Karoq ervaringen

De Stip

Forumguru
Maandag voor de 2e keer olie moeten bijvullen met de 1.5 TSI op 26k. Ik heb er een half litertje bijgegooid (zoals de instructies beschrijven). Helaas de eerste beurt dus niet gehaald.

De eerste keer bij 11k heeft de dealer hem mogen aftoppen.

Hier krijg ik jeuk van als ik dit lees. Ik zal toch niet weer een VAG motor gekocht hebben waarbij ik olie moet tanken en brandstof moet bijvullen???
 

Pendragon

Forumguru
Beetje olie per 15000km is heel normaal, zeker bij de long life olie. Ik zorg dat ik altijd een litertje in de auto heb.
 

Karoq_leaserijder

Actief lid
Om de kaart in de digitale cockpit ook auto zoom te laten doen moet je in/uitzoomen en als het teken in beeld is het wieltje indrukken, dan gaat hij ook naar auto zoom.
Ik was niet gewend dat ik op twee schermen tegelijkertijd de navigatie kaart te zien kreeg.
Het was altijd dat ik de kaart van de middenconsole kon verplaatsen naar de Digitale Cockpit.
Als de kaart in de Digitale Cockpit stond dan kon ik weer de kaart naar de middenconsole verplaatsen.
Zo ontdek ik elke keer weer nieuwe mogelijkheden.
 

De Stip

Forumguru
Tijdens het rijden is de navigatie kaart van de middenconsole naar de Digitale Cockpit gezet.
Bij aankomst de auto geparkeerd en uitgezet.
Op de terug weg viel het op dat de navigatie kaart op beide schermen verscheen.
De versie op de middenconsole zoomt in en uit tijdens de afritten en afslagen. De versie op de Digitale Cockpit blijft in dezelfde 'zoomstand' staan.
Op de middenconsole weer het scherm gewisseld en de kaart verscheen alleen op de middenconsole.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt ?
Ik was de passagier dus ik kon veilig de foto maken. :)

Hoi, gebruik je dat magneetje in het ventilatie rooster voor je mobiel en werkt het naar behoren? Beter dan met zo'n klem? Is het stevig genoeg om een iPhone 7 aan te hangen en kun je er dan redelijkerwijs nog wat op typen?
 

M@cer

Lid
Ik was niet gewend dat ik op twee schermen tegelijkertijd de navigatie kaart te zien kreeg.
Het was altijd dat ik de kaart van de middenconsole kon verplaatsen naar de Digitale Cockpit.
Als de kaart in de Digitale Cockpit stond dan kon ik weer de kaart naar de middenconsole verplaatsen.
Zo ontdek ik elke keer weer nieuwe mogelijkheden.

Dit is mij nog niet gelukt, heb je laatst een update ontvangen ofzo? En is het je alleen die ene keer gelukt of meerdere malen?

Ik zou het wel graag willen, ik rij altijd met de ronde tellers op mijn VC, maar als ik ergens naartoe moet zou ik wel de uitgebreide versie willen op mijn scherm in plaats van een donkere achtergrond.
 

Karoq_leaserijder

Actief lid
Hoi, gebruik je dat magneetje in het ventilatie rooster voor je mobiel en werkt het naar behoren? Beter dan met zo'n klem? Is het stevig genoeg om een iPhone 7 aan te hangen en kun je er dan redelijkerwijs nog wat op typen?
Ja de magneet houder wordt dagelijks gebruikt.
https://www.bol.com/nl/p/universele...to-zilver/9200000093141624/?s2a=#productTitle
Dus niet zo'n model met van die insteekpootjes.
In het begin had ik mijn OnePlus 6 er aan zitten, probleemloos.
Sinds kort heeft de OnePlus 6 een QI oplaad 'sticker' aan de USB-C zitten (wireless charching receiver) en kan draadloos opgeladen worden in de middenconsole.
Nu hangt er elke dag een OnePlus One aan de magneethouder. Metalen plaatje tussen de mobiel en de hardcase geklemd, en dat blijft goed zitten, ook op de houder. Zelfs als ik in de S stand sportief door de bocht kom zeilen of iets te enthousiast over een verkeersdrempel stuiter. Flitsmeister aktief en de mobiel verder niet in gebruik om te typen.
 

Karoq_leaserijder

Actief lid
Maar een telefoon en magneet? Gaat dat goed samen?
In mijn geval wel want de OnePlus 6 ligt in het QI oplaadbakje met Bluetooth en WiFihotspot aan.
De auto en de OnePlus One maken verbinding met deze hotspot.
Als ik gebeld wordt terwijl ik rijdt dan gebeurt dat handsfree via Bluetooth.
De OnePlus One heeft geen SIM meer omdat deze alleen maar FlitsMeister hoeft weer te geven, en af en toe wat ODBII dingetjes.
Zo blijft mijn oude SmartPhone toch nog 'productief'.
 
Beste Allen,

Sinds een paar maanden een karoq ambition business in mn bezit.
Ik ben tevreden met de 1.0 DSG maar ik vind de stoelen erg tegenvallen.
Ik ben 1.92 lang. Heb de stoel al vervangen door ergoactive golf 7 stoel die in mijn vorige auto heel goed bevielen.
Hij zit wel beter maar krijg nu een zere rechterbeen, is toch een andere houding/ afstanden dan in de Golf denk ik.
Destijds proef gereden met een Karoq style uitvoering. Daar vond ik de stoelen wel beter zitten als ik me dat nog goed herinner.

Nu wil ik misschien proberen een 2de handse style of mooier nog een sportline karoq stoel(en) erin te zetten met de hoop dat dit beter zit.

Is er iemand die ongeveer even lang is en ervaring heeft met een van de karoq stoelen??

Ik hoor het graag want ben inmiddels een beetje bang dat ik er geen oplossing voor ga vinden..

Groet Thijs
 
Beste edk,

Bedankt voor je reactie.
Dat is wel de beste maar ook gelijk de duurste optie denk ik :-) .

Ik twijfel en ben daarom benieuwd naar andere lange mensen die een karoq rijden of het ook niet de houding is waarin je met je been zit. Zeg maar de afstand tot de pendalen en afstand tot stuur die hierin maatgevend zijn.

Als er lange mensen zijn met goede of slechte ervaringen hoor ik die graag :-)

Groet thijs
 

EdK

Forumguru
Dat is wel de beste maar ook gelijk de duurste optie denk ik :-) .
Tsja weet het niet, als je straks er een andere VAG stoel in zet en hij bevalt weer niet dan moet je weer verder zoeken.
En dan is uiteindelijk de scheel stoel goedkoper
En voordeel van de scheel stoel is dat je hem ook weer kunt overzetten in een volgende wagen met misschien een kleine aanpassing ivm montage.

Punt is wel dat je 10 vingers hebt waarvan je er één zou kunnen missen, maar je rug heb je er maar één van en is toch wel een belangrijk lichaamsdeel !
Ben er verleden week zelf achtergekomen toen ik door me rug ging en nu nog loop te strompelen.....
 
Als er lange mensen zijn met goede of slechte ervaringen hoor ik die graag :-)

Groet thijs

Ik ben zelf 1,90m en ben gevoelig voor goede stoelen in de auto.

Ik (dealer) verwacht dat mijn auto de laatste week van oktober of eerste week november geleverd kan worden.

Ik heb de sportstoelen er in zitten straks. Ik zal het je tegen die tijd laten weten.
 

064harry

Donateur
Ik ben 1.92 m en ik moet zeggen de stoelen bevallen mij goed.
Ik had hiervoor een franse auto dus het was wel effe wennen zullen we maar zeggen.
Tijdend de rit naar Italië geen problemen gehad. Vriendin had wel last (heeft hernia gehad) maar ik zelf ondervond geen problemen. Voor mij zijn ze okay. Heb een Clever Edition met normale gestoffeerde stoelen.
 

Pendragon

Forumguru
Vraagje: kunnen een paar Karoq eigenaars met led koplampen eens kijken of er doffe plekken in 1 of beide koplampen zitten? Het gaat dan echt om de binnenkant. Ik heb dit namelijk in 1 koplamp. Lijkt alsof het wit is ingebrand/dof. Het is moeilijk om er een foto van te maken vanwege de weerspiegeling. Ik heb alles aan de achterzijde van de kap gecontroleerd, maar alles is ok.
 

De Stip

Forumguru
Vraagje: kunnen een paar Karoq eigenaars met led koplampen eens kijken of er doffe plekken in 1 of beide koplampen zitten? Het gaat dan echt om de binnenkant. Ik heb dit namelijk in 1 koplamp. Lijkt alsof het wit is ingebrand/dof. Het is moeilijk om er een foto van te maken vanwege de weerspiegeling. Ik heb alles aan de achterzijde van de kap gecontroleerd, maar alles is ok.

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Onze Karoq is nieuw, maar in het donker met de LED lichten aan, zie je ook "vlekken". Dat is gewoon het materiaal icm de felheid van LED verlichting lijkt me. Want overdag met de lichten uit, zie je er niets van. Bij jou wel @Pendragon ?
 
Bovenaan Onderaan