Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Rainesh

Forumguru
Dat hoeft niet via een tuner. Kan gewoon met Odis gedaan worden.

Het kan erop ja. Maar raad ik ivm garantie niet aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SNARFB

Senior Member
Ik had de indruk dat m'n dealer dat (technisch) niet kon of mogen ze dat niet doen?

Ik hou het in de gaten voor je. Updates komen 1x per maand uit.

Edit: ben nu de nieuwe updates aan het binnenhalen. Zal zo kijken of er wat tussen staat.
Ben erg benieuwd !!!
Mijn regelapparaat is: 05E906018R (huidige sw versie is: 7421)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Dealer kan het niet. Maar iedereen met Odis en knowhow wel. Ik kan het bijv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SNARFB

Senior Member
PFFFFF... jammer, was er al bang voor. Is Skoda de enige die de nieuwe software beschikbaar heeft?
 

Pendragon

Forumguru
Het zou heel goed kunnen dat je motor wilt overgaan naar 2cylinder mode omdat je te rustig gas geeft met name bij zulk lage toeren. Doet de auto dit ook als iets meer gas geeft?
Als hij van huis gaat met een koude motor dan gaat hij nog niet naar 2 cylinders toch lijkt me? Ik zal er eens op letten morgen.
 

KodiaqS2

Senior Member
In je vorige post leek je aardig positief over de update maar ik begrijp dat het achteraf toch tegen valt? Je hebt wel de allernieuwste update (9834) gekregen?
ik ben in die zin nog steeds positief dat het een serieuze verbetering is, maar een auto van 40+k die uiteindelijk af en toe wat schokkerig aanvoelt blijft toch beklagenswaardig.. :shutup:

Heb je ook de aangepaste gasresponse (VCDS/OBDeleven) ?
nee, ik was aan het wachten op de OBD11 met ios.. :maakmegek: Zou wat zijn als dat het laatste stukje stotteren ook nog zou kunnen oplossen.. Ik moet nog eens wegrijden in sport mode. dacht aanvankelijk dat dit ook een stuk verbetering gaf (voor de update)

Als hij van huis gaat met een koude motor dan gaat hij nog niet naar 2 cylinders toch lijkt me? Ik zal er eens op letten morgen.
dat vraag ik mij ook af. Ik heb het in ieder geval niet kunnen herkennen tijdens halen van de motor dat de indicatie 2-cilindermodus zit te knipperen..
 

ertromp

Forumguru
De voorwaarde voor in werking treden 2 cyl modus dus afschakeling andere 2 cyl is dat de olietemperatuur min. 10 graden is en dat de lambdaregeling actief is. Dat is in de zomer en voorjaar/najaar al snel het geval dus inderdaad zal er al snel op 2 cilinders gereden worden. Ik zie dat zelf ook al snel gebeuren
 

Bopper

Lid
Vandaag de nieuwe software gekregen en ik moet echt zeggen, wat een enorme verbetering zeg.
In mijn beleving rijd ik nu de auto die het vanaf november vorig jaar, al had moeten zijn.
De DSG i.c.m. de 1.5 gedraagt zich nu voorbeeldig.
Ook de gasresponse is sterk verbeterd.
Morgenvroeg zal ik gaan meemaken of het bokken van de auto verdwenen is.
Vandaag kon ik dat niet echt testen daar ik vanaf de garage de gehele dag weer op de weg ben geweest.
Ik ga er suggestief wel vanuit, dat het opgelost zal zijn.
 

SNARFB

Senior Member
Vandaag de nieuwe software gekregen en ik moet echt zeggen, wat een enorme verbetering zeg.
In mijn beleving rijd ik nu de auto die het vanaf november vorig jaar, al had moeten zijn.
De DSG i.c.m. de 1.5 gedraagt zich nu voorbeeldig.
Ook de gasresponse is sterk verbeterd.
Morgenvroeg zal ik gaan meemaken of het bokken van de auto verdwenen is.
Vandaag kon ik dat niet echt testen daar ik vanaf de garage de gehele dag weer op de weg ben geweest.
Ik ga er suggestief wel vanuit, dat het opgelost zal zijn.
Ben erg benieuwd naar je bevindingen..
 

SNARFB

Senior Member
@Bopper: als ik je goed begrijp heeft de update er ook voor gezorgd dat jouw auto in z'n algemeenheid beter rijdt (los van het schokkerige rijgedrag en de nerveuze DSG bak bij koude motor)?
 

Bopper

Lid
@Bopper: als ik je goed begrijp heeft de update er ook voor gezorgd dat jouw auto in z'n algemeenheid beter rijdt (los van het schokkerige rijgedrag en de nerveuze DSG bak bij koude motor)?
Dat kan je wel zeggen SNARFB !
Voor mij geldt dat, naast dat de problemen weg zijn, de algehele response op het gas, sterk is verbeterd.
 

064harry

Donateur
Dus gewoon naar de dealer gaan en vragen of er een update voor m'n Karoq is?
Of kan je dat ergens op de Skoda website vinden?
 
Bovenaan Onderaan