan / uit, knipperen met je alarmlichten, ramen open / dicht op afstand enz.
 

AvB

Senior Member
De features parkeerlichten aan/uit, knipperen met je alarmlichten, deuren/ramen open/dicht op afstand zitten er bij "mijn" app wel op!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

AvB

Senior Member
Die werkt inderdaad niet op iOS. Dus het is weer hommeles

Ik heb vandaag een mailtje gestuurd én ook nog antwoord gekregen:

Hartelijk dank voor uw melding. Ik geef deze ter controle door aan mijn collega die verantwoordelijk is voor de website. De informatie wordt waar nodig zo snel mogelijk aangepast.


Met vriendelijke groet,

D.
SKODA Customer Care

Nu maar even afwachten...
 

Rallye

Forumguru
In tweede instantie nam hij de kilometerstand van de auto over, remdruk en gaspedaalstand. Alleen gegevens met betrekking tot onderhoud laat hij niet zien.
 

auto-maat

Nieuw lid
Na drie maand probleemloze werking van het infotainment systeem (Columbus) mét Skoda connect heb ik sedert gisteren het volgende aan de hand: telkens ik de motor start moet ik opnieuw mijn user en paswoord ingeven. Vervolgens minutenlang "wachten" om dan de melding te krijgen dat de connectie mislukt is en wanneer ik dat dan bevestig, connecteert hij tóch correct met witte aardbol en ben ik als hoofdgebruiker verbonden. De hele procedure duurt wel zo'n tien minuten, wat toch heel vervelend is. Nog iemand last van?
 

hvana

Lid
ik krijg de app ook niet meer aan de gang. Hier terugkoppeling van Skoda:

Hello, we are very sorry to hear you're still having troubles with the app. We would like to help you at info@skoda.nl or phone +31 8002834463. Your MyŠKODA App Team
 

EdK

Forumguru
uit welk bericht zit jij te citeren Peter ??
Zo zie je dat een deelcitaat een bericht toch wel makkelijk maakt.
Ik kan het nergens terug vinden dat hij er één zou hebben...
Of ik lees er giga overheen...
 

De Stip

Forumguru
Goedemorgen, ik had inderdaad een bericht geschreven over het op zoek zijn naar een code om mijn Skoda weer te koppelen aan de iPhone en de rest van dat Connect gebeuren.
Maar toen ik de app opende om te kijken of daar iets kon vinden, zag ik inderdaad dat er iets met de S-pin was. Nadat ik die had gefikst, kreeg ik een code om in te voeren in mijn nog steeds invalide Amundsen. Daarna had ik connectie en zag meteen dat het eigenlijk geen ruk meerwaarde (voor mij) heeft, om die knaken uit te geven voor verlenging van dat abonnement. Alles wat je met Connect kunt zien, krijg je volgens mij ook al via andere smartphone apps tot je.
Het lastige dat je steeds je auto moet verbinden met WLAN, ipv dat je het na 1 keer instellen steeds kunt blijven gebruiken, is je dan helaas wel meteen weer duidelijk. Jammer en zou mooi zijn als je dat zou kunnen omzeilen.

Dus sorry @Peter-036 @EdK en @hemi24 dat ik jullie hiermee onbedoeld op een dwaalspoor heb gezet.
 

hemi24

Forumguru
Ik kwam trouwens ook nog tegen hoe je het hele "online" gedeelte van de auto kunt laten uitschakelen:

upload_2020-12-23_10-46-19.png
 

auto-maat

Nieuw lid
Na drie maand probleemloze werking van het infotainment systeem (Columbus) mét Skoda connect heb ik sedert gisteren het volgende aan de hand: telkens ik de motor start moet ik opnieuw mijn user en paswoord ingeven. Vervolgens minutenlang "wachten" om dan de melding te krijgen dat de connectie mislukt is en wanneer ik dat dan bevestig, connecteert hij tóch correct met witte aardbol en ben ik als hoofdgebruiker verbonden. De hele procedure duurt wel zo'n tien minuten, wat toch heel vervelend is. Nog iemand last van?
's anderendaags vroeg het infotainment inderdaad plots de S-pin ipv mijn user en paswoord. Na ingeven van deze en aan te duiden dat hij hem moest onthouden, was het probleem opgelost.
 

TB404

Actief lid
Sinds de app update doet de MySkoda app via CarPlay niets meer. Niet dat er veel nuttigs te zien was. G krachten in de superb :maakmegek:.. Maar nu crasht de app als ik deze start via CarPlay alleen nog maar. Knap dat ze zo'n slechte app weten af te leveren.
 
Bovenaan Onderaan