Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Pendragon

Forumguru
Heb overigens al vanaf het begin de gasresponse aanpassing in module 44 aktief. Overweeg nu nog om hem terug te zetten naar Gradual Response (de standaard instelling) i.p.v. Directly Controlled om te kijken hoe de auto dan reageert. Ga er namelijk vanuit dat e.e.a met de standaard instelling door Skoda/VAG is getest.

Heb je dat met obdeleven gedaan via een app of long coding? Heb vandaag mijn obdeleven binnen en wil het aanzetten. Kan ik ook gelijk kijken wat mijn software versie is.
 

BramBam

Forumguru
OBDeleven - Adaptation

44 module (steering assist)
Security access: 19249
Adaptation
Select channel: 'Driving profile switchover'
Change from 'Incremental: controlled over time' to 'Direct: controlled over threshold value'
 

KodiaqS2

Senior Member
ik heb met mn kodiaq 1.5 handbak ook de update gehaald vanmorgen. Kort stukje gereden maar leek een grote verbetering. Ik vond sowieso voor een nieuwe auto dat de koppeling en motor combinatie af en toe onrustig was en dat uitlaten rollen in versnelling helemaal niet zo soepel ging als zou moeten. Dat lijkt nu stukken beter. Hopelijk binnenkort een keer koud testen.
 

Rainesh

Forumguru
Is die softwareversie voor alle 1.5's eigenlijk hetzelfde of er is er verschil tussen de verschillende modellen? (Ik heb 7418 in een Kodiaq)
Vaak hetzelfde, tenzij er een technisch verbeterde versie uitgebracht is. Dan is er ook een ander software voor.
 

Rainesh

Forumguru
hTOay43JP-VXn4RZSQ0Lds6sjmSVe0or2Qd9dhJFQD34maT6BL3zhbMK9gLAkrx93Xu6sCFCANpingcQ5MhzLUl4fKbiWMtU6mWNt6iuJDSW_yIWVQqlM3qVNAnExWbhrgwZZ5Zsd-PRitu9CiOYaJBGWhhYF24GiM8euNUHsNrPCm-pEtKSKuAQsupxA9bex2aiHeaF2cC93UIc70okOFlelJXCHif7GeSEjcChyuHMuWGttu74sXv0xVc3SfXv3AX_W5xreMIIclXjsMiLtz5iFKvnTTCsAgBWhffpHgjRufvunzpTSp09DfejPx-dpSlBGWIpVopvT45qdEhQ3HpkXrNeIRQuL0Wxjl-U1jT3nn_VHDLY9O32hyeLCrpPpXWLsGT1FKfjm_ypNKVbS2vpdfholp5qspG1V-74Ba6fk_sT9gP6i2h0It_x9MKWPUy6Dh0wE78KkoYUf2Vywo24by4o-ojL9LOeuXNpXn94uJXqMaFsgI44OZoX2UKmMgdPoOZg2I4B6ahEAzoJfyHUTk66e4apZ7z9uqhMWudPyf9O9CisxDNN90nGO5sxLbTBDXAXembVqitsKjEmrcvbzxc0bn3V5pbNWwgjMBz6eYyQa4QnZk42Dqhyn3RV3CN03KQuZKGhdVrgoiRTYQxtSy2466eUG5TVs8krQz2viZ4=w471-h979-no
Je loopt 1 versie achter
 

KodiaqS2

Senior Member
Ik heb dus vorige week mijn Kodiaq handbak laten updaten. Ik had last van (met name maar niet alleen bij koude motor) een schokkerige en onrustige motor.

Na de update is het zeker een stuk minder maar ik vind het erg jammer maar het is zeker niet helemaal weg. ik woon in een klein erfje, dus moet altijd de oprit af en dan vrij snel 2 korte bochtjes door. Dat doe je vooral in zn 2 op de koppeling. Dat is echt gewoon slecht, de motor gaat af en toe gewoon 100 toeren op en neer. Ook als de motor warm is kan ik een soort schommelige versnelling voelen in z'n 2 en 3. Dit gaat eigenlijk vooral over het moment dat je heel weinig gas geeft. Dus bijvoorbeeld in z'n 2 versnellen van 1000 naar 2000rpm, maar dan heel erg langzaam. dan lijkt het wel alsof de motor sprongetjes maakt van 1000-1100, daarna van 1100-1200 etc etc. ipv geleidelijk versnellen zoals je zou verwachten.

Het lijkt wel alsof het te maken heeft met het op 2 cilinders lopen van de auto, maar waarom ik dat denk weet ik niet. Ik ga het denk ik toch maar eens aangeven bij de dealer.
 

Rainesh

Forumguru
Het zou heel goed kunnen dat je motor wilt overgaan naar 2cylinder mode omdat je te rustig gas geeft met name bij zulk lage toeren. Doet de auto dit ook als iets meer gas geeft?
 

KodiaqS2

Senior Member
nee als je wat steviger gaat rijden heb je nergens last van, maar dat is het nu juist.. ik ga liever niet met 50km een woonerfje uit.. door een stel bochten..:( Ik had hiervoor een diesel, daarmee reed ik altijd in zn 2 op de koppeling het erfje uit.. niks aan de hand..
 

SNARFB

Senior Member
Ik heb dus vorige week mijn Kodiaq handbak laten updaten. Ik had last van (met name maar niet alleen bij koude motor) een schokkerige en onrustige motor.

Na de update is het zeker een stuk minder maar ik vind het erg jammer maar het is zeker niet helemaal weg......Het lijkt wel alsof het te maken heeft met het op 2 cilinders lopen van de auto, maar waarom ik dat denk weet ik niet. Ik ga het denk ik toch maar eens aangeven bij de dealer.
In je vorige post leek je aardig positief over de update maar ik begrijp dat het achteraf toch tegen valt? Je hebt wel de allernieuwste update (9834) gekregen?
 

BramBam

Forumguru
Ik herken dit gedrag niet bij mijn geupdate Kodiaq. Nog steeds heel tevreden.

Heb je ook de aangepaste gasresponse (VCDS/OBDeleven) ?

44 module (steering assist)
Security access: 19249
Adaptation
Select channel: 'Driving profile switchover'
Change from 'Incremental: controlled over time' to 'Direct: controlled over threshold value'
 

SNARFB

Senior Member
@BramBam: heb je die gasresponse er al weer afgehaald, zoals je in je laatste post aankondigde? Ben benieuwd hoe hij dan reageert na de update..

@Rainesh: Weet jij hoe ik erachter kom (los van m'n dealer) wanneer de update (9832) voor m'n Ateca wordt vrijgegeven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
@Rainesh: Weet jij hoe ik erachter kom (los van m'n dealer) wanneer de update (9832) voor m'n Ateca wordt vrijgegeven?
Ik hou het in de gaten voor je. Updates komen 1x per maand uit.

Edit: ben nu de nieuwe updates aan het binnenhalen. Zal zo kijken of er wat tussen staat.
 

SNARFB

Senior Member
Helemaal top! :tegek:

Stel nou dat het nog heel lang gaat duren, zou het dan een optie zijn om die nieuwe versie (weliswaar van de Karoq maar wel van hetzelfde stuurapparaat) via een gerenommeerde tuner erop te laten zetten?
 
Bovenaan Onderaan