Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Topic in 'Karoq' gestart door minimark, 09-01-2019.

1. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

De officiële brief. 23 oktober krijg ik de update. [​IMG]

2. EdK

EdK Forumguru

En dit heeft geen negatieve gevolgen voor een tuning die al is gedaan bij jou of anderen ?:pieker:

3. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

De tuning software wordt overschreven. Ik neem derhalve aan dat hij eerst de update en daarna het chippen laat doen.

Pendragon vindt dit leuk.
  4. Ik zie op een Duits forum staan dat de update voor alle EA211 evo motoren doorgevoerd wordt ongeacht of het nou een handbak is of DSG. Ook de periode van enkel mei-juni 2019 is niet aan de orde, er zijn auto's van 2018 maar ook van oktober 2019 terug geroepen.

https://www.motor-talk.de/forum/rue...wareaktualisierung-24-ev-t6712389.html?page=1

Er staan twee reacties tussen dat het schokken bij een koude motor is opgelost.

Klinkt als goed nieuws dus.

turboturbo en CDK vinden dit leuk.
  5. SNARFB

SNARFB Senior Member

6. Ik wist niet dat er een website van het RDW was waar alle terugroepacties op staan. Nu ik het wel weet vraag ik mij eigenlijk wel af of je er vrolijk van wordt,... :shutup:

Onderstaand een overzicht van alle terugroep acties op de Karoq

upload_2019-10-17_14-1-14.png

7. EdK

EdK Forumguru

Mmmmm informatieve site !
    Deze kon ik ook nog niet !

8. Pendragon

Klopt helemaal. 23e update, 25e tuning. Heb Skoda gebeld waar ik voor de update voor 25 oktober terecht kon. Gelukkig kon het in Amsterdam. Daar werk ik toch

CDK en Rosinfield vinden dit leuk.
  9. Rosinfield

handige site; voor mij niets te vinden gelukkig

10. Pendragon

Inderdaad erg handig... Even opgeslagen

11. SNARFB

SNARFB Senior Member

Dat is ook een interessante. Welke basissoftware wordt gebruikt voor de tuning? Is je auto nu al getuned?

12. EdK

EdK Forumguru

Wel ik heb hem eens losgelaten op de Fabia, en daar komen toch enkele dingen naar boven.
    Maar wat je er niet uit op kan maken mbt een motorprobleem is om welk blok het dan gaat
    Maar 2 dingen ook mbt de airbag's
    Deze straks maar eens uitprinten en zodra ik binnenkort een afspraak voor eerste beurt ga maken 30K/2jaar deze even overleggen aan de heren die in loondienst zijn van de dealer

13. Pendragon

Als mijn software op de 25e nieuwer is dan de software bij tvs, gebruiken ze mijn basis software. Het is een tuning op maat.

14. Rosinfield

Software versies kunnen sowieso erg verschillen. Zelfs binnen één merk, type en motorisering. Heb dat ooit aan de hand gehad met mijn Yeti waarbij de dealer uit arren moede de software had vernieuwd om een terugkerend lampje probleem op te lossen. Gevolg was dat OBD tuning niet meer lukte en ik met een box genoegen moest nemen.

15. SNARFB

SNARFB Senior Member

Dat lijkt me prima. Het moet niet zo zijn dat de tuner de (basis)software gebruikt waarin het stotterprobleem (nog) niet is opgelost.

16. Rosinfield

De tuner gebruikt gewoon de software die op dat moment aanwezig is

17. Pendragon

Nee, dat doen ze gelukkig niet. Meestal zijn ze ook goed bij met de versies. Die van mij zullen ze dan net nog niet hebben, maar ik ga woensdag na de update gelijk kijken welke versie ik heb gekregen.

EdK vindt dit leuk.
  18. EdK

EdK Forumguru

Vanaf woensdag dus wel..:pieker::D

19. SNARFB

SNARFB Senior Member

Als je motorregelapparaat 05E906018R hebt, zul je versie 9832__V001 krijgen.

20. SNARFB

SNARFB Senior Member

Je bedoeld: "de tuner gebruikt de software die op dat moment in het motorregelapparaat van je auto zit"?

Deel deze pagina