Henrik -Kodiaq

Henrik

Forumguru
Dank voor je reactie @Corné de Kluijver
Ik wacht wel gewoon af wat de volgende poging van de dealer gat opleveren. Helaas zeggen de cijfers mij niet veel. Ik weet alleen of het goed is als ik er mee rij. :jaja:
 

hendrik38

Forumguru
Bij mijn kodiaq ook stuur heel licht naar links en trekt heel licht naar rechts. Mijn zakelijke Skoda Fabia idem dito. Ik laat het maar zo...lijkt wel af fabriek zo gedaan
 

Henrik

Forumguru
Bij mijn kodiaq ook stuur heel licht naar links en trekt heel licht naar rechts.
Dat deed de mijne dus precies zo. Maar na de pogingen van gisteren is het juist omgekeerd. En iets erger dan het voorheen was. Dus wachten het even af. Na het weekend nemen ze weer contact op.
 

Henrik

Forumguru
Vandaag is mijn Kodiaq naar de garage geweest voor de laatste opleverpuntjes:

  • Tweekleurig logo
  • Zwarte spiegelkappen
  • Eibach verlagingsset
Ziet er echt prachtig uit. Ben er zeer tevreden mee. Foto’s zal ik later posten, als ik bij daglicht kan fotograferen (en hij weer ff gewassen is ;)).

En hier de plaatjes bij het praatje! Zoals gezegd; ik ben er zeer content mee zo!
 

Bijlagen

  • 07ABDBF1-D8EB-44E7-9FAF-9539E9ACEFD2.jpeg
    07ABDBF1-D8EB-44E7-9FAF-9539E9ACEFD2.jpeg
    78,1 KB · Weergaven: 652
  • 9F045D54-8A29-47AA-8D91-946383A4984E.jpeg
    9F045D54-8A29-47AA-8D91-946383A4984E.jpeg
    82,8 KB · Weergaven: 673
  • CBA779B0-3EED-489D-AAB4-CF75C15E86AF.jpeg
    CBA779B0-3EED-489D-AAB4-CF75C15E86AF.jpeg
    62 KB · Weergaven: 665
  • E4F4C894-36D7-471D-AE47-461A802FD737.jpeg
    E4F4C894-36D7-471D-AE47-461A802FD737.jpeg
    47 KB · Weergaven: 622
  • 4D3F58D8-8597-44C9-8D2C-1A45038D94E1.jpeg
    4D3F58D8-8597-44C9-8D2C-1A45038D94E1.jpeg
    57,4 KB · Weergaven: 591
  • E37908FD-257B-4EA0-B0F3-1B64C8484487.jpeg
    E37908FD-257B-4EA0-B0F3-1B64C8484487.jpeg
    49,7 KB · Weergaven: 507

JeSko

Forumguru
Mooie slee!:thumbsup: dat interieur met de gestikte naden ( patronen) ben ik echt jaloers op, dat is zo strak niet normaal.
 

Henrik

Forumguru
Mooie slee!:thumbsup: dat interieur met de gestikte naden ( patronen) ben ik echt jaloers op, dat is zo strak niet normaal.
Thanx, ik vind het interieur zelf ook heel mooi. Heeft me zeer positief verrast. Normaal gesproken heb ik sportstoelen in m’n wagen, bij deze niet, maar is ook niet persé nodig. Deze stoelen zitten ook goed. En ze zien er inderdaad nog eens top uit ook! :D
 

hemi24

Forumguru
@Henrik , dat geloof ik graag!

Die van jou heeft er 3 maanden over gedaan van bestelling tot productie dacht ik?
Hoop dat die van mij ook zo vlot gaat, dan zou einde leasecontract van de huidige wagen eind maart ook in de buurt komen..!
 

Henrik

Forumguru
@hemi24 dat klopt. Hij is begin augustus besteld en half november geleverd. En toen stond ie zelfs al ongeveer vier weken bij de dealer. Hij was dus binnen ongeveer 2,5 maand na bestellen binnen.
 

Henrik

Forumguru
Ik heb vandaag een kleine mod doorgevoerd aan de Kodiaq.

Wij verwachten nu ieder ogenblik ons vierde meisje. Op het moment van schrijven is mijn vrouw vier dagen over de uitgerekende datum. Spannend!

Zometeen zullen in de Kodiaq dus zes zitplaatsen benut worden. Op de derde zitrij zal permanent 1 stoel omhoog blijven staan. Daarom heb ik een soort scheiding gemaakt tussen de bagageruimte en deze stoel. Gewoon met een plankje multiplex van 15mm.

Hierop heb ik een blokje gemaakt dat precies in de uitsparing aan de achterzijde van de tweede zitrij past. Aan de achterkant steekt een plank recht achter de achterste stoel en wordt deze klemgezet door de losse vloer van de kofferbak. De ruimte tussen de stoel en de vloer van de kofferbak is blijkbaar precies 15mm. Plank vervolgens zwart geschilderd. Is misschien iets te donker, maar voor nu een prima oplossing.

Het idee hierachter is dat de bagage niet naar de stoel op de derde zitrij kan schuiven, maar de passagier op rij 3 nog wel al het zicht rondom behoudt. Daarom is het wandje niet zo hoog (ca. 22 cm). Ik ga de komende tijd ervaren hoe dit bevalt en of alles (bugaboo, luiertassen, weet-ik-veel-wat-die-kleine-allemaal-nog-meer-nodig-heeft) erin past.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
 

Bijlagen

  • 2A13481F-C1CC-4643-881B-B1EB958251F1.jpeg
    2A13481F-C1CC-4643-881B-B1EB958251F1.jpeg
    191,3 KB · Weergaven: 288
  • BF229F77-1AFD-4971-B896-B2670F8CB363.jpeg
    BF229F77-1AFD-4971-B896-B2670F8CB363.jpeg
    270,4 KB · Weergaven: 266

HarrieSkoda

Forumguru
Mooie oplossing @Henrik ! Persoonlijk zou ik de mooie afscheiding bekleden met wat stof wat lijkt op de bekleding van de auto (je weet wel; dat pluizige spul).

Dat maakt het helemaal 'af'!

Ennuhhh spannend inderdaad! Ondanks dat het de vierde is, toch al zo over tijd, dat hoor je niet vaak!
Succes, maar je bent inmiddels ervaringsdeskundige :tongue:!
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb een droogloopmat op maat geknipt. Ik vind de vloer bij een 7 zitter niet fraai. Is er van opgeknapt...een tip
 

Bijlagen

  • IMG-20191022-WA0000.jpeg
    IMG-20191022-WA0000.jpeg
    984,8 KB · Weergaven: 182

Henrik

Forumguru
Ha mannen,

weet je dat nu nog niet als de vierde er bijna is ???
"Gek" genoeg had ik precies zo'n reactie van jou verwacht. Tijdens het typen dacht ik al dat deze zou komen :D
Gelukkig heb ik inderdaad genoeg ervaring inmiddels om te weten wat er allemaal wel en niet mee moet.

Mooie oplossing @Henrik ! Persoonlijk zou ik de mooie afscheiding bekleden met wat stof wat lijkt op de bekleding van de auto (je weet wel; dat pluizige spul).

Dat maakt het helemaal 'af'!

Ennuhhh spannend inderdaad! Ondanks dat het de vierde is, toch al zo over tijd, dat hoor je niet vaak!
Succes, maar je bent inmiddels ervaringsdeskundige :tongue:!
Ik denk ook wel dat ik hem op termijn nog ga bekleden inderdaad. Zoek nog een stukje bijpassend naaldvilt dat niet te duur is. :lezen:

Ik heb een droogloopmat op maat geknipt. Ik vind de vloer bij een 7 zitter niet fraai. Is er van opgeknapt...een tip
Goede tip! Dank je wel. Ik heb nu een kleed achterin liggen, ziet er alleen niet zo mooi uit. Maar doet wel z'n werk: namelijk de vloer schoon houden en de oneffenheden wegwerken. Een dergelijke mat komt er misschien nog wel een keer in ja. Droogloopmat is dat een goed idee! Vraag me alleen wel af hoe je dat doet als je één (of twee) stoel(en) van de derde zitrij opklapt. Vouw je de mat dan dubbel?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Riogio

Actief lid
Spannend Henrik. Heb er zelf ook 4 (11, 9, 2 en 0.5 jaar) en ook dus met kinderwagen, reiswieg, buggy en de hele rambam. Bij ons zitten we 2+2+2 waarbij de onderstel van de Stokke en de buggy achter de 3e zitrij liggen. De middenstuk op de tweede zitrij hebben we naar beneden geklapt en daar ligt de reiswieg tussen. In de Grand Scenic een tijdje met dezelfde configuratie als jij gereden. (alleen zonder de schotjes) Maar vond het toch niet zo'n fijn idee dat bij een noodrem (of erger) het hele spul bij mijn oudste op schoot kwam te liggen. (vast sjorren zou een optie kunnen zijn) Bij de Kodiaq is het met een kinderstoel en een maxicosi is het ook niet echt fijn om op het middenstuk te zitten, ook vanwege de tunnel.

In ieder geval succes met de laatste loodjes!
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
@Riogio dat 2+2+2 is bij de Kodiaq toch lastig, omdat je de bank niet in drie delen kunt neerklappen? Nu zit mijn oudste dochter (10) ook in het midden tussen twee autostoeltjes. Het verschil tussen een maxi-cosi en een stoeltje lijkt me niet zo groot qua breedte? Maar misschien moet ik het nog wat verder uitdokteren en toch die 2+2+2 een keer overwegen en proberen.


Met 1 of 2 tapijttegels kom je een heel eind, denk ik?

Dat valt te proberen. Enig idee of dit een beetje netjes om de hoeken te buigen/vouwen is?
 
Bovenaan Onderaan