Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Pendragon

Forumguru
En je hebt een 1.5tsi? Klinkt als, ze hebben er geen zin in ofzo. Als hij er bij de ene dealer is, dan bij de andere ook. Mijn vraag staat nog open. Nog geen reactie gehad. Morgen maar eens gaan bellen. Mail beantwoorden blijft moeilijk schijnbaar.
 

SNARFB

Senior Member
Oud / Nieuw
v3W12U9h1BNPktFJ0kIBqYBxYJHHeCrhcwtJKapwUeNOKIZMvy5XflyZqHa5ZnQ19VAQj9mxtdJUWNlHpJhzRR_2xgwkSFensko_2MD-4PAHd0G3DTm_-1X9Ilm0vd8mkKg6jnmE1BhwUv53mYXj_AddwuwG0tlfix6hTaiITaAvFvh0KMkNH2oJBtmkGFjZrBGu9W5ztBLAw9qWz__3b4P9P5eE3UQxyxAWLfKzJkFWommejwY1FNwjQkRCfVnHFplSgiV_U76HQbmMFQWhQ2NLGyW7Wt1MkXoT4OR20ZGF02AORY5uNlAflh9auj0r4UkQesfmkKCER3wta0iMlG1H6lHRovn4UkNnj-Rlgh9ISQQnHDZ-o_a0xG8zHfeiz-o1kMmWBFxnVV3gpXgxVc7wRqCd4yFqEYeJ5Jc0oQ8e68sncXoX1h_fRo5EVhgZTuKegbAvT7nsU56-v2m5Glnn9bM-NTSBPUbldnKFmc6v84he9cR6pwI9cRtXOLC380XcQ6kAbrTCXBcbKtX5MxOS5s4nG04AUPzGkJ0dlpna1EnnQnw-clhHDNzX2pLaHWCsodyaXZ7DdBZANChHQcothXtnsSoRT0SUbBIIediWJ2DMkxY4kKLLoGEfXeOCeEF_YoLS-HJReN74zz00TWyy-F7K7OhQhCsP-IcP9Efga3xK=w370-h768-no
w0fcadhsYm9EzBuvbSUwWIJ--JolQKr1ZtKnKKR1b_v2-xBoFAwIASmaiwajvM8Wh50Q9nrWkLK0ujzIKkVg6Q2H0g8HZ7we2qkqImXU6OWfnVw01dG1eP78dudZkfuVpuqeRoj3b0e8CJMH01nJF1nz8RibXCj_JMWDOc8cft_qZYH_0C67BdmaSnKhL_2wuvQnpMz0CSjTF5R_upRVWDO1C0OSzNhbXWG2MsT5oDOJqKtuXAnlrD9WSKUJYl-wryWEJvfjT6AP_-movqWWrQiERfinnWlG4TqoX77VMeFgU-d2YtakoxPkPAOPiRmie2uPHHnDfR5Ry7UTocvWH0kusieklGKxZy8YkDLzcAFfqT_OHC7lj5yB63I-BXQK1squH4ye86WSX8sRvgxm9LIxOfssRlZhZH9vJ6G2lB9dLJfOCXAH8QEvosYoevwf8fCxjD9tt_YExFwVxuyLgrslBJl-_DEARg_mYarjKNilNhBYQJqrJsEbYhEpVRPra4IU6mDkRzyAD-GSIy-ZiGI0xnE0ftadCYW-gXlEAx5zI6c3Xf8bZkLHoqCyVuJPHY2BhjrWrQqX3sDxHX1qyBwfUeeGg3cBBGFcdQN8IfeyNgbM6JbmL__3KMftBxIDHcJ-QUuym0pue-eTB_v86_3bjGDsFWqY2IqvKXje4Af_M6st=w370-h768-no


Ik merk geen verschil. Het enige probleem dat ik ermee heb is dat de koude motor onrustig is. Valt wel mee te leven maar zou niet moeten.
Onrustig ná de update?
 

BramBam

Forumguru
@Rainesh Kan jij bevestigen dat er nog een nieuwe update is ? Heb de 05E906018AF v9834, maar lees op verschillende fora dat er eind vorige week nog een nieuwere update is uitgekomen, die er voor zorgt dat systemen in de auto die motorvermogen gebruiken, dit niet/minder doen als de motor nog koud is.
 

Rainesh

Forumguru
@Rainesh Kan jij bevestigen dat er nog een nieuwe update is ? Heb de 05E906018AF v9834, maar lees op verschillende fora dat er eind vorige week nog een nieuwere update is uitgekomen, die er voor zorgt dat systemen in de auto die motorvermogen gebruiken, dit niet/minder doen als de motor nog koud is.
Zal later even kijken.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Rainesh

Forumguru
@Rainesh Kan jij bevestigen dat er nog een nieuwe update is ? Heb de 05E906018AF v9834, maar lees op verschillende fora dat er eind vorige week nog een nieuwere update is uitgekomen, die er voor zorgt dat systemen in de auto die motorvermogen gebruiken, dit niet/minder doen als de motor nog koud is.
Zover ik zie niet. Heb je een versienummer?

Edit: ik haal voor de zekerheid de nieuwste updates binnen. Kijken of daar wat tussen staat.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

KodiaqS2

Senior Member
blijft vreemd. ik rij met mn handbak 1.5 nu een paar weken met de update maar ondanks de enorme verbetering vind ik nog steeds dat je echt je best moet doen om in de eerste versnellingen op te letten wat je doet om de motor niet merkbaar te laten schommelen. Ook bij gas los laten kan de motor heel resoluut reageren en zelfs hokkerig zijn. Omdat ik mn oprit af rij en de eerste 100m twee bochten maak zit ik altijd laag in z'n tweede versnelling. Koud is dat gewoon merkbaar slecht.. Echt jammer van een prachtige auto.
 

diwo220

Senior Member
@Rainesh Kan jij bevestigen dat er nog een nieuwe update is ? Heb de 05E906018AF v9834, maar lees op verschillende fora dat er eind vorige week nog een nieuwere update is uitgekomen, die er voor zorgt dat systemen in de auto die motorvermogen gebruiken, dit niet/minder doen als de motor nog koud is.

Ik heb afgelopen vrijdag een update op mijn Kodiaq gekregen en kreeg daarbij ook dit verhaal te horen. Rijdend met de update heb ik het idee dat de auto wat directer aan het gas hangt. So far, so good.
 

Rainesh

Forumguru
Ik heb afgelopen vrijdag een update op mijn Kodiaq gekregen en kreeg daarbij ook dit verhaal te horen. Rijdend met de update heb ik het idee dat de auto wat directer aan het gas hangt. So far, so good.
Weer jij toevallig welk versienummer je nu hebt?

Net ff nieuwe binnengehaald, zie geen nieuwe versies. Maar wel apart, dit is al de 3e nieuwe update pack in 1 maand. Kennelijk veel bugfixes die met spoed uitgebracht moeten worden.


Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
blijft vreemd. ik rij met mn handbak 1.5 nu een paar weken met de update maar ondanks de enorme verbetering vind ik nog steeds dat je echt je best moet doen om in de eerste versnellingen op te letten wat je doet om de motor niet merkbaar te laten schommelen. Ook bij gas los laten kan de motor heel resoluut reageren en zelfs hokkerig zijn. Omdat ik mn oprit af rij en de eerste 100m twee bochten maak zit ik altijd laag in z'n tweede versnelling. Koud is dat gewoon merkbaar slecht.. Echt jammer van een prachtige auto.
Ik heb hetzelfde, maar dan met een tussen versie. Ik zet mijn dsg nu standaard bij het koud wegrijden in S, dat gaat echt veel soepeler.
 

diwo220

Senior Member
Weer jij toevallig welk versienummer je nu hebt?

Net ff nieuwe binnengehaald, zie geen nieuwe versies. Maar wel apart, dit is al de 3e nieuwe update pack in 1 maand. Kennelijk veel bugfixes die met spoed uitgebracht moeten worden.


Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Geen idee welke versie erin zit.
 

Frenkie

Forumguru
Ik was gisteren bij mijn dealer om te kijken of ik een afspraak kon maken voor de software update. Toen ik vertelde dat ik last had van het "bokken" bij een koude motor werd meteen het kenteken in het systeem ingevoerd. Daar werd mij meteen verteld dat er een terugroep actie voor deze auto was omdat er problemen waren met de software van het motormanagement systeem. Aangezien ik zelf volgende week niet kan heb ik een afspraak gemaakt voor dinsdag 8 oktober. Hopelijk zijn de problemen bij mij dan ook weg.

Overigens heb ik het ook regelmatig als ik aan het einde van mijn oprit ben (pakweg 20 meter) en dan in zijn 2 de weg op wil rijden dat het systeem zo goed als niet reageert op het gaspedaal, het schokken bij koude motor, en ondertussen is al enkele keren de motor bij het remmen (bv. uitrit snelweg) volledig afgeslagen en krijg ik de melding handmatig starten.

Buiten dit heb ik in de afgelopen 2,5 maand alweer ruim 12000 km gereden, de auto bevalt me nog steeds prima.
 
Bovenaan Onderaan