Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Canon-Eye

Forumguru
Je weet hoe verkeer achter je is.
Ik weet vooral hoe ik zelf ben in zo'n situatie. En dat is (meestal...:D) niet zo opgefokt dat ik koste wat kost binnen een meter achter m'n voorganger over die kruising heen wil stampen, dus ik wacht wel effe tot die echt op gang komt.
Die halve seconde gaat mijn dag niet redden. Waarom willen zoveel mensen blijkbaar een F1-start naspelen?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Weinig afstand tijdens zo'n situatie is erg tricky. Je trekt (snel) op; als je voorganger dan plots moet of wil remmen, bv ivm voetgangers of fietsers, is het zo gebeurd.
 

Pendragon

Forumguru
Ik weet vooral hoe ik zelf ben in zo'n situatie. En dat is (meestal...:D) niet zo opgefokt dat ik koste wat kost binnen een meter achter m'n voorganger over die kruising heen wil stampen, dus ik wacht wel effe tot die echt op gang komt.
Die halve seconde gaat mijn dag niet redden. Waarom willen zoveel mensen blijkbaar een F1-start naspelen?
Je eigen gedrag zegt niks over iemand anders zijn gedrag. Mijn ervaring is dat veel mensen dan niet opletten. Dus nogmaals, zo'n defect in het gaspedaal is wel degelijk een veiligheidsrisico. Maar goed, jij denkt daar anders over. Prima, maar jij hebt het zelf niet meegemaakt en anderen wel.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het gevaar zit hem hier eerst en vooral in het gedrag van de achterliggers.

Natuurlijk kun je dan de "schuld" leggen bij de auto die om welke reden dan ook niet meteen en/of zo snel wegrijdt als de goegemeente had verwacht, maar dat is een redenering die, verder doorgevoerd, tot rare conclusies kan leiden.

Volgens die lijn zou je de schuld van alle verkeersongevallen die ooit hebben plaatsgevonden of nog zullen plaatsvinden neerleggen bij de uitvinder van het wiel.
Want dáár is het tenslotte allemaal mee begonnen... ;)
 

Pendragon

Forumguru
Ik ben benieuwd waarvoor Waarschijnlijk ook de DSG dus een update en niet alleen de handbak vanwege het gasprobleem. Ben benieuwd.
8deecd2aad761bc5c018f393d6c1f23c.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik zie op een Duits forum staan dat de update voor alle EA211 evo motoren doorgevoerd wordt ongeacht of het nou een handbak is of DSG. Ook de periode van enkel mei-juni 2019 is niet aan de orde, er zijn auto's van 2018 maar ook van oktober 2019 terug geroepen.

https://www.motor-talk.de/forum/rue...wareaktualisierung-24-ev-t6712389.html?page=1

Er staan twee reacties tussen dat het schokken bij een koude motor is opgelost.

Klinkt als goed nieuws dus.
 
Bovenaan Onderaan