Henrik -Kodiaq

Riogio

Actief lid
@Henrik bij mij kan ik het middenstuk wel neerklappen maar het hoeft niet om 2+2+2 te zitten. Mijn zoon van 9 hadden we tussen de kinderstoel en maxicosi gezet maar dan zit ie op 3e zitrij, naast zijn broer, een stuk ruimer. Wel zul je de 2e zitrij wat naar voren moeten schuiven om zo meer beenruimte voor de 3e zitrij te creëren.
 

Henrik

Forumguru
Kijk, dat is handige info. Vind ik het mooie van dit forum, dat je over van alles en nog wat informatie en ervaringen uit kunt wisselen.
Ik ga jouw tip zeker onthouden en proberen zodra de kleinste zich heeft aangediend. :thumbsup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Henrik

Forumguru
Vandaag een klein pakketje binnen gekregen via AliExpress. Aluminium sportpedalen voor de Kodiaq. Besteld op oudejaarsdag en vandaag al geleverd. Binnen 10 dagen vanuit China vind ik redelijk snel.

Binnenkort even monteren en kijken hoe ze zitten. Kwaliteit is oké... niet reuze reuze, zie foto twee waar je ziet dat er toch wel een ruw randje aan zit. Maar goed, voor nog geen 11 euro kan je dat verwachten en ben ik eigenlijk best heel tevreden, zo op het eerste gezicht. Dat randje zit toch aan de zijkant, dus raak je toch nooit vermoed ik.

Hier nog even de link voor wie geïnteresseerd is in deze set.
 

Bijlagen

  • EC265BD2-CBB2-4CC3-9548-1DF6B09E0BDC.jpeg
    EC265BD2-CBB2-4CC3-9548-1DF6B09E0BDC.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 173
  • 0D74AD1A-7C62-4E3D-9B8E-A61B8C88E2A2.jpeg
    0D74AD1A-7C62-4E3D-9B8E-A61B8C88E2A2.jpeg
    759,4 KB · Weergaven: 166

Henrik

Forumguru
Vanmiddag even lekker de tijd genomen om met de auto bezig te zijn. Naast dat ik hem van binnen en buiten helemaal gewassen heb, heb ik ook de aluminium pedalen gemonteerd.

Mijn indruk hiervan is dat ze er keurig op zitten. Het originele rubber van het rempedaal moet je eraf halen. Vervolgens plaats je de aluminium cover daar voor terug. Past keurig. Het aluminium deel voor het gaspedaal schuif je over het originele rubber heen. Pas ook prima. Misschien een beetje los, maar gaan we beleven.
Dan het stuk waar je linker voet op rust. Dat is een heel ander verhaal. Was echt wel even flink wrikken en kracht gebruiken om hem op de juiste manier onder het plastic aan de zijkant te krijgen. Desondanks zit deze er ook netjes in. Oorspronkelijke voetstuk moet je verwijderen.

Daarnaast heb ik nog iets geknutseld. Ik weet nog niet of het een blijvertje is, maar dat gaan we zien. Heb iets bedacht om mijn telefoon in te zetten. Tot nu toe zette ik deze in de rechter bekerhouder, onder de armsteun. Het nadeel is dat deze toch bewoog bij optrekken en afremmen of in de bochten. Dus deze oplossing (zie afbeelding) bedacht. Gemaakt van dat schuim wat in flight cases wordt gebruikt, stevig schuim wat te snijden is. Daarop een stukje vloerbedekking dat de trapbekleders hadden achtergelaten vastgelijmd en op maat gesneden.
Nadelen van deze oplossing zijn dat je nu de USB poort niet meer kunt bereiken, dus ook geen Apple CarPlay kunt gebruiken. Ook is de home-knop van de telefoon niet meer te gebruiken. Is voor mij een stimulans om hem lekker te laten staan tijdens het rijden. Maar ik zie wel meldingen binnenkomen op het telefoonscherm. CarPlay gebruik ik tegenwoordig eigenlijk niet meer. Navigatie van Skoda voldoet en Spotify klinkt m.i. beter via bluetooth dan via CarPlay.

Al met al ben ik in m’n nopjes. Al is het alleen maar omdat ik een middagje heb kunnen hobbyen. :maakmegek:
 

Bijlagen

  • 5A477CA4-7285-4F69-A5B9-A6B356D334CA.jpeg
    5A477CA4-7285-4F69-A5B9-A6B356D334CA.jpeg
    371,7 KB · Weergaven: 299
  • F30759F5-9102-45F4-A237-13174791B2EC.jpeg
    F30759F5-9102-45F4-A237-13174791B2EC.jpeg
    204,9 KB · Weergaven: 312
  • AFE6BC8F-FB08-41F2-9B9F-81B1FE5F7DB9.jpeg
    AFE6BC8F-FB08-41F2-9B9F-81B1FE5F7DB9.jpeg
    228,5 KB · Weergaven: 309
  • E6800C96-BC16-4909-AA56-357E17852C2A.jpeg
    E6800C96-BC16-4909-AA56-357E17852C2A.jpeg
    186,5 KB · Weergaven: 269

Henrik

Forumguru
@Henrik, dat zou fijn zijn. Als ik er dan toch weer last van krijg dan heb ik wat handvatten, want vaak krijg je de reactie dat jij de eerste bent die het betreft.

@hendrik38 ik pak je vraag over de achterremmen even in mijn eigen topic op. Eigenlijk kan ik je nu nog niet veel melden, omdat de auto nog een nacht bij de dealer moet blijven. Bij het kalibreren van de radar is een storing in Front Assist opgetreden die de dealer er niet uit krijgt. Ligt nu een vraag bij de technische ondersteuning van Pon om dit op te lossen. Hopelijk morgen meer nieuws...
 

hendrik38

Forumguru
Heel fijn Henrik. Vervelend van de storing zeg. Blijft een verrassing vaak wat dat nu weer is...hij staat iig op de goeie plek.
 

Spanic99

Nieuw lid
@Henrik zie dat jij ook de wagen met eibach setje heb verlaagd.

Je hebt me op een idee gebracht ben alleen wel nieuwsgierig wat dan prijs technisch kost .

Ziet er netjes uit
 

Henrik

Forumguru
Ha @Spanic99
Ik heb het destijds via de dealer op de offerte mee laten nemen voor de lease. Dealer heeft ze ook gemonteerd. Ik dacht dat de prijs van de veren alleen iets van 340 euro was.

Voor levering incl. montage zou je @Antera eens een pb kunnen sturen. Die kan je zeker verder helpen. Ik denk persoonlijk trouwens ook dat je daar beter af bent dan bij de dealer, ik merk namelijk dat ze daar toch iets minder kaas gegeten hebben van dit soort dingen... Mijn auto is gisteren eindelijk teruggekomen, na drie dagen, omdat hij opnieuw uitgelijnd moest worden na de verlaging. Kregen ze gewoon niet echt lekker voor elkaar. Uiteindelijk hebben ze het alsnog extern laten doen.
 

Henrik

Forumguru
Gisteren heb ik de wagen weer terug opgehaald van de garage. Hij ging voor twee dingen:
  1. Goed uitlijnen na verlaging (poging 4)
  2. Geluid achter bij remmen
Lang verhaal kort. Uitlijnen is gelukt. Zie ook hierboven.

Maar dan Nog even wat bijzonders over het geluid bij remmen. Auto heeft nu dus (na ongeveer 7.000km) al nieuwe remschijven en remblokken achter moeten krijgen. Gemodificeerde blokken. Degene die erop zaten kwamen uit een serie waar een soort productiefout in zat. Daardoor gaan de blokken niet goed terug na het remmen, waardoor ze zachtjes aan blijven lopen en de boel te warm wordt. Dit zorgt voor vervorming van de remmelarij. De garage weet aan de hand van een code op de blokken te zeggen of de goede of verkeerde set is gemonteerd, want blijkbaar is een bepaalde batch onjuist geweest. Ze sluiten niet uit dat hier nog een terugroepactie voor komt.

Bij mij is het euvel in ieder geval opgelost, alleen moet ik nu even terug naar @Rainesh om lane assist opnieuw aan te laten zetten. Maar ook dat komt in orde.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Goed dat het verholpen is. Hopelijk nu probleemloos rondrijden.

Ook goed dat je vermeld van die remblokken. Zou mijn inziens een terugroepactie moeten worden als ik dat zo hoor.

Stel je toch voor dat de boel in de hens vliegt....
 

HarrieSkoda

Forumguru
@EdK niet genoeg filmpjes gekeken van voorbij vliegende wagens op de Nurnburgring.. oké daar gebruik je je wagen iets anders, maar een Kodiaq, volgeladen, met een caravan erachter bergafwaarts geeft de remmen ook goed op de kl*te...
 

EdK

Forumguru
Geleerd berg af om in lagere versnelling te rijden en dus op motor af te remmen en dus nog niet de remmen te gebruiken.
En ja worden ze warm maar nog steeds niet roodgloeiend als een F1....:koffie:
 

Henrik

Forumguru
@EdK
Auto heeft nu dus (na ongeveer 7.000km) al nieuwe remschijven en remblokken achter moeten krijgen.

Ik denk dat het inderdaad niet zomaar in de hens vliegt, maar als Škoda zijnde zal hier toch het zekere voor het onzekere genomen moeten worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan