Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

Kanerr

Forumguru
Achterveren gemonteerd en de dempers aangepast qua hardheid. Rijdt veel en veel beter nu. Helaas loopt het rechtsachter nog steeds aan. Na verdere inspectie is te zien dat de as krom is :(
De as staat zeker 5mm naar rechts toe. Linker wiel dus 5mm naar binnen en rechter wiel 5mm naar buiten waardoor hij dus de wielkuip raakt.

Ik heb achter nu trommels. Heb al een achteras van een Polo GTI gevonden met 236mm remschijven en 38mm Lucas remklauwen (en alle kabels en leidingen erbij.

Hierna moet ik alleen in Vagcom de ABS settings aanpassen zodat de pomp en sensor 'weten' dat hij betere remmen heeft.

Weer eens een flinke klus :banghead:
 

Kanerr

Forumguru
Voor wat ik weet is de as gefixeerd op 1 plek, namelijk de twee ophangpunten. Vandaar ook dat bij uitlijnen van een auto met vaste achteras nooit achteraan wordt gedaan omdat er niets aan te doen valt. Tenzij jullie meer weten dan ik :thumbsup:


Reden voor schijfremmen is optisch en toch wel net dat beetje extra icm mijn voorremmerij. :D
 

Kanerr

Forumguru
Na een maand vies weer en smerigheid op de auto weer eens zin gevonden om hem even te wassen. Had nog geen fatsoenlijke foto's van de auto met de velgen in kleur dus bij deze :)

gpCLKeE.jpg


eCkwR63.jpg


BmjB7UJ.jpg


uSvYqbq.jpg


U0HSy5H.jpg
 

JeSko

Forumguru
Mooiste Faab2 van het forum, echt een onderschatte auto hier, telkens doe je er weer wat tofs aan en til je hem een niveau hoger, staat erg dik zo:thumbsup:
 

Kanerr

Forumguru
Thanks! Ik zit wel in dubio, wil volgend jaar op vakantie en wil toch wel weer een grotere auto, ben dus stiekem aan het kijken naar een Golf 7 variant of een Octa 3 combi dsg :lezen:
 

JeSko

Forumguru
Wel een serieuze vooruitgang qua rijden, als je veel ruimte nodig hebt zou ik de Octi nemen, kan het met wat minder zou ik de Golf nemen, indien DSG daarop mogelijk is, als je ziet wat @Michelv. Met zijn Golf 7 variant gedaan heeft, mega knap.
 

Kanerr

Forumguru
Ja ze zijn qua ruimte goed aan elkaar gewaagd. Enige reden voor mij om voor een G7 te gaan is vanwege de prijs. In BE en D zijn deze een stuk goedkoper dan de O3.
 

JeSko

Forumguru
Zou ik toch ook voor de G7 gaan, Octavia's zijn in BE vaak duur inderdaad, zeker als je een Benzine zoekt?
 

Kanerr

Forumguru
Mwua, ik zit op het hevelpunt dus benzine diesel maakt eigenlijk niet zo uit :) Wil DSG en een beetje fatsoenlijk uitgerustte auto. Kleur het liefst geen zwart of grijs... Maar dat ligt aan de prijs :bloos:
 

JeSko

Forumguru
Logische wensen, DSG en goed aangekleed, dan zit je lekker voor de komende jaren! :jaja: een witte is the way to go, maar hey ik ben bevooroordeeld :tegek:
 

Kanerr

Forumguru
Zal velgen online komen wat me wel staat. Vroeg even aan een maatje of hij ze kon fotoshoppen.

j3lIXm0.jpg


Toen ging hij iets verder met fotoshoppen :banghead:

JYHeKbC.jpg


Nu MOET ik dus ook de Monte Carlo koplampen kopen want ik vind dit wel erg fraai. :bloos:

Anyway, zaterdag met vriendin naar Duitsland gereden en de velgen opgehaald.

Het zijn JE-Design velgen in de maten: 7,5Jx18" ET37 met 4mm spacers als ik breder wil. Liggen nu Hankook Ventus V2 banden omheen in 215/35/18 maar zijn wel echt 'abgefarhen'.

Heb wel echt zonder na te denken gekocht want was alweer vergeten dat mijn remmen altijd roet in het eten gooien en het lijkt erop dat deze ook niet gaan passen. Zal deze week ergens even testen. :banghead: Hoop wel dat ze passen want vind de velgen wel erg dik.
 

Kanerr

Forumguru
Ik heb inderdaad andere remmen, ik heb namelijk remklauwen van een Leon Cupra R welke 4 zuigers Brembo klauwen met 323mm remschijven :)

Een Fabia RS heeft zo uit mijn hoofd 288mm remmerij met een 1 zuiger remklauw. De Brembo remklauwen komen meer naar buiten toe waardoor het dus problematisch is aan de spaak en naaf kant aan de binnenzijde van de velg. De grootte niet, dat is inderdaad minimaal 17" :)
 
Bovenaan Onderaan