Henrik -Kodiaq

hendrik38

Forumguru
Bedankt voor de uitleg @Henrik . Van welke productieweek is de jouwe? Kan ik het een beetje inschatten. Ik heb het nu ook 1 x gehad het geluid. Mijn auto gaat begin maart voor paar dingen terug. Geef ik dit ook bij ze aan. Ik ben ook nog niet heel happy met de cilinder uitschakeling. Tussen de 100 en 120 km/h merk ik een hele lichte trilling op het moment dat hij weer bijna overschakelt v 2 naar 4 cilinders. Beneden de 100 km/h niet. Zal denk ik niks aan te doen zijn en ben ook wel een Piet je precies..maar ja..wel even melden.
 

Henrik

Forumguru
@hendrik38 dat van die cylinderuitschakeling heb ik nog nooit gemerkt. Ik vind dit juist heel plezierig werken. Mijn Kodiaq is eind oktober geproduceerd als ik me niet vergis. Ik begreep echter dat je daar geen pijl op kunt trekken. Het kan zelfs zijn dat twee Kodiaqs die op dezelfde dag zijn geproduceerd toch remblokken uit een andere batch hebben. Maar ja, of je blind kunt varen op dat verhaal, dat weet ik ook niet.
 

Henrik

Forumguru
Afgelopen week kwam mijn Kodiaq z’n broer tegen in de parkeergarage. Verschilde op details. Ik kon gelijk even kijken wat het verschil was tussen een standaard en een verlaagde Kodiaq. Beetje te zien? Verder weer even hee tevreden met m’n zwarte grille en logo :jaja:
 

Bijlagen

  • B8B4FEC6-1C98-467E-9BC2-A19690215F8F.jpeg
    B8B4FEC6-1C98-467E-9BC2-A19690215F8F.jpeg
    362,1 KB · Weergaven: 148

Henrik

Forumguru
En toch... het zijn allemaal kleine dingetjes, maar mij O3 was probleemlozer dan deze Kodiaq. Niet dat de auto niet goed is, maar er is steeds iets kleins mee. In het Kodiaq vragen en weetjes topic Henrik al iets geschreven over de sleutel die de auto niet meer ontgrendeld via KESSY.
En gisteren kreeg ik de melding dat ik het oliepeil moet controleren. Auto heeft nu 15K km gelopen. Dat is toch te weinig om alweer olie bij te vullen? Naja, gemak dient de mens, dus maandag maar ff door de garage laten vullen. Paar kilometer met deze melding doorrijden is niet zo’n ramp toch?
 

VAG-man

Forumguru
Nee hoor bij 15k kan dat normaal zijn. Iedere nieuwe motor gebruikt zijn eerste kilometers meer olie. Volgens mij heb je een service nodig na 15k, maar dat weet jij beter dan ik.

Ik zou zeker niet doorrijden. Je kunt zelf toch ook een beetje olie bijvullen? Wel van hetzelfde soort als wat er nu in zit, bijv. 0W-30.
 

VAG-man

Forumguru
Hebben ze nog wel een peilstok?
De A4 van mijn ouders niet. Alleen op boardcomputer en de app te bekijken.
 

Henrik

Forumguru
Haha, ik gok dat die er nog wel in zit. Vandaag, bij koude start kreeg ik gelijk weer de melding. Gok dus dat het wel echt een te laag peil is. Zelf nog niet gecontroleerd. Garage zit om de hoek, dus rij morgen even langs. Wat dat betreft Ben ik een verwende leaserijder. :bloos:
 

hemi24

Forumguru
Doe dan tenminste de motorkap een keer open en dicht...
Dan is de melding ook gelijk even voor ruim 100km weg.
 

EdK

Forumguru
Oranje lampje is dat je moet bijvullen , eigenlijk net als bij de koelvloeistof

Rood is meteen stoppen en bijvullen en dus geen meter meer rijden.
Volgens mij staat dit ook in dat boekje wat ze manual als naam geven omschreven
 
Bovenaan Onderaan