Henrik -Kodiaq

CDK

Forumguru
Moet je zeker doen @Henrik, als er krassen op zitten even warm föhnen of met de kont in de zon parkeren en de krassen verdwijnen letterlijk als sneeuw voor de zon :thumbsup:
 

Henrik

Forumguru
Maar de vraag is of die ook geschikt is voor een 7-zits...

Ik zie alleen deze en die is voor een vijfzitter.
 

CDK

Forumguru
Ja zoiets zal het zijn. Overspuiten kost hetzelfde en dan heb je het probleem binnen een week nadien weer.
 

Henrik

Forumguru
Tja, dat vind ik toch nog wel een beetje duur Corné... Om meerdere redenen denk ik dat het eerder zoiets wordt, maar budget is daar een belangrijke van. Haha!
:sterretjes:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
kinderen heropvoeden is goedkoper, kost alleen iets meer tijd via de pedagogische manier !!
De klikobak manier is hierin zeer doeltreffend is mij gebleken...:dankje::D
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had op de Skoda, net als nu op de Leon trouwens, zo'n transparante beschermstrip laten plakken, want daar zie je vrijwel niets van. Tientjeskwestie en als het echt nodig is vrij makkelijk te vervangen. Op de Fabia heeft-ie trouwens 7 jaar dienst gedaan.
 

Henrik

Forumguru
kinderen heropvoeden is goedkoper, kost alleen iets meer tijd via de pedagogische manier !!
De klikobak manier is hierin zeer doeltreffend is mij gebleken...:dankje::D
Leer mijn kids maar eens kennen. Haha. Nee hoor, (b)engeltjes zijn het!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Leer mijn kids maar eens kennen
Geen enkel probleem...
Neef van me heeft ook 2 koters waarvan één ADHD en weet ik wat nog meer heeft ( ik noem het ouderwets hardleers )
Liep met zijn modderpoten over me bank heen en pa en ma traden niet op.
Tsja bij mij aan verkeerde adres, dus hem even de kliko laten zien en gezegd dat als hij zo bleef doorgaan dat hij daar terecht zou komen, tsja dat gebeurde dus 5 minuten later.
En toen begon Moeders zich er wel mee te bemoeien, dus haar ook maar één en ander uitgelegd.

Eind van verhaal is dat als ze nu komen , de zoon precies weet wat wel en niet kan bij mij !
En wat hij nog steeds thuis flikt daar probeert hij bij mij niet eens over na te denken ....

Dus tsja zeg t maar !!
Heb alleen erg weinig vrije tijd....

:D:D:D
 

Henrik

Forumguru
Haha, klinkt echt als een dienst waar ik gebruik van moet maken ja... :nono:;)
Ach, ik weet ‘t niet. Eerlijk gezegd weet ik het met opvoeden 9 van de 10 x niet. Moeilijke materie, en tegelijk dankbaar. We’ll keep trying. Uiteindelijk waardeer ik de relatie met m’n dochters meer dan die met de achterbumper van de Kodiaq.
 

Henrik

Forumguru
Ik rij nu ongeveer vier weken in de Kodiaq, met veel plezier! Even zoeken naar de juiste instellingen, rijmodi etc. Ik hou van netjes, symmetrie etc. in de auto. Wat ik daarom jammer vind is dat ik niet wist dat je bij de VC in combinatie met de Amundsen de kaart maar op 1 van beide schermen tegelijk kunt tonen. Dus: ik op zoek naar een mooie set-up hiervoor. Inmiddels heb ik die (voor nu) gevonden, hoe knullig anderen dit misschien ook vinden. Ik laat alles in de VC tonen, behalve verkeersbordenherkenning. La je die laat zien, dan ben je de klok namelijk kwijt. En voor op het scherm van de Amundsen heb ik een afbeelding gemaakt, in de stijl van de VC (in de sportline-look). Die afbeelding staat permanent in het scherm, wat ik rustig vind ogen. Het ziet er nu zo uit:

46CA8349-D91F-44EB-BA96-33E1E5EA20E2.jpeg

Ach ja, je kan er maar druk mee zijn... ik weet het :D

Nu nog een paar nachtjes geduld, dan komt er hopelijk een pakketje van Superskoda binnen en aanstaande dinsdag komt er een Eibach setje onder. Dan moet ie wat strakker rijden, hoewel ik het comfort nu ook wel erg waardeer. Ik hoop niet dat dat er te veel onder lijdt.
 

Henrik

Forumguru
Vandaag is mijn Kodiaq naar de garage geweest voor de laatste opleverpuntjes:

  • Tweekleurig logo
  • Zwarte spiegelkappen
  • Eibach verlagingsset
Ziet er echt prachtig uit. Ben er zeer tevreden mee. Foto’s zal ik later posten, als ik bij daglicht kan fotograferen (en hij weer ff gewassen is ;)).

Wel vraag ik jullie expertise nog voor het volgende. De auto moest ook opnieuw uitgelijnd worden. Hij trok heeeel lichtjes naar rechts. En het stuur stond iets naar links. De dealer heeft drie pogingen tot uitlijnen gedaan, maar het lukte tot drie keer toe niet om het goed te krijgen. Sterker nog: nu is de afwijking juist precies omgekeerd. Ik heb de rapporten van alledrie de pogingen meegekregen. Kan iemand mij hier uitleg over geven? Dat maakt het gesprek met de dealer wat makkelijker voor mij.

Er wordt een nieuwe afspraak gepland voor correcte uitlijning.
Graag jullie kijk hierop.
 

Bijlagen

  • 144E01ED-0EB4-4FC7-9A29-2509602E73B5.jpeg
    144E01ED-0EB4-4FC7-9A29-2509602E73B5.jpeg
    207,7 KB · Weergaven: 91
  • B8CF0032-188C-449A-ACDF-C85BE2E1AD86.jpeg
    B8CF0032-188C-449A-ACDF-C85BE2E1AD86.jpeg
    251,4 KB · Weergaven: 94
  • 23F9115E-8A09-486D-B10B-0509786A87FD.jpeg
    23F9115E-8A09-486D-B10B-0509786A87FD.jpeg
    248,2 KB · Weergaven: 83

CDK

Forumguru
Fijn dat je content bent @Henrik.
Dat uitlijnen is wel een dingetje bij de Kodiaq, bij mij ging dat ondanks de nieuwste software van het uitlijnapparaat ook niet zonder slag of stoot. @Antera heeft zelfs nog instructies gegeven aan de uitlijner.
Mijn uiteindelijke resultaat is zoals onderstaand geworden. Alles in het groen ging niet lukken.
9657696915049fc301736fbab66c0028.jpg
 
Bovenaan Onderaan